FERRARI 812 GTS: TORNA L'ARANYA V12

FERRARI 812 GTS: TORNA L’ARANYA V12

800 cv el converteix en el convertible de producció més potent del mercat.

Exactament 50 anys després del debut de l’última aranya a la gamma Ferrari per lluir un V12 muntat a la part davantera, el 812 GTS celebra una tornada triomfant per a un tipus de model que ha tingut un paper fonamental en la història de la marca des de la seva fundació.

La història de l’aranya Ferrari V12 presenta molts models icònics i va començar el 1948 amb el 166 MM, un autèntic GT de competició pura sang que va guanyar les dues curses de resistència més prestigioses del món en 1949: la Mille Miglia i les 24 Hores de Le Mans.

L’últim en aquest llarg llinatge va ser el 365.365 GTS4 de 1969, també conegut com Daytona Spider causa de la llegendària victòria de Ferrari a les 24 Hores de Daytona de 1967, quan dos treballs de 330 P4 i el 412 P ingressat per NART van prendre la bandera a quadres de costat a costat. costat per ocupar els tres primers llocs.

L’arquitectura V12 muntada al front no s’ha utilitzat en una aranya de producció en sèrie Ferrari des del 365 GTS4. Dit això, quatre edicions limitades sèries especials s’han posat en marxa: el 550 Barchetta Pininfarina en 2000, el Superamerica el 2005, el SA Aperta el 2010 i, més recentment, el F60 Llatina dels quals només 10 van ser construïts per celebrar de Ferrari 60 º any El mercat nord-americà el 2014.

Igual que els seus predecessors històrics, el 812 GTS estableix un nou punt de referència en termes de rendiment i exclusivitat. El majestuós Sporting Ferrari 800 cv V12, no només és l’aranya de producció més potent del mercat, sinó també la més versàtil, gràcies al seu sostre rígid retràctil, una característica única en aquest segment que també garanteix una major capacitat d’arrencada.

La capota rígida retràctil (RHT), que s’obre en només 14 segons a velocitats de fins a 45 km / h, no afecta les dimensions interiors, mantenint així l’espaiosa cabina de l’automòbil donant. La pantalla del darrere elèctrica, que actua com un tallavents, fa que l’automòbil sigui realment utilitzable amb la capota baixada mentre que, amb la capota a dalt, pot deixar-se obert per permetre que els ocupants continuïn gaudint de la banda sonora única del V12 d’aspiració natural .