GUIA PEUGEOT: TOT EL QUE CAL SABER DE LA RECÀRREGA D'UN COTXE ELÈCTRIC O híbrid endollable

GUIA PEUGEOT: TOT EL QUE CAL SABER DE LA RECÀRREGA D’UN COTXE ELÈCTRIC O híbrid endollable

En aquesta Guia s’aborden els punts clau de l’procés de recàrrega d’un automòbil electrificat; des l’on, com i quan recarregar, fins quant costa una recàrrega i la seguretat de l’operació. Peugeot ofereix diferents solucions de càrrega que s’adapten a totes les necessitats. També ha desenvolupat l’App MyPeugeot que permet revisar a distància la càrrega o trobar els punts de recàrrega propers al teu cotxe; i ChargeMyCar de Free2Move Services, amb una targeta de pagament que permet accedir a una xarxa de més de 130.000 punts de càrrega a Europa.

5000/5000Límit de caràcters: 5000TRADUEIX ELS 5000 SEGÜENTSLa recàrrega és un dels aspectes clau d’un cotxe elèctric o híbrid endollable i també un dels factors decisius a l’hora de decantar-se per aquestes tecnologies. En aquesta Guia s’aborden els punts clau de l’procés de recàrrega d’un automòbil electrificat; des l’on, com i quan recarregar, fins quant costa una recàrrega i la seguretat de l’operació.

A més de disposar d’una completa gamma de models electrificats que pot satisfer les demandes de la immensa majoria dels usuaris, Peugeot vol acompanyar els seus clients en l’electrificació de la seva mobilitat, assessorant i facilitant aspectes clau com la recàrrega.

La recàrrega d’un cotxe electrificat és pràctica i fàcil i es fa forma fàcil i intuïtiva. Peugeot ofereix diferents solucions de càrrega que s’adapten a totes les necessitats. També hem desenvolupat l’App MyPeugeot que permet, entre altres coses, revisar a distància la càrrega disponible o trobar els punts de recàrrega propers al teu cotxe; i ChargeMyCar de Free2Move Services, amb una targeta de pagament que permet accedir a una xarxa de més de 130.000 punts de càrrega a Europa.

1. Recarregar a casa

L’ideal amb un cotxe electrificat és tenir d’una plaça de garatge i carregar el cotxe com fem amb el mòbil. En un habitatge unifamiliar només cal adaptar la potència de la instal·lació elèctrica. Si és comunitària, la Llei de Propietat Horitzontal (LPH) diu que “la instal·lació d’un punt de recàrrega de vehicles elèctrics per a ús privat a l’aparcament de l’edifici, quan aquest s’ubiqui en una plaça individual de garatge, sol requerirà la comunicació prèvia a la comunitat “.

Hi ha tres formes de recarregar:

Estàndard. En una presa estàndard (amb el cable destinat a aquest efecte d’1,8 Kw, 8A). Un Peugeot e-208 i e-2008 recàrrega més de l’30% de la seva bateria en una nit amb aquest sistema; i un híbrid endollable, el 100% en menys de 7 hores.

Acelerada.Con una presa reforçada (amb el cable destinat a aquest efecte de 3,2 Kw, 14A), un Peugeot e-208 i e-2008 recàrrega més de l’60% de la seva bateria en una nit i un híbrid endollable carrega el 100 % en menys de 4 hores.

Ràpida. Amb un punt de càrrega, que redueix encara més el temps de recàrrega. Si és monofàsic de 7,4 kW, es pot recarregar la bateria d’un elèctric a el 100% en 8 hores; i d’un híbrid endollable a 1:45 hores. Si és trifàsic de 11 kW i equipes el teu vehicle elèctric Peugeot amb el carregador a bord d’aquesta potència, el temps de recàrrega es redueix a 5 hores. PEUGEOT facilita la instal·lació del punt de càrrega a través de l’instal·lador recomanat GIC.

2. Recarregar fora de casa

La infraestructura de punts de càrrega públics segueix creixent a un ritme accelerat (ja hi ha més de 225.000 a Europa). Les claus per utilitzar-los és poder localitzar els punts propers i poder pagar la recàrrega en ells. Peugeot facilita les dues tasques amb l’app ChargeMyCar de Free2Move Services, que localitza els punts de càrrega disponibles i compatibles amb el teu vehicle, et guia cap a ells, organitza itineraris i fa un seguiment del teu consum; ja sigui des d’un telèfon intel·ligent oa la pantalla de l’cotxe. Aquest servei també ofereix una targeta de pagament única i una solució d’accés universal per recarregar el cotxe elèctric en la major xarxa europea de punts de càrrega.

