
ESTRENA MUNDIAL DE L’MASERATI LLEVANTE TROFEU AL SALÓ INTERNACIONAL DE L’AUTOMÒBIL DE NOVA YORK 2018
El límit de gamma del Maserati Levante aixeca expectació a Nova York: un dels models més potents i ràpids produïts per Maserati, sacseja el segment SUV d’alta gamma. El nou Maserati Llevant Trofeu launch edition que es presenta al Saló de Nova York és una sèrie limitada destinada a selectes entusiastes dels Estats Units i Canadà.
Maserati desvetlla el primer Levante construït al voltant d’un motor V8 al Saló Internacional de l’Automòbil de Nova York. És el Levante Trofeu, l’últim SUV de Maserati, capaç d’accelerar de 0 a 100 km / h en tan sol 3,9 segons (0-60 mph en 3.7 segons) i arribar a una velocitat màxima de més de 300 km / h ( > 187 mph).
El Levante Trofeu està equipat amb un dels motors més potents mai equipats en un Maserati. Un motor Twin Turbo V8 de 3.8 litres que ha estat dissenyat per acoblar-se perfectament amb el sistema de tracció total Q4 Intelligent All-Wheel Drive i ofereix una sorprenent potència de 590 CV a 6.250 rpm i 730 Nm de parell màxim entre les 2.250 i les 5.000 rpm.
El motor compta amb la major potència específica (156 CV per litre) de qualsevol motor Maserati mai produït i, com tots els motors de gasolina Maserati, ha estat muntat per Ferrari a Maranello, Itàlia.
El xassís del Levante més ràpid s’ha ajustat per manejar la major potència i ofereix una experiència de conducció estimulant sense comprometre els nivells de confort. Aquesta posada a punt assegura que el Levante Trofeu aconsegueixi encarnar l’essència de la filosofia del Maserati Granturismo i el rendiment d’un superesportiu.
“És una prova que quan jugues amb els elements aconsegueixes deslligar la tempesta perfecta”, comenta Tim Kuniskis, CEO de Maserati. “En el cas del Maserati Trofeu, els enginyers i dissenyadors de Mòdena sabien que els paràmetres de la línia de transmissió eren més que capaços de fer front a la potència addicional i també sabien que Maserati tenia accés als millors motors del món. Per tant, estaven a l’altura del desafiament de fer que el SUV de luxe més fi també sigui un dels més ràpids “.
L’inconfusible disseny del Levante ha arribat a nous nivells d’esportivitat amb aquesta versió Trofeu, el límit de la gamma. L’elegant restyling es va centrar principalment en les defenses davanteres i en el para-xocs del darrere, a més de quedar subratllat per les rodes d’alumini forjat “Orione” de 22 polzades, les més grans mai instal·lades en un Maserati, disponibles en acabats polits i mat.
Les preses d’aire laterals a la fàscia inferior presenten un disseny nou i més agressiu, definit per dues ales aerodinàmiques que donen una sensació de major estabilitat, donant una sensació visual d’estar “empenyent” el pes del vehicle cap a les enormes rodes davanteres. I per ajudar a millorar la distribució del flux d’aire, el Maserati Trofeu està equipat amb fulles de bisell laterals i un splitter, tot en fibra de carboni.
La part posterior també es veu més ampla i més musculada, amb un element horitzontal de fibra de carboni més nítid i un extractor inferior al color de la carrosseria que abraça les puntes d’escapament ovalades.
Al davant, el Levante Trofeu té fars Full Matrix LED, una reixa davantera amb barres verticals dobles a un acabat negre piano i malla de panell d’abella a la fàscia inferior, així com els tiradors de les portes en el color de la carrosseria, fuites ovals en un acabat fosc i pinces de fre d’alt rendiment pintades en vermell, blau, negre, platejat o groc. I a sobre, els logotips específics de “Saetta” Trofeu adornen els icònics pilars c del SUV coupé.
Els detalls específics, com el divisor inferior, els bisells laterals de les preses d’aire davanteres, les insercions dels faldons laterals i l’extractor darrere estan fets en fibra de carboni ultralleugera i brillant, que li donen al Levante Trofeu un atrevit aspecte racing. Fins i tot el capó és nou, amb dues agressives sortides per a un millor refredament de la culata. I sota el capó, la coberta del motor també està feta en fibra de carboni brillant amb una inscripció V8 i l’emblemàtic logotip del Trident, mentre que les culates i els col·lectors d’admissió estan pintats de vermell.
Els dissenyadors d’interiors han ideat elegants formes de crear un ambient distintiu dins de l’habitacle del Levante Trofeu. Els seients esportius estan esculpits en cuir natural premium “Pieno Fiore” de gra completi, disponible en negre, vermell i marró clar, tots amb costures de contrast i el logotip “Trofeu” brodat en els reposacaps. El cuir “Pieno Fiore” no és comparable a cap altre cuir utilitzat en la indústria de l’automòbil pel seu tacte natural i suau i pel caràcter únic que desenvolupa al llarg dels anys.
Un nou ajust de fibra de carboni mat a la palanca de canvi, gràfics específics en el quadre d’instruments, estoretes amb insígnies metàl·liques del logotip “Trofeu” i un rellotge Maserati, amb una esfera única i elegant, subratllen elegantment el caràcter esportiu i exclusiu d’aquest extraordinari Levante, que està equipat de sèrie amb un sistema d’àudio amb so envoltant premium Bowers & Wilkins de 1.280 watts i 17 altaveus per oferir una experiència sonora excepcional.