GROUPE PSA: ELECTRIFICACIÓ AQUÍ I ARA

GROUPE PSA: ELECTRIFICACIÓ AQUÍ I ARA

Coincidint amb la celebració de la COP25 a Madrid, Groupe PSA reforça el seu compromís històric amb el respecte a l’entorn i la descarbonització, presentant la seva estratègia d’electrificació basada en 2 plataformes multienergía CMP i EMP2, que permeten donar resposta ja, aquí i ara, a les necessitats de tot tipus de clients.

Groupe PSA està compromès amb el medi ambient i la reducció d’emissions de CO2 des de fa dècades. Avui, coincidint amb la celebració a Madrid de la COP25, el Grup reforça aquest compromís a l’presentar la seva estratègia d’electrificació. Una estratègia que abasta des del procés industrial, fins a l’oferta de producte, passant per un ampli catàleg de serveis.

Des 2019 el 100% dels llançaments de el grup incorporen una versió electrificada que conviurà amb motoritzacions dièsel eficients Euro 6, de manera que el 100% de la gamma estarà electrificada el 2025.

Això és possible gràcies a les plataformes flexibles multienergía CMP i EMP2, que en una mateixa cadena de muntatge permeten fabricar indistintament vehicles gasolina, dièsel, 100% elèctrics amb fins a 340 km d’autonomia, i híbrids endollables amb fins a 59 km d’autonomia en manera ” zero emissions “. Un enfocament que permet una ràpida adaptació de la producció de les plantes de Groupe PSA als possibles canvis que es puguin generar en la demanda.

Un objectiu que respon a la filosofia de el grup d’oferir als clients la capacitat de triar la tecnologia que millor s’adapti a les seves necessitats. Així, qui s’acosta avui a un concessionari de qualsevol marca de Groupe PSA té l’opció de realitzar aquesta elecció, sense renunciar a aspectes com el disseny, les prestacions, el confort o l’espai interior, que són els mateixos independentment de l’energia que s’utilitzi, respectant en tot moment el medi ambient.

Aquesta estratègia es concreta aquí i ara en 9 models electrificats, amb l’etiqueta 0 de la DGT, que estan ja a la venda: els Peugeot e-208 i SUV e-2008, DS 3 CROSSBACK E-tense i Opel Corsa-e, 100% elèctrics, al costat dels híbrids endollables SUV Peugeot 3008 Hybrid, SUV Citroën C5 Aircross Hybrid, DS 7 CROSSBACK e-tense 4X4 i Opel Grandland X Hybrid.

Espanya té un paper clau en la política d’electrificació de Groupe PSA. La planta de Vigo, on es produeix el SUV Peugeot e-2008, compta amb dues plataformes. Per la seva banda, la planta de Saragossa, compta amb la plataforma CMP per a la producció de l’Opel Corsa-i, plataforma que també està instal·lada a la planta de Madrid per a la versió “zero emissions” d’un nou model encara confidencial. Gràcies a les importants inversions realitzades per Groupe PSA a Espanya, és l’únic fabricant que produirà turismes 100% elèctrics en les seves tres fàbriques nostre país a partir de 2020. Sense oblidar que, a més, el 2021, arribarà la nova generació de vehicles comercials lleugers electrificats, desenvolupats sobre la plataforma EMP2 i produïts a la planta de Vigo.

L’estratègia de Groupe PSA també afecta molts altres camps, com les bateries, que Groupe PSA acobla avui a la planta de Vigo i properament ho farà també a Saragossa, o l’ampli catàleg de serveis que s’ofereixen als clients a través de la marca de mobilitat Free2Move, per respondre a les seves necessitats d’utilització de el vehicle electrificat i la necessària adaptació a la transició energètica en l’automòbil.

En concret, Groupe PSA ofereix accés a serveis com Charge My Car que inclou, per exemple, accés als punts de càrrega i un navegador intel·ligent adaptat a les necessitats dels models electrificats. A més, per als que els agrada compartir, compta amb eMOV by Free2Move, un servei de vehicle compartit amb turismes i vehicles comercials 100% elèctrics, els Citroën C-Zero i Berlingo Electric Furgó.

Els concessionaris de Groupe PSA també estan ja preparats, no només des del punt de vista del producte, sinó també en la instal·lació de punts de recàrrega. Així, a principis de 2020 s’hauran instal·lat 2.000 punts de recàrrega en el 100% de la xarxa de les marques de el grup.

Aquesta estratègia global d’electrificació permetrà, segons estimacions de Grup, un estalvi de 223 Mt d’emissions de CO2 en el període 2012-2025 en el món.

Groupe PSA és avui líder industrial i comercial a Espanya. Ara té l’ambició de seguir sent-ho, integrant la gamma de models electrificats que ofereix en les seves quatre marques i la producció de vehicles 100% elèctrics en les seves tres plantes.

L’estratègia d’electrificació de Groupe PSA es va presentar aquest matí a Madrid en un esdeveniment que va comptar amb la presència d’Alexandre Guignard, director mundial de la Bussines Unit de Vehicles de Baixes Emissions de Groupe PSA, al costat dels màxims responsables de Grup per a Espanya i Portugal, el director general de Comerç, Christophe Mandon i el director general industrial, Juan Antonio Muñoz Codina.

“La nostra estratègia d’electrificació es basa en plataformes modulars multienergía flexibles, que permeten desenvolupar en paral·lel models gasolina, dièsel, 100% elèctrics o híbrids endollables i així poder adaptar-se de forma àgil a la demanda d’el client”, ha afirmat Alexandre Guignard, director mundial de la Business Unit de Vehicles de Baixes Emissions de Groupe PSA.

Nuestros Centros de Producción en España se han transformado para integrar las nuevas plataformas. De las líneas de producción de Zaragoza sale el Opel Corsa-e, en Vigo se produce el Peugeot e-2008 y Madrid recibirá un nuevo modelo, aún confidencial”, ha afirmado Juan Antonio Muñoz Codina, director general industrial de Groupe PSA en España y Portugal.

Hoy, 9 modelos, 100% eléctricos e híbridos enchufables, se pueden adquirir ya en la red comercial de las marcas del Grupo: Peugeot, Citroën, DS y Opel; con un amplio catálogo de servicios que responden a todas las preocupaciones que se le plantean al cliente a la hora de comprar un vehículo electrificado”, ha afirmado Christophe Mandon, director general de Comercio de Groupe PSA en España y Portugal.