EXPERIÈNCIES KIA: DIFERÈNCIES D'ÚS I CONDUCCIÓ DE LES QUATRE TECNOLOGIES DE ELECTRIFICACIÓ DE KIA

EXPERIÈNCIES KIA: DIFERÈNCIES D’ÚS I CONDUCCIÓ DE LES QUATRE TECNOLOGIES DE ELECTRIFICACIÓ DE KIA

KIA ofereix quatre tecnologies electrificades (híbrida de 48V, híbrida, híbrida endollable i elèctrica) en la seva gamma de models. Cadascuna d’elles ofereix unes característiques diferents d’ús, rendiment i conducció, que les fan recomanables per a diferents tipus d’usuaris.

Molts conductors estan plantejant-se la adquisició d’un automòbil electrificat, però els diferents sistemes de propulsió disponibles fan que les forma d’usar i conduir un híbrid de 48V (Mild Hybrid), híbrid (HEV), un híbrid endollable (PHEV) i un elèctric ( EV), siguin diferents.

Quina millor manera de comparar el rendiment i la utilització diària d’aquestes tres tecnologies que amb el Kia Sportage Híbrid de 48 V EcoDynamics + i el KIA Niro, el primer crossover de el món en oferir versions híbrida, híbrida endollable i elèctrica, cosa que cap altre SUV o crossover ha aconseguit igualar quatre anys després del seu llançament. Amb aquest recorregut i més de 360.000 unitats de l’Niro circulant pel món (20.000 d’elles, a Espanya), Kia ha adquirit una considerable experiència i coneixement per assessorar els seus futurs usuaris.

Tècnica: iguals, però diferents

Els Niro, Niro Híbrid Endollable i la versió elèctrica, e-Niro, comparteixen la mateixa plataforma i molts dels seus components. Aquesta és una de les claus del seu èxit: el Niro no és una adaptació per electrificar un automòbil de combustió, sinó un cotxe dissenyat des dels seus inicis per allotjar tecnologia híbrida, híbrida endollable i elèctrica.

Bàsicament, el Niro Híbrid Endollable té una bateria de major capacitat (8,9 kWh enfront de 1,56 kWh) i un motor elèctric més potent (44,5 kW, enfront de 42kW) que l’híbrid. Tots dos disposen d’el mateix motor de combustió, un eficient 1.6 de 105 CV (77,2 kW) i de la mateixa potència i parell màxims combinats (141 CV – 103 kW i 265 Nm).

L’e-Niro no té motor de combustió, però a canvi disposa d’un motor elèctric i una bateria molt més potent: de 104 Kw i 170 kW i de 39,2 kWh i 64 kWh, respectivament, en les seves dues variants. La capacitat de les bateries influeix directament en el pes de l’Niro híbrid (1490 quilos), Niro híbrid endollable (1594 quilos) i e-Niro (1.667 quilos en la seva versió bàsica i 1.812 quilos en la més potent).

Per la seva banda, un híbrid lleuger com el KIA Sportage Híbrid de 48 V EcoDynamics + té un motor de combustió convencional que és recolzat per un generador-motor d’arrencada (Mild-Hybrid StarterGenerator, MHSG), que aporta fins 12kw de potència, recupera energia i l’emmagatzema en una bateria de 48V i 0,88 kWh de capacitat. Aquesta tecnologia és senzilla i suposa només un petit increment de pes.

cost

El cost dels cotxes que incorporen aquests sistemes de propulsió és proporcional a la mida de les bateries que munten i a la tecnologia de què disposen. Una versió híbrida lleugera només suposa un petit increment de preu. En un híbrid o un híbrid endollable, la diferència amb el seu equivalent de combustió és una mica més gran, però Kia és una de les marques de l’mercat que ofereixen una millor relació qualitat preu en els seus productes.

Això sí, els cotxes electrificats compensen la seva tarifa inicial amb un menor cost d’ús al llarg del seu cicle de vida. Un Kia Sportage EcoDynamics + consumeix fins a un 4% menys gràcies a la microhibridación. Un Niro híbrid té un consum mitjà d’entre 4,8-5,2 l / 100 km, una xifra molt baixa per la seva grandària i potència. En un Niro PHEV aquesta xifra baixa fins als 1,4 l / 100 km. A més, l’híbrid endollable podria moure només amb electricitat, el cost és molt inferior a el de la gasolina.

avantatges

Els híbrids i híbrid lleugers gaudeixen de l’distintiu ambiental ECO de la DGT. Gràcies a això, estan exempts de pagar l’impost de matriculació, poden circular en episodis d’alta contaminació i per zones restringides -com Madrid central-. En algunes ciutats tenen descomptes, que poden arribar a el 100%, en el pagament d’aparcament en zones d’estacionament regulat. També es beneficien de descompte en alguns peatges (sobretot, a Catalunya) i de lliure accés als carrils BUS-VAO, sense importar el nombre de persones que viatgin en el vehicle, en algunes zones d’Espanya (en altres, només quan així ho indiquin els panells informatius).

