HOMENATGE A 10 ANYS DEL MOTOR V10: EL AUDI R8 V10 DECENNIUM

HOMENATGE A 10 ANYS DEL MOTOR V10: EL AUDI R8 V10 DECENNIUM

Sèrie especial limitada i numerada de 222 unitats. Coupé amb característiques de disseny exclusives. L’edició especial coincideix amb el llançament del nou Audi R8.

Motor V10 de 456 kW (620 CV), detalls en color bronze a l’exterior ia l’interior i fabricació en sèrie limitada: Audi celebra la història d’èxit del motor V10 amb l’Audi R8 V10 Decennium (consum combinat de combustible en l / 100 km: 13,1; emissions combinades de CO2 en g / km: 297). Aquest model, que es fabricarà en una edició limitada a 222 unitats, coincideix amb el llançament al mercat del nou Audi R8. El nom Decennium prové del llatí i significa “dècada”. Representa 10 anys de fascinació a la carretera i una dècada d’èxits en competició.
Des del disseny exterior, l’Audi R8 V10 Decennium deixa clar el seu caràcter. Aquesta edició especial està disponible a variant de carrosseria Coupé, pintada en un exclusiu color gris Daytona amb efecte mat. Les llandes de 20 polzades i el col·lector d’admissió del motor 5.2 FSI estan acabats en bronze mat. El aleró davanter, els faldons laterals i el difusor són de color negre brillant, i es complementen amb els distintius cèrcols d’Audi en color negre. Els side blades laterals i les carcasses dels miralls retrovisors estan acabades en fibra de carboni brillant.

L’interior de l’Audi R8 V10 Decennium també està completament acabat en negre, amb insercions en fibra de carboni brillant, que aporten un toc distintiu. Els seients esportius amb entapissat en trama de rombes estan acabats en negre brillant, amb costures de contrast en tons coure. La palanca selectora del canvi i el volant -forrado a Alcantara, amb una marca a les 12 en punt- també compten amb costures en color coure, igual que el reposabraços central i els panells de les portes.

Logos amb la inscripció “Decennium” adornen la consola central, les portes, les insercions en els llindars de les portes realitzades en fibra de carboni brillant i el feix projectat des de la porta a terra. La insígnia situada a la consola central, acabada en un to parcialment mat mitjançant un procés patentat per Audi, destaca visualment enfront de la fibra de carboni brillant que l’envolta. Per aconseguir aquest acabat, la superfície del material es desbasta unes mil·lèsimes de mil·límetre utilitzant una pols abrasiu especial. Unes llums a les portes projecten el logotip “Decennium” a terra, al costat del número corresponent a l’edició limitada del model. Igual que en totes les versions del R8, l’Audi virtual cockpit i el MMI Navegació més formen part de l’equipament de sèrie, entre altres elements.

El motor 5.2 FSI atmosfèric adopta la seva configuració més potent com a cor del R8 V10 Decennium. Amb una potència de 456 kW (620 CV) i un parell màxim de 580 Nm, catapulta a aquesta edició especial des d’aturat fins als 100 km / h en 3,1 segons, aconseguint una velocitat màxima de 331 km / h. L’Audi R8 V10 Decennium, que se subministrarà incloent una exclusiva funda protectora amb el logotip “Decennium” brodat en color bronze, estarà disponible a partir de la primavera del 2019.

El nou Audi R8 iniciarà la seva comercialització coincidint amb el llançament d’aquesta edició especial. El esportiu d’altes prestacions té ara un disseny exterior encara més definit, i les seves suspensions i el rendiment s’han millorat de nou: els dos motors atmosfèrics per al model de producció rendeixen ara 419 kW (570 CV) i 456 kW (620 CV) . El preu del R8 Coupé V10 FSI quattro és de 200.430 euros, mentre que el R8 Spyder V10 FSI quattro part des 215.230 euros. Les versions performance comencen a 220.430 euros en el cas del Coupé; i en 235.230 euros el Spyder.

Una dècada d’èxits: el motor V10 en l’Audi R8

El motor V10 atmosfèric va aparèixer per primera vegada en l’Audi R8 a principis de 2009, amb una cilindrada de 5,2 litres, injecció directa i una potència màxima de 386 kW (525 CV). En l’edició R8 GT llançada en 2019, el propulsor de 10 cilindres va arribar als 412 kW (560 CV), mentre que el R8 V10 més (presentat el 2012) generava 404 kW (550 CV).

Audi va realitzar una profunda actualització del 5.2 FSI per a la segona generació de l’Audi R8, presentada el 2015. La incorporació de la injecció en el col·lector d’admissió augmentar el rendiment, i el sistema cylinder on demand COD (desconnexió selectiva de cilindres) que desconnecta 05:00 cilindres en condicions de funcionament de càrrega parcial, van permetre millorar l’eficiència. També va augmentar el seu potencial de fascinació: el 5.2 tenia una resposta fins i tot més directa i pujava de voltes amb més facilitat. En el llançament al mercat es va oferir en variants de 397 kW (540 CV) i 449 kW (610 CV). L’última actualització suposa un nou augment de potència, aconseguint 419 kW (570 CV) i 456 kW (620 CV).