FORD TRANSIT INNOVA UTILITZANT COMBUSTIBLE ECOLÒGIC FABRICAT A PARTIR D'OLI DE CUINA

FORD TRANSIT INNOVA UTILITZANT COMBUSTIBLE ECOLÒGIC FABRICAT A PARTIR D’OLI DE CUINA

Ford ha aprovat l’ús d’Oli Vegetal Hidrotratado (HVO) en les seves furgonetes Transit. Aquest combustible dièsel renovable es basa en olis usats, inclòs l’oli de cuina ja utilitzat que pot obtenir-se de restaurants i establiments de menjar per emportar, i fins i tot de cuines particulars.

L’ús d’HVO -o dièsel renovable- en lloc de combustibles fòssils convencionals pot contribuir a millorar la qualitat de l’aire. Els gasos d’efecte hivernacle poden reduir fins a un 90 per cent en comparació amb el combustible dièsel regular; i els vehicles que funcionen amb HVO emeten menys NOx i partícules que altres vehicles dièsel, perquè el combustible no conté sofre ni oxigen.

HVO, de residu a biodièsel

Les empreses comercials de tot Europa recullen oli de cuina usat de restaurants, empreses de càtering i escoles. Recoil, una iniciativa de la UE recolzada per la pròpia Comissió Europea està treballant per augmentar les recollides d’aquests residus i impulsar la producció de biodièsel, incloent més recollides domèstiques.

A més, HVO, que també incorpora residus de greixos animals i oli de peix, ajuda als motors dièsel a arrencar més fàcilment a baixes temperatures. El procés de creació, que fa servir hidrogen com a catalitzador, implica que HVO crema el combustible més netament que els biodièsel convencionals i té una vida útil més llarga.

Ford ha provat a consciència l’HVO en el seu motor EcoBlue 2.0 per assegurar-se que no són necessàries modificacions per a funcionar i que el servei no es veuria afectat per això. No va ser necessari fer cap desenvolupament addicional de el combustible abans que pogués usar-se en les últimes furgonetes Transit de Ford.

HVO està a la venda en estacions de combustible seleccionades a Europa, principalment a Escandinàvia i els països bàltics, on es pot oferir en forma pura o com una barreja amb dièsel normal. El combustible també ha estat adoptat per operadors de flotes en altres mercats, per millorar les seves credencials ecològiques, amb combustible lliurat a granel per proveïdors especialitzats en instal·lacions de proveïment de combustible de la companyia. Si un vehicle té poc HVO en una àrea on aquest no està a la venda, el conductor pot omplir amb dièsel convencional; els combustibles poden barrejar-se en el tanc sense causar problemes.

«Permetre que les nostres furgonetes funcionin amb combustible fet de residus, inclòs l’oli de cuina usat, pot semblar exagerat; però usar oli vegetal hidrotratado és, de fet, una forma molt real en la qual els conductors de la Transit i els operadors de flotes aviat podran ajudar a tots a gaudir d’una millor qualitat de l’aire ».

Hans Schep, director general de Vehicles Comercials, Ford Europa