HANS-JOACHIM Stuck, EX PILOT DE FÓRMULA 1 I GUANYADOR DE LE MANS, CONDUEIX UN ŠKODA SPORT DE 1950

HANS-JOACHIM Stuck, EX PILOT DE FÓRMULA 1 I GUANYADOR DE LE MANS, CONDUEIX UN ŠKODA SPORT DE 1950

Reportatge al Storyboard de ŠKODA i vídeo amb motiu de l’70 aniversari de l’única sortida de ŠKODA a Le Mans. Viatge amb Hans-Joachim Stuck i el ŠKODA Sport als Alps austríacs. ŠKODA Sport lleuger, amb un pes de 600 kg i amb un quatre cilindres refrigerat per aigua motor (37 kW / 50 CV) basat en el ŠKODA 1101/1102 ‘Tudor’. Václav Bobek i Jaroslav Netušil van ocupar el segon lloc en la classe <1.100 cc a les 24 hores de Le Mans de 1950 abans que un defecte tècnic els obligués a abandonar la carrera després de 13 hores.

Aquest any, ŠKODA AUTO celebra el 125 aniversari de la seva fundació en 1895. Des de llavors, molts vehicles s’han guanyat un lloc especial en la història de l’empresa. Un d’aquests models és el ŠKODA Sport, que va participar en les 24 hores de li Mans en 1950. En l’últim reportatge de ŠKODA Storyboard, una llegenda de les carreres comparteix les seves impressions de l’cotxe: Hans Joachim Stuck, expilot de Fórmula 1, 18 vegades competidor de Le Mans i dues vegades guanyador de la famosa cursa de resistència, fa una passejada amb el ŠKODA Sport. A més, Michal Velebný, director de l’taller de restauració de ŠKODA i nét de l’aleshores enginyer cap de disseny Josef Velebný, informa sobre la seva relació molt especial amb el ŠKODA Sport.

Els cors dels entusiastes dels automòbils bategaran més ràpid només començar a veure el nou vídeo de l’Storyboard de ŠKODA. Un paisatge muntanyós il·luminat pel sol es pot veure just abans que el so d’un motor travessi el panorama. És el motor de l’ŠKODA Sport, l’històric cotxe de carreres que ŠKODA va enviar a Le Mans el 1950. A l’volant: Hans-Joachim ‘Strietzel’ Stuck, pilot de Fórmula 1, 18 vegades competidor de Le Mans i dues vegades guanyador de el clàssic de resistència en el Sarthe.

El ŠKODA Sport de 600 kg amb el seu motor de quatre cilindres i un refrigerador d’aigua de 1,1 litres no ha perdut res de la seva atractiu: Hans-Joachim Stuck diu: «Conduir aquest cotxe és increïblement divertit, realment fantàstic». A el mateix temps, l’esportista experimentat pot apreciar el que significava per als conductors en aquest moment competir en una cursa de 24 hores en un vehicle d’aquest tipus i ret homenatge als «herois d’antany» pels seus èxits.

Michal Velebný, director de l’taller de restauració de ŠKODA, parla sobre el vehicle des d’una altra perspectiva emocionant: com a nét de Josef Velebný, responsable de el desenvolupament de l’ŠKODA Sport i enginyer cap en aquest moment, que va reconstruir el vehicle amb l’ajuda d’un amic.

El 24 de juny de 1950, el cotxe estava ben preparat per a la seva missió a Le Mans: després de 13 hores de cursa, Václav Bobek i Jaroslav Netušil es va obrir camí fins al segon lloc en la categoria <1.100 cc. No obstant això, un petit defecte tècnic va treure de la cursa a el cotxe amb el número 44 en la seva volta número 115: l’element de bloqueig d’una monyeca es va trencar i no va ser possible reparar en el moment.