ESTRENA MUNDIAL DE L'ID. ROOMZZ A XANGAI

ESTRENA MUNDIAL DE L’ID. ROOMZZ A XANGAI

SUV de zero emissions: la versió produïda en sèrie es llançarà com un espaiós SUV amb tres files de seients a la Xina a partir de 2021. Espai Obert: les noves configuracions dels seients transformen l’ID. ROOMZZ en una sala d’estar sobre rodes. Combinació dels sistemes IQ.DRIVE: en la manera ID. Pilot, el prototip pot circular de manera autònoma sense un conductor actiu.

Volkswagen ha presentat avui un nou membre de la família ID., L’ID. ROOMZZ, en la “Brand SUV Night” prèvia al Saló de l’Automòbil de Xangai. Aquest tot terreny polivalent és un SUV de zero emissions del segment de cotxes de cinc metres, dissenyat tant per adaptar-se a les necessitats familiars i professionals. La versió produïda en sèrie es llançarà inicialment en el mercat xinès el 2021. El disseny de la carrosseria del ID. ROOMZZ segueix les línies clares i homogènies de la resta de la família ID. El prototip també trenca motlles en el segment dels SUVs de grans dimensions gràcies a múltiples detalls.

“Aquest SUV sembla perfectament fabricat a partir d’un únic bloc sòlid. El ID ROOMZZ propulsat per bateries es mou sense esforç, de forma silenciosa i sense emissions “, explica Klaus Bischoff, dissenyador cap de la marca Volkswagen.

El ID. ROOMZZ combina els futurs sistemes IQ.DRIVE; si es desitja, pot circular de forma totalment automàtica (nivell 4) a través del tràfic en la manera ID. Pilot. Els ocupants del vehicle reben informació a través de les zones amb llum interactiva.

El concepte d’interior variable és completament nou i es pot personalitzar en gran mesura. Les diferents configuracions dels seients es poden adaptar no només als desitjos personals dels passatgers, sinó també als diferents modes de conducció.

Quan el conductor canvia a la manera de conducció totalment automàtica, els seients individuals poden rotar 25 graus cap a dins per permetre una atmosfera més comunicativa a bord, com si fos una sala d’estar. A més, quan el cotxe circula en la manera completament automàtic, la manera ID. Pilot Relax permet a cada passatger ajustar la seva seient de forma individual per satisfer les seves necessitats. En aquesta manera, el seient es pot moure d’una posició vertical a una reclinada.

El ID. ROOMZZ no compta amb un panell d’instruments convencional. En la manera manual ID. Drive, el cockpit digital i el volant semblen surar davant del conductor. El cockpit digital consisteix en un panell frontal totalment de vidre, en el qual s’ha integrat conceptualment el volant digitalitzat.

Els materials usats a l’interior també són inusuals. Les fundes dels seients, per exemple, estan fetes de AppleSkin ™, un nou producte fet a partir d’una matèria primera renovable. A les àrees “ID. Light “dels panells de les portes, també es fan servir recobriments d’una fusta especialment processada. El sistema CleanAir fa servir un sistema actiu de filtres per assegurar que l’aire a l’interior del vehicle es manté net, fins i tot si l’aire ambiental no ho està.

Amb la seva bateria de 82 kWh, l’ID. ROOMZZ té una autonomia de fins a 450 km (WLTP) o 475 km (NEDC, Xina) respectivament. Amb un sistema de càrrega ràpida de 15 kW (DC), el prototip es pot recarregar fins al 80% de la seva capacitat en mitja hora.

Dos motors elèctrics poden propulsar contínuament tots dos eixos amb una potència total de 225 CV (4MOTION elèctric). El ID. ROOMZZ pot accelerar fins a 100 km / h en 6,6 segons i aconseguir velocitats màximes de 180 km / h (regulades electrònicament). Com succeeix en tots els cotxes elèctrics, el parell màxim està disponible des del principi.

El ID. ROOMZZ es presentarà al públic al Saló de l’Automòbil de Xangai 2019, una de les fires comercials automobilístiques més grans de la Xina, que se celebra del 18 al 26 d’abril.