En un punt de càrrega públic d’elevada potència només es pot recarregar fins al 80% de la capacitat total, per no danyar la bateria. Un Peugeot e-208 i e-2008 recàrrega el 80% de la seva autonomia en 2 hores (si és de 22 kW), en 1 hora (de 50 kW) i en mitja hora (de 100 kW).

3. Tipus de cables

Alguns punts de recàrrega públics disposen d’un cable que endollem directament a l’cotxe, però d’altres tenen una presa a la qual hem de connectar el nostre propi cable. També és necessari un cable per endollar el cotxe a una presa convencional (tipus Schuko). És recomanable connectar el cable a el punt de càrrega i després a el cotxe; i fer el contrari a l’desconnectar. I també guardar-lo i enrotllar correctament després de cada ús.

Hi ha tres tipus de cables de recàrrega per als vehicles electrificats de Peugeot:

Cable Mode 2 Reforzado.Optimizado per a preses reforçades tipus Green Up, pot subministrar fins a 3,2 kW de potència. Ve de sèrie en els vehicles elèctrics i híbrids Peugeot.

Cable Mode 3 Monofásico.Optimizado per a punts de càrrega privats o públics, pot subministrar fins a 7,4 kW de potència.

Cable Mode 3 Trifàsic. Optimitzat per a punt de càrrega privat o públics, pot subministrar fins a 22 kW de potència.

4. Freqüència de càrrega

Els Peugeot e-208 i e-2008 ofereixen fins a 340 km i 320 km (WLTP), respectivament, d’autonomia. Aquesta distància cobreix les necessitats de la immensa majoria dels usuaris (segons dades de l’INE *, els automobilistes recorren a Espanya una mitjana de 240 km setmanals) amb una única recàrrega setmanal.

Los híbridos enchufables de Peugeot tienen una autonomía de hasta 59 km (WLTP) en modo eléctrico. Con uno de estos modelos podríamos recorrer los 34,4 km medios diarios que hacen los automovilistas españoles con una recarga cada dos días.

5. Seguridad

La recarga de un automóvil electrificado es una operación completamente segura. Las estaciones de carga, las tomas de corriente en el vehículo y en el cargador, así como los cables, están diseñados para ofrecer un carga segura en todas las condiciones, también bajo la lluvia. Todos esos componentes tienen un elevado grado de protección IP ante el polvo y el agua. Además, los conectores del cable se bloquean durante la recarga para evitar accidentes o robos.

6. Precios

¿Cuánto cuesta recargar un coche eléctrico? Las tarifas exactas varían según muchos factores, pero sí se pueden establecer algunas referencias. En primer lugar, es más económico recargarlo en casa que en un punto público de pago (excepto, claro está, en los que son gratuitos). Y en estos últimos, la tarifa se reduce mucho con un servicio de suscripción, como el de ChargeMyCar de Free2Move Services.

En casa, las tarifas están reguladas por el Real Decreto 216/2014, del 28 de marzo. La más apropiada para recargar un eléctrico es la tarifa con discriminación horaria supervalle (2.0DHS). En las horas supervalle, de noche, se produce una reducción considerable del consumo y los precios son más bajos.

Según los datos del Portal de Transparencia de la Red Eléctrica Española (ESIOS), el coste de comercialización variable es de 0,00167 €/kWh (a día 25 de marzo de 2020). Consultando los precios de comercialización de las principales compañías eléctricas, recargar un Peugeot e-208 y e-2008 al completo puede costar entre 1,90 y 6,95 euros con la tarifa 2.0DHS *.

La diferencia de coste energético respecto a un equivalente de combustión es notable: entre 0,55 y 2,04 euros de energía eléctrica cada 100 kilómetros para un Peugeot e-208 /e-2008, por los 4,84 euros/100 km de su equivalente diésel*).

* Gasto de combustible calculado en base a un precio de 1,170 euros/litro y un consumo medio de 4,14 l/100 km (Peugeot 208).

*Precios de recarga de la batería de un Peugeot e-208 /e-2008 (50 KWh) basados en las tarifas de Edp, Endesa, Hola Luz, Iberdrola y Lucera a 23/03/2020.