GAMMA SEAT TGI  la solució  més sostenible

GAMMA SEAT TGI la solució més sostenible

La tecnologia GNC s’erigeix com la millor alternativa per a l’ecomobilitat. El cost aproximat per recórrer 100 kms. és d’entre 2,7 a 3,15 euros.

 

SEAT, en la seva recerca per ampliar les alternatives de mobilitat sostenible i eficient, manté la seva fime aposta per la tecnologia híbrida de Gas Natural Comprimit i gasolina amb la seva gamma TGI, ara amb l’oferta més àmplia del mercat amb quatre models: Mii Ecofuel, Ibiza TGI, León TGI -amb un nou motor de 130 CV i disponible en les dues versions de carrocería- i, ara també, Arona TGI, el primer SUV del món en utilitzar GNC com a combustible.

Aquesta alternativa és més respectuosa amb el medi ambient, més avantatjosa per a l’usuari per la seva etiqueta ECO, i l’opció més econòmica del mercat per a un motor tèrmic, en termes de cost per quilòmetre.

Un vehicle de GNC redueix al voltant d’un 25% les seves emissions de CO2 respecte al seu homòleg de gasolina, i fins a un 75% de NOx respecte a un dièsel. Per la seva banda, les emissions de partícules i d’SO2 són gairebé nul·les.

Per aquest motiu, la gamma TGI disposa de l’etiqueta ECO. Als seus avantatges ecològics i fiscals, la tecnologia TGI aporta un excepcional baix cost per quilòmetre recorregut -que se situa en un 50% més econòmic que un model homòleg de gasolina, un 30% més barat que un dièsel, 10% enfront d’un GLP , i un 25% més econòmic respecte a un híbrid elèctric no enchufable- i, ara més que mai, l’alta autonomia que proporciona.

En aquest sentit, la gran novetat és la inclusió d’un tercer dipòsit de GNC, tant en Ibiza i el Arona, que superen els 400 kms. d’autonomia en manera gas, com en el León, que arriba als 500 kms. utilitzant exclusivament GNC. Aquesta nova configuració de la gamma TGI, respon a la demanda dels clients d’augmentar l’autonomia en manera GNC, ja que aprecien els molts beneficis ecològics i econòmics que té aquest combustible alternatiu per realitzar les seves rutes habituals. La nova configuració de la gamma TGI també respon al creixement actual i futur de la xarxa de proveïment de GNC al nostre país, amb un total de 65 estacions públiques de recàrrega de GNC operatives a Espanya, i s’espera que, durant aquest any, es superin els 100 sortidors.

L’increment de la infraestructura de proveïment de gas natural vehicular (GNC i GNL) cada vegada va a més, com a conseqüència de la creixent demanda d’aquest combustible en el transport pesat, industrials lleugers i també en els turismes. A més de ser diversos els operadors que ja comercialitzen GNC a Espanya, les recents obertures de gasineras estan possibilitant que aquesta opció sigui cada vegada més accessible a tot el territori.

La cobertura ja existeix a Madrid i Barcelona i s’està estenent a altres importants ciutats del país, i també a les principals rutes. De fet, 21 de les 46 capitals de província ja compten amb una gasinera operativa en el seu entorn urbà o a no més de 30 km.

SEAT també compta amb plans d’electrificació a mig termini. Tanmateix, les dues alternatives conviuen a la perfecció, ja que el valor afegit que la companyia té amb la seva tecnologia híbrida de Gas Natural Comprimit (GNC) i gasolina, és la capacitat d’oferir ja als seus clients una alternativa real, efectiva i actual, amb vehicles que a més tenen un cost d’adquisició similar al d’un vehicle convencinal de gasolina o dièsel.

El balanç de vendes de GNC en l’exercici 2018 va ser molt positiu, malgrat les restriccions de producció, a causa de l’adaptació de la nova Homologació al cicle WLTP.