
GAMMA OPEL PHEV/BEV GREENOVATION O LES NOVES ZONES ZBE
Municipis amb més de 50.000 habitants o nuclis urbans amb més de 20.000 habitants, ja han de comptar amb Zones de Baixes Emissions (ZBE).
L’1 de gener passat va entrar en vigor l’obligació d’establir Zones de Baixes Emissions (ZBE) en municipis de més de 50.000 habitants o nuclis urbans amb més de 20.000 que superin determinats indicadors de contaminació. En total, aquesta normativa afecta 149 localitats on viuen 25 milions de persones, un 53% de la població.
Per a Opel, l’electrificació ha de tenir un efecte real en la lluita contra el canvi climàtic. Per assegurar una transició energètica que no deixi ningú enrere, ha d’estar disponible en una àmplia gamma d’automòbils que cobreixi necessitats molt diverses.
Els seus vehicles de baixes emissions abasten una gran varietat de segments, que van des del compacte Opel Corsa-e o les berlines compactes, amb l’Opel Astra PHEV als SUV, amb l’elèctric Opel Mokka-e i l’híbrid endollable Opel Grandland PHEV.
Fabricat a la planta de Saragossa, l’Opel Corsa-e s’ha convertit en un referent entre els automòbils elèctrics del segment B. Més enllà dels seus fins a 359 Km d’autonomia, la bateria de 50 kWh es pot carregar de forma ràpida fins al 80% de capacitat en 30 minuts. Gràcies a la potència de 136 CV (100 kW), destaca per la seva capacitat de resposta, agilitat i comportament dinàmic.
Al segment de moda, el dels SUV, l’Opel Mokka-e inaugura el nou frontal de la marca, l’Opel Vizor, en un automòbil de carrer, on regna la nova generació del logotip del llamp, l’Opel Blitz. A la saga, el nom del model apareix alineat al centre mentre que l’interior estrena el quadre d’instruments Pure Panel, totalment digitalitzat i intuïtiu que promet una experiència de conducció totalment nova.
El seu “germà gran” a l’univers dels SUV és l’Opel Grandland. La seva versió Hybrid4 combina el millor de la tracció elèctrica i del motor de combustió per obtenir altes prestacions i una considerable autonomia “zero emissions” de 63 Km, proporcionada per una bateria de 13,2 kWh. Sota el capó, aquest SUV d’alta gamma combina un motor turbo de benzina d’1,6 litres i dos propulsors elèctrics, que ofereixen una potència conjunta de 300 CV (221 kW) a esmentar de manera destacada a la seva versió GSe. El consum de combustible combinat és d’1,3-1,4 l/100 km i les emissions de CO2 de 29-32 g/km. Pot assolir una velocitat màxima de 235 km/h.
Aquesta gamma completa de vehicles electrificats és només el primer pas de l’estratègia de mobilitat sostenible d’Opel. Un procés que entrarà en una nova fase el 2024, amb la presència d’alternatives electrificades a cada model i que culminarà el 2028, l’any en què Opel es convertirà, més que mai, en la marca del llamp, en comercialitzar exclusivament turismes amb bateria elèctrica a Europa.
Per part seva, l’Opel Astra PHEV continua la llarga tradició de berlines de segment mitjà, amb una proposta que aporta un disseny modern amb l’Opel Vizor i tecnologies fins ara reservades a segments superiors, com el sistema d’il·luminació matricial IntelliLux LED Pixel. Es comercialitza amb dues versions híbrides endollables, que representen el topall de prestacions en la gamma, amb 180 CV i 225 CV de potència, i autonomies de 67 i 64km respectivament. Opel també aposta per l’electrificació esportiva amb la submarca GSe. A més, aquest 2023, a aquesta oferta electrificada d’Astra s’unirà l’Opel Astra-e 100% elèctric, que completarà la gamma de motoritzacions.
La gamma Opel està disponible des de 32.900 euros.
Fitxa Tècnica – Opel Corsa-e
Potència 100 kW /136 CV Velocitat 150 km/h.
Autonomia 361 km Consum WLTP 15,5 kWh/100 km Tracció davantera Canvi automàtic De 0 a 100 km/h. 8,7 segons Longitud 4.060 mm. Ample 1.765 mm. Alçada 1.435 mm. Batalla 2.538 mm.
Pneumàtics 195/55 R16 Maleter 267/1.042 lts.