FORD ANIMA CONDUCTORS I CICLISTES A COMPARTIR LA CARRETERA A TRAVÉS D'UNA EXPERIÈNCIA VIRTUAL

FORD ANIMA CONDUCTORS I CICLISTES A COMPARTIR LA CARRETERA A TRAVÉS D’UNA EXPERIÈNCIA VIRTUAL

“Share the Road” promou l’harmonia entre conductors i ciclistes en ciutats cada vegada més congestionades, centrant-se en canvis de comportament que ajudin a fer més segures les àrees urbanes i reduir la contaminació i els embussos. La nova experiència de realitat virtual “WheelSwap” ha demostrat generar empatia i eliminar l’antagonisme entre conductors i ciclistes.

A mesura que augmenta el nombre d’habitants de ciutats que es decanten per l’ús de la bicicleta, els punts de fricció entre els conductors i els ciclistes es converteixen, tristament, en alguna cosa cada vegada més habitual en ciutats europees. I mentre que les infraestructures que mantenen enfrontats als diferents usuaris de la carretera lluiten per mantenir-se al dia amb tant canvi, Ford llança una nova campanya dissenyada per ajudar a millorar la seguretat i reduir la contaminació i el trànsit.
“Share the Road” pretén fomentar l’harmonia entre els usuaris de les carreteres i destaca la convicció de l’empresa que permetre que més persones utilitzin la bicicleta de manera segura, especialment en trajectes curts, resulta beneficiós per a tothom.

Amb aquesta finalitat, Ford ha produït una innovadora experiència de realitat virtual. El “WheelSwap” permet als conductors i ciclistes veure el perillosos que poden resultar determinats comportaments de conductors i ciclistes per als seus companys de carretera, podent fins i tot arribar a tenir resultats letals. Els estudis inicials mostren que, després de sotmetre a aquesta experiència virtual, gairebé tots els participants van assegurar que canviaria el seu comportament.

“Com algú que viatja freqüentment tant sobre dues com sobre quatre rodes, he experimentat de primera mà molts dels problemes – i perills – que els conductors i ciclistes es troben a les nostres carreteres avui dia”, afirma Steven Armstrong, president i conseller delegat de Ford Europa, Orient Mitjà i Àfrica. “La integració segura de mitjans de transport cada vegada més diversos és clau per fer que les nostres ciutats siguin més segures i fàcils de recórrer per a tothom, ara i en el futur”.

A Europa hi ha 250 milions de ciclistes. Els que circulen sobre dues rodes representen 1 de cada 12 morts per accident de trànsit. L’ús de la bicicleta ofereix beneficis comprovats per a la salut, la qualitat de l’aire i el trànsit, de manera que moltes ciutats estan promovent activament l’ús de la bicicleta. La campanya de Ford ja s’ha guanyat el suport de Sir David Brailsford, màxim responsable de l’Team Sky, equip ciclista guanyador del Tour de França.

“Aquesta és una iniciativa molt oportuna per part de Ford. Europa alberga algunes de les comunitats ciclistes més grans del món i l’augment de la pressió sobre l’espai vial està fent que la seguretat viària sigui una qüestió cada vegada més important “, assegura Sir David. “Aquesta campanya no busca únicament introduir noves tecnologies, sinó també destacar la necessitat de respecte i responsabilitat. Si tant els ciclistes com a conductors dediquessin una mica més de temps a comprendre les necessitats de l’altre, veuríem ràpidament un canvi en les actituds i el comportament que, en última instància, suposaria millorar la seguretat viària per a tothom. El paper de lideratge de Ford pot ser decisiu per ajudar a que això passi “.

L’estratègia de mobilitat de Ford busca oferir una àmplia gamma de productes i serveis que millori l’ecosistema de transport a tots els nivells -vehicles, infraestructures, connectivitat i serveis digitals- per ajudar a la gent a moure de manera més lliure a la Ciutat del matí. Això inclou projectes pilot com una col·laboració de carsharing i bikesharing entre Ford Alemanya i Deutsche Bahn Connect GmbH, una subsidiària de Deutsche Bahn AG; el servei de llançadora Chariot, dissenyat per habitants de ciutats que viuen en àrees de difícil accés i en les que el transport públic no és fàcilment accessible; i bancs intel·ligents amb càrrega punts de càrrega per a mòbils i wifi, que ajuden els vianants a mantenir connectats.

“WheelSwap”, permet als conductors veure des del punt de vista del ciclista el aterridor que pot resultar que els conductors avancin massa a prop, girin sense utilitzar els intermitents o obrin les portes del cotxe sense comprovar si hi ha bicicletes. Una altra versió permet als ciclistes comprovar el que suposa per als conductors que se saltin els semàfors en vermell, circulin per carrers d’un sol sentit en sentit contrari o es desviïn inesperadament.

Més de 1.200 persones de cinc països europeus van participar en la investigació inicial, i el 70 per cent dels que van provar “WheelSwap” van mostrar una major empatia cap als seus companys conductors i ciclistes enfront dels que no ho van fer. A més, el 91 per cent va afirmar que canviaria els seus hàbits a la carretera. Tan sols dues setmanes després d’experimentar “WheelSwap”, el 60 per cent havia canviat d’hàbits en els seus trajectes diaris.