FERRARI SP51: EL ROADSTER BASAT AL 812 GTS ÉS EL NOU ONE-OFF DE LA CASA DE MARANELL

FERRARI SP51: EL ROADSTER BASAT AL 812 GTS ÉS EL NOU ONE-OFF DE LA CASA DE MARANELL

Presentat el nou Ferrari One-Off dissenyat des dels desitjos d’un client. El SP51 és un roadster pur basat en l’arquitectura del 812 GTS.

Ha estat presentat el Ferrari SP51, darrer integrant de la família One-Off del programa Special Projects. Aquest cotxe entra a formar part del segment més exclusiu de la gamma Ferrari, que engloba cotxes únics, primer esbossats i després construïts a partir d’una petició d’un client, simbolitzant la cúspide quant a personalització que ofereix el Cavallino Rampante.

El SP51, dissenyat pel Centre Stile Ferrari sota la direcció de Flavio Manzoni, és un spider V12 amb motor davanter basat en el 812 GTS del que hereta la seva disposició, xassís i motor. La seva principal peculiaritat, identificable des del primer cop d’ull, resideix en l’absència total de sostre, cosa que el converteix en un roadster en tota regla, accentuant així el caràcter esportiu i la capacitat d’emocionar tant visualment com durant la conducció a l’aire lliure. Per aconseguir aquest resultat es va fer necessari un extraordinari treball de refinament aerodinàmic mitjançant simulacions CFD, proves al túnel de vent i assaigs dinàmics per garantir no només el màxim confort a l’interior de l’habitacle, sinó també un nivell acústic i una sensació de vent totalment comparables als del cotxe sobre el qual s?inspira.

L’estil del cotxe és potent i harmoniós gràcies a les superfícies ondulades i musculoses, desproveïdes de discontinuïtats. Les motllures són sinuoses, modernes i sensuals, gràcies també a l’intens ús d’elements de fibra de carboni a l’exterior i interior. És especialment cridaner l’acabat del capó que emmarca dinàmicament les dues reixetes de ventilació.

Un dels elements que cridarà l´atenció de qualsevol que s´acosti a l´SP51 és el Rosso Passionale, un nou color de triple capa desenvolupat exclusivament per a aquest cotxe. Aquesta tonalitat confereix al cotxe un caràcter elegant i autoritari, la personalitat del qual es veu reforçada per la lliurea longitudinal blanca i blava inspirada en el llegendari Ferrari 410 S del 1955 però que, en aquesta interpretació, recorre el cotxe fins al seu interior.

Al frontal, destaquen els fars redissenyats que aporten una identitat decisiva i inconfusible a l’aspecte de la SP51. També destaquen les seves llantes, dissenyades específicament per a aquest cotxe i dotades d’aletes en fibra de carboni a tots els seus radis, adornades, entre altres coses, amb un refinat dibuix de diamants to sobre to a la part davantera.

La del darrere està dominada per un tema arquejat amb els fars situats sota l’aleró. Immediatament darrere de l’habitacle hi ha dos elements amb forma de gep la percepció visual del qual se suavitza amb profunds buits en fibra de carboni. Entre aquests dos elements descansa un perfil alar transversal, també en fibra de carboni, plegat sobre les motllures com si les acaronés. L’efecte de pont així obtingut recorda vagament un cotxe tipus «Targa» en què el pont volant oculta elegantment les estructures de les barres estabilitzadores, en una picada d’ullet llunyana a les solucions utilitzades en els Prototips Esportius Ferrari de principis dels 60.

Però és al seu interior on el laboriós procés de posada a punt, seguit pas a pas al costat del client, ha assolit cotes excelses. La personalització de l’interior gira entorn de l’elecció del color dominant de l’Alcantara® que el recobreix, el mateix Rosso Passionale que es va crear ad hoc per a l’exterior de l’SP51, juntament amb la idea efectiva de donar continuïtat a la lliure longitudinal de l’exterior. Els colors blanc i blau apareixen també al túnel central ia la franja entre els seients de la paret del darrere de l’habitacle, així com a les costures del volant, generant una continuïtat total entre l’interior i l’exterior que només és possible gràcies a la arquitectura roadster del cotxe.