Els híbrids endollables i elèctrics tenen l’etiqueta 0 emissions, que aporta encara més avantatges. A més del que s’ha dit en els ECO, gaudeixen d’una bonificació de l’impost de circulació, que sol ser de l’75%; sempre poden accedir als carrils BUS-VAO i estacionar de forma gratuïta a les zones d’estacionament regulat de moltes ciutats.

conducció

La principal diferència de conducció entre aquestes tecnologies és si permeten, i durant quant de temps, circular en manera completament elèctric. Aquesta experiència de conducció, nova per a la majoria dels usuaris, sol ser molt satisfactòria per a tot tipus de conductors, per la sensació de desplaçar-se en silenci i amb una empenta instantani, poderós i fluid.

3738/5000Un híbrid de 48V no pot circular en mode exclusivament elèctric i amb prou feines planteja diferències d’ús o conducció respecte a un model amb motor de combustió. El conductor notarà una reducció dels consums i emissions, un augment de l’acceleració i empenta i que s’estendran els períodes en què el motor està apagat.

En un Niro híbrid, la conducció en mode elèctric pur a la carretera es redueix a períodes molt curts de temps. No obstant això, en un ús urbà, amb constants parades i canvis de ritme, el motor de combustió roman molt més temps apagat. Com en el endollable, tots dos motors poden funcionar junts, o per separat, i la seva interacció és suau, intel·ligent i només ofereix beneficis a la conducció.

El Niro Híbrid Endollable ja permet gaudir d’una conducció cent per cent elèctrica en tots els entorns i fins a 120 km / h amb la funció EV. Amb aquesta funció en mode Hybrid i quan la bateria es descarrega, combina el motor tèrmic amb l’elèctric com ho faria el seu germà híbrid. Per a alguns aquesta és la gran avantatge dels híbrids endollables, que ofereixen dues experiències de conducció: elèctrica i convencional. Els dos Niro híbrids tenen canvi de sis velocitats amb lleves al volant quan circulen en mode Sport. En la manera de conducció ECO, aquestes lleves serveixen per regular el nivell de retenció i de regeneració d’energia de l’motor elèctric.

Aquest sistema pot ajustar automàticament a les condicions de l’trànsit amb la informació rebuda per la càmera i el radar. La retenció quan deixem anar el pedal de l’accelerador és una altra de les grans diferències de conducció d’híbrids i elèctrics respecte a un cotxe amb motor tèrmic. Quan el conductor la configura al seu màxim nivell, és possible conduir en condicions normals només amb el pedal de l’accelerador, sense necessitat d’emprar el de el fre.

Autonomia i recàrrega

El Niro Híbrid Endollable ofereix 49 quilòmetres d’autonomia elèctrica mitjana homologada (fins a 65 en ciutat). Aquesta autonomia pot cobrir la majoria dels desplaçaments diaris dels espanyols, que recorren una mitjana de 240 km setmanals. En els dos Niro híbrids, l’autonomia total supera els 700 quilòmetres gràcies a l’motor de combustió.

L’e-Niro ofereix una autonomia mitjana de 289 quilòmetres en la seva versió de 100 kW de potència i de 455 km en la variant de 150 kW. Aquesta distància fa que la immensa majoria dels usuaris no hagin de recarregar diàriament, ni de bon tros: de fet, un conductor mitjà només haurà de endollar un cop a la setmana.

El Niro híbrid -igual que un Sportage híbrid de 48 V, no s’endolla: la seva bateria es autorrecarga amb els sistemes de recuperació d’energia en desacceleració i frenada. El Niro Híbrid Endollable també es autorrecarga, però per carregar tota la capacitat de la seva bateria necessita endollar-se a la xarxa. Aquesta operació dura entre 2 i 5 hores.

Endollat ​​a un carregador ràpid de a partir de 50 kW, l’e-Niro només requereix 42 minuts perquè el seu bateria passi de l’20% a l’80% de càrrega. En un wallbox domèstic de 7,2 kW triga 6,5 ​​hores a carregar un 80% i 9,5 hores en carregar-se a el 100%.

prestacions

En general, els cotxes elèctrics ofereixen una gran acceleració i recuperacions, i una menor velocitat punta que els automòbils convencionals. Els e-Niro fan el 0 a 100 km / h en 7,8 i 9,8 segons; i recuperen de 80 a 120 km / ha 5,0 i 7,6 segons, xifres d’un esportiu. La seva velocitat màxima és de 167 i 155 km / h.

El Niro Híbrid Endollable representaria el següent esglaó de prestacions, amb un 0-100 km / h en 10,8 segons (11,5 s. L’Niro híbrid), el 80-120 km / h en 8,1 segons (8, 8 s. en la versió híbrida) i 172 km / h de velocitat màxima (164 km / h al Niro híbrid).