GROUPE PSA AUGMENTA LA CAPACITAT DE PRODUCCIÓ DE LES SEVES SUV A EUROPA

GROUPE PSA AUGMENTA LA CAPACITAT DE PRODUCCIÓ DE LES SEVES SUV A EUROPA

L’èxit de l’ofensiva SUV de les 5 marques obliga al Grup a reforçar la seva capacitat de producció a Europa per respondre a la demanda comercial. S’asseguren les condicions ideals per garantir els millors nivells de rendiment i de qualitat en cadascuna de les plantes implicades. La posada en marxa d’aquestes operacions permetrà assegurar un bon nivell d’activitat a cadascuna de les plantes en els propers anys.

L’ofensiva de producte, llançada en el marc de la Core Model Strategy del pla Push to Pass, va comportar el recent llançament de 11 models SUV, per a les 5 marques: Peugeot, Citroën, DS Automòbils, Opel i Vauxhall. Aquestes gammes s’han sumat 250.000 matriculacions per al Grup a Europa en el 1r trimestre de 2018, amb una forta progressió de la quota d’aquest segment per al Grup que ha assolit el 16,9% de les vendes de SUV a Europa des de l’inici de 2018.
A finals de març, el Grup es situava entre els líders del segment i l’ofensiva seguirà amb el llançament del Citroën C5 Aircross a Europa el proper mes de setembre.

Per donar suport al ràpid i regular desenvolupament de les vendes sense afectar l’agilitat dels dispositius industrials, clau en el seu rendiment, el Grup ha decidit incrementar les seves capacitats de producció a Europa utilitzant tots els recursos i actius disponibles:

El Citroën C5 Aircross inicia la seva producció Rennes (França) en paral·lel al Peugeot 5008,
En conseqüència i causa de la saturació de la planta de Rennes, el Peugeot 5008, es fabricarà així mateix a Sochaux (França) i completarà progressivament la producció del Peugeot 3008 i l’Opel Grandland X, a partir de març de 2019,
Paral·lelament i davant la saturació de la planta de Sochaux, l’Opel Grandland X començarà a fabricar progressivament a la planta alemanya d’Eisenach, a partir de mitjans de 2019.
Aquests llançaments industrials s’acompanyaran de notables inversions que permetran que cada planta fabriqui en les millors condicions de rendiment, de volum d’activitat i de qualitat.

Aquestes afectacions de producció, facilitades pels plans de rendiment, es duran a terme respectant els acords del Nou Impuls per al Creixement signat al juliol de 2016 per 5 de les 6 organitzacions sindicals i mantindran la producció a França per sobre del milió de vehicles anuals . Aquest esquema industrial tindrà així mateix en compte els acords negociats amb els sindicats a Alemanya dins el marc del pla de desenvolupament d’Opel / Vauxhall.

Yann Vincent, director industrial i de Supply Chain declara: “Aquestes afectacions demostren que el rendiment econòmic és clau per assegurar un bon nivell d’activitat industrial a llarg termini. El nostre dispositiu industrial, àgil i més ampli gràcies a la compra d’Opel, permet satisfer la creixent demanda dels nostres clients en el segment SUV “.

Michael Lohscheller, CEO d’Opel – Vauxhall afegeix: “L’atribució de la producció del Grandland X a Eisenach és la prova de la voluntat de Groupe PSA d’invertir a Alemanya i de la seva confiança a Opel. Aquesta decisió contribuirà al nostre objectiu de ser una marca rendible, elèctrica i global “.

Aquest dispositiu completa l’estratègia de producció multi-marca i mundial dels SUV del Grup gràcies a la modularitat de les plataformes:

Peugeot 2008, producció en Mulhouse (França), Porto Real (Brasil) i Wuhan (Xina)
Peugeot 3008, producció a Sochaux (França), Chulai (Vietnam), Gurun (Malàisia) i Walvis Bay (Namíbia)
Peugeot 4008, producció a Chengdu (Xina)
Peugeot 5008, producció a Rennes i Sochaux (França), en Chulai (Vietnam) i a Chengdu (Xina)
C3 Aircross, producció a Saragossa (Espanya)
C4 Aircross, producció a Wuhan (Xina)
C5 Aircross, producció a Rennes (França) i Chengdu (Xina)
DS 7 Crossback, producció en Mulhouse (França) i a Shenzhen (Xina)
Opel / Vauxhall Grandland X, producció a Sochaux (França), a Eisenach (Alemanya) i Walvis Bay (Namíbia)
Opel / Vauxhall Crossland X, producció a Saragossa (Espanya)
Opel / Vauxhall Mokka X, producció a Saragossa (Espanya) i Bupyeong (Corea)
El Grup té actualment 17 centres de producció de vehicles a Europa, localitzats en 9 països.