GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT: LA TECNOLOGIA DE L’PNEUMÀTIC QUE DÓNA ACCÉS A les MAJORS PRESTACIONS, AL DESCOBERT
Goodyear va anunciar recentment el retorn al segment dels pneumàtics d’Ultra Altes Prestacions amb la presentació de la seva nova gamma Eagle F1 SuperSport composta per tres pneumàtics: SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS.
Goodyear Eagle F1 SuperSport
L’Eagle F1 SuperSport és la porta al segment UUHP i s’ha desenvolupa en base a l’experiència en competició de Goodyear per brindar als conductors una agafada i manejabilitat superiors. La resposta en els canvis de direcció s’assegura a través dels nervis rígids de la banda de rodament, mentre que un l’espatlla exterior gruix i tancat proporciona control en els suports més forts en corbes. El disseny de les parets laterals súper rígid, millora encara més la manejabilitat sense comprometre excessivament el confort de marxa. Encara que va ser desenvolupat principalment per a condicions seques, Goodyear ha abordat de manera innovadora el rendiment en mullat amb l’ús de multicompuestos. Així les seccions exteriors estan optimitzades per a sec i es combinen amb tres segments centrals optimitzats per mullat. D’aquesta manera els conductors poden empènyer més fort amb seguretat en els revolts seques mentre gaudeixen d’un excepcional rendiment de frenada i manejabilitat en mullat.
El Goodyear F1 SuperSport ofereix una gran versatilitat, encara que és més esportiu que el Eagle F1 Asymmetric 5. Per a això, es basa en diverses tecnologies innovadors:
Dual Plus. Significa l’ús de dos tipus de compostos de cautxú a la mateixa banda de rodament. Les tres bandes centrals estan dissenyades per garantir una marxa suau en mullat, mentre que a les espatlles del pneumàtic s’utilitza una barreja que optimitza el comportament en sec.
Power Shoulder. Les espatlles del pneumàtic estan al seu torn reforçats per tal d’endurir la part que més pes suporta i alhora estendre o maximitzar la superfície de goma en contacte amb el sòl en tot moment, per exemple, també quan es dóna un revolt a alta velocitat. Suposa també un element clau per aconseguir una gran estabilitat.
HighForce Construction. O construcció d’alta resistència. D’aquesta manera, les parets laterals, els flancs, són més rígids i al seu torn proporcionen un major confort de conducció ja que limiten els moviments laterals naturals del pneumàtic en aquestes circumstàncies.
Powerline Cover. És un sistema que inclou una estructura interna feta d’aramida i niló encarregada d’evitar la deformació de la banda de rodament. D’aquesta manera es manté sempre el contacte del pneumàtic amb el terra, proporcionant una estabilitat constant fins i tot a altes velocitats.
El nou Goodyear Eagle F1 SuperSport millora una cosa tan important com les distàncies de frenada i també el rendiment dinàmic respecte a l’Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 en un 3% en sòl sec, un 5% en mullat, i millora també el temps per volta en circuit en 1,9 segons. Està disponible en 25 mesures en llantes de 18 a 21 polzades, i en amples de banda que van des de 205 a 305 mm al seu torn amb una relació de perfils de 30 a 45.
L’Eagle F1 SuperSport està dissenyat per a cotxes compactes esportius d’altes prestacions com el Volkswagen Golf GTI, berlines d’alt rendiment com el BMW M3 i el Mercedes-AMG C63, o supercotxes d’ús diari com el Porsche 911 Turbo.