GERARDO PÉREZ: “L’AUTOMOCIÓ S’ENFRONTA A DOS REPTES CLAUS: LA RENOVACIÓ DEL PARC I L’IMPULS DE LA MOBILITAT ELÈCTRICA”
El president de Faconauto, Gerardo Pérez, ha conversat amb Carles Costa, advocat, sobre la situació de el sector dels concessionaris després de la COVID-19.
L’automoció espanyola i europea viu circumstàncies realment complexes amb grans reptes per afrontar. En pocs mesos, i des de l’arribada de la pandèmia, el sector ha experimentat grans transformacions. De tots aquests temes, dels reptes de futur i de present i de molt més han parlat el president de Faconauto, Gerardo Pérez, i Carles Costa, soci cofundador de Carles Costa Advocats, en una entrevista.
Pérez ha analitzat el Pla d’Impuls a el sector aprovat pel Govern i el seu impacte des de la seva aprovació i publicació al BOE. Ha assegurat que és un bon pla perquè ajuda a el sector a enfrontar dos eixos claus: la renovació de parc automobilístic i l’impuls de la mobilitat elèctrica.
“Estem en fase d’implementació. Tot va massa lent i necessitem velocitat. Necessitem que els incentius arribin a el consumidor com més aviat millor, el concessionari no rebrà res. Només amb el programa d’incentius generarà 1.000 milions d’euros a l’Estat en impostos. Anem a generar més del que el sector va rebre “, explicava.
Les anteriors mesures ajudaran, segons el president de Faconauto, al fet que el sector s’adapti a la nova realitat i afronti millor els seus reptes. Així i ha assenyalat que s’han de tenir en compte altres aspectes. “Els concessionaris han de sortir de la falda de les marques, prendre decisions pròpies; buscar l’especialització en les tecnologies de el futur; i guanyar terreny en aspectes com la postvenda “.
La relació entre la marca i el concessionari
“El bon concessionari és el que està amb la marca però no li diu que sí a tot. El nostre paper és fonamental i per això, de vegades, es necessita un intermediari, com per exemple el d’un advocat. Els concessionaris han passat de ser empreses familiars a tenir la necessitat de professionalitzar-“, ha indicat.
Finalment, el president de la patronal dels concessionaris ha ressaltat la importància de l’component humà en el negoci. “Durant l’estat d’alarma, molts concessionaris van tirar endavant gràcies a el factor humà. És important construir una empresa en la qual tots se sentin partícips dels èxits que s’aconsegueixen “.