Euro NCAP: Cinc estrelles per l'Audi A5 i l'Audi Q2

Euro NCAP: Cinc estrelles per l’Audi A5 i l’Audi Q2

Màxima qualificació en seguretat activa i passiva, incloent protecció per als vianants.

 

Els nous Audi A5 i Audi Q2 han estat destacats amb la màxima qualificació en els test Euro NCAP, confirmant la seva posició entre els models més segurs del mercat. La valoració s’ha obtingut tant en matèria de seguretat per als adults com per a nens, així com en la protecció dels vianants i altres sistemes de seguretat.

Els sistemes de frenada d’emergència es van introduir en el procediment d’avaluació d’Euro NCAP a 2006. L’Audi Q2 està equipat de sèrie amb l’assistent a la frenada d’emergència com a part de l’Audi pre sense davanter. El sistema inspecciona si altres vehicles o vianants s’interposen en la trajectòria del vehicle. Si la possibilitat de col·lisió és imminent avisa el conductor i, si cal, s’inicia de forma automàtica la frenada d’emergència.

Els nous Audi A5 Coupé i Audi A5 Sportback també van ser reconeguts amb la màxima puntuació de cinc estrelles. Tots dos models ofereixen elevats nivells de seguretat per a adults i en matèria de seguretat infantil, així com també una excel·lent protecció per a vianants.

El sistema Audi pre sense city de sèrie ajuda als Audi A5 Coupé i Audi A5 Sportback a evitar accidents. Circulant a velocitats de fins a 85 km / h, aquesta tecnologia escaneja la carretera mitjançant una càmera frontal situada al parabrisa, monitoritzant als altres vehicles i vianants que es troben per davant fins a 100 metres de distància. Si es detecta la possibilitat d’una col·lisió imminent, el conductor rep una sèrie d’advertències i, si cal, el cotxe s’activaria la seva màxima capacitat de frenada de forma automàtica. Circulant a velocitats de fins a 40 km / h, els accidents es poden evitar completament dins dels límits del sistema. A velocitats superiors (de fins a 85 km / h), els advertiments i intervencions sobre el fre abans esmentades redueixen la velocitat del possible impacte.

L’Audi A5 també es caracteritza per una extensa llista d’altres sistemes d’assistència, com per exemple, l’assistent de esquiva Audi collision avoidance assist o l’assistent de gir Audi turn assist. El primer ajuda el conductor a evitar l’obstacle, mentre que l’assistent de gir monitoritza el trànsit en sentit contrari quan es va a realitzar una maniobra de gir a baixa velocitat. En una situació de perill, s’activaria els frens del vehicle fins detenir-lo per complet si fos necessari per prevenir un gir en cas que hi hagués trànsit evitar en sentit contrari.

Euro NCAP (New Car Assessment Program – Programa d’Avaluació de Cotxes Nous) investiga el comportament dels cotxes nous amb proves de xoc des que va ser creat el 1997. Per tal de simular millor les condicions dels accidents que es produeixen a la vida real, el consorci contínuament incrementa els requisits de seguretat que s’avaluen en els seus crash-test.