ESTRENA MUNDIAL A GINEBRA: EL PROTOTIP ŠKODA VISION X COMBINA PROPULSIÓ DE GNC, GASOLINA I ELÈCTRICA

ESTRENA MUNDIAL A GINEBRA: EL PROTOTIP ŠKODA VISION X COMBINA PROPULSIÓ DE GNC, GASOLINA I ELÈCTRICA

El prototip de crossover urbà del fabricant txec ofereix una visió del futur de l’automòbil. El ŠKODA VISION X és el primer vehicle híbrid de la història de ŠKODA amb gas natural, gasolina i propulsió elèctrica. Emissions de CO2 de tan sols 89 g / km. El primer ŠKODA amb tracció total sense arbre de transmissió.

ŠKODA AUTO mira cap al futur del món de l’automoció en el Saló de Ginebra 2018 (6-18 de març). El fabricant ha de presentar per primera vegada un vehicle que combina propulsió de GNC, gasolina i elèctrica. A més d’un llenguatge de disseny SUV més desenvolupat, l’ŠKODA VISION X també equipa un sistema híbrid de nova configuració. La propulsió especialment sostenible, amb una combinació de motor de GNC / elèctric, garanteix el lliurament espontània de potència, una major agilitat i baixes emissions de CO2, de tan sols 89 g / km. El VISION X es condueix amb tracció davantera, posterior o total, segons les necessitats.

“En ŠKODA AUTO, els desenvolupaments i preparatius per a la mobilitat del matí estan en plena efervescència”, va dir Christian Strube, responsable de Desenvolupament Tècnic del Comitè de Direcció de ŠKODA AUTO. “Amb el prototip híbrid ŠKODA VISION X, oferim una visió del desenvolupament futur de la nostra gamma de models. Els vehicles de GNC són nets i econòmics. A més, amb el vehicle híbrid, els nostres clients podran experimentar la conducció sense emissions “.

El concepte sostenible de l’propulsor del prototip de crossover urbà, de color FlexGreen, ofereix una impressionant combinació de motor alimentat per GNC (Gas Natural Comprimit) i gasolina i dos motors elèctrics. La nova tecnologia rebaixa les emissions de CO2 a tan sols 89 g / km.

El motor de combustió interna és un motor turboalimentat TSI G-TEC de 1.5 litres i quatre cilindres, dissenyat per a ser usat amb GNC (gas natural comprimit). El motor de GNC lliura una potència màxima de 96 kW (130 CV) i un parell motor màxim de 250 Nm. Un dels tancs de GNC està situat sota el seient del darrere; el segon està localitzat després de l’eix posterior. La unitat de GNC mou l’eix davanter, mentre que el motor elèctric mou l’eix posterior. Aquest s’activa en funció de les necessitats – per desenvolupar potència addicional durant l’arrencada (efecte boost) o per millorar la tracció en superfícies toves o en terreny desigual. La capacitat de la bateria compacta del motor elèctric és suficient per a conduir el prototip sobre una distància de fins a dos quilòmetres únicament amb propulsió elèctrica.

El VISION X és el primer vehicle ŠKODA de tracció total sense arbre de transmissió. Això té clars avantatges: el menor pes es tradueix automàticament en un menor consum. A més, el motor elèctric només s’activa si cal. Els dos motors elèctrics donen suport al propulsor de GNC. La tracció total consisteix en un motor de combustió equipat amb un dels dos motors elèctrics, accionament per corretja d’arrencada i alternador (BSG), i el segon motor elèctric en l’eix posterior, alimentat per un sistema de bateries d’ió de liti de 48 volts. Gràcies a la recuperació, la bateria d’ió de liti es recarrega durant la conducció: en les frenades i durant el rodatge, el VISION X converteix l’energia cinètica en energia elèctrica, i usa aquesta energia per a la conducció. Un parell motor màxim de 70 Nm està disponible en posició parada, el que intensifica notablement l’espontaneïtat de l’arrencada i l’agilitat en les petites acceleracions. Els avantatges de les bateries recarregables inclouen el baix pes, una major capacitat i un preu més assequible.

El prototip es condueix amb tracció davantera, posterior o total, en funció de les necessitats. La tracció posterior porta amb si 1000 Nm, i el model té una autonomia de 650 quilòmetres gràcies al dipòsit de gasolina de reserva addicional.

El rendiment del sistema de les dues unitats de tracció permet a l’ŠKODA VISION X accelerar de 0 a 100 km / h en tan sol 9,3 segons, amb una velocitat punta de 200 km / h.

Estratègia d’electro-mobilitat

L’electro-mobilitat juga un paper crucial en l’estratègia de creixement global de ŠKODA AUTO. L’electrificació de la gamma de models de ŠKODA començarà el 2019 amb la introducció del ŠKODA SUPERB amb motor híbrid endollable. A més de la producció de cotxes elèctrics, la planta de Mladá Boleslav produirà també components elèctrics per als models híbrids endollables de diverses marques del Grup Volkswagen a partir de 2019. El primer vehicle de producció ŠKODA completament elèctric arribarà poc després. El 2025, la marca ja haurà ampliat la seva gamma de models híbrids i propulsats per bateries en diversos segments.