
Honda Clarity Fuel Cell 2017
Disseny sedan per a cinc ocupants: per primera vegada en un vehicle de pila de combustible.
Amb el nou Clarity Fuel Cell, Honda pretenia eliminar les limitacions en matèria de disseny que sovint hi ha en els vehicles propulsats per combustibles alternatius. L’objectiu d’Honda era fabricar un cotxe de pila de combustible que, com altres models sedan, s’adaptés tant a la conducció del dia a dia com als trajectes de llarga distància.
Per a això, es va reduir considerablement la mida del bloc de cel·les de combustible, que en el model de la generació anterior s’havia instal·lat a la part central del vehicle. D’aquesta manera, s’ha pogut reallotjar sota el capó, amb el que s’obté una distribució més eficaç i un major espai a l’habitacle. Les menors exigències estructurals a la zona sota del sòl ha permès crear un model sedan amb pila de combustible capaç de donar cabuda còmodament a cinc ocupants, tota una primícia.
El nou Clarity Fuel Cell és un exemple de disseny aerodinàmic avançat, incorpora característiques que faciliten el flux d’aire al voltant del vehicle. Aquests avenços es complementen amb el bastidor i la carrosseria del Clarity Fuel Cell, lleugers i d’alta resistència, i en els quals s’ha emprat, per primera vegada al món, un acer amb valors lambda alts.
S’ha utilitzat acer d’ultra-alta resistència, alumini i compostos en el 55% dels materials del bastidor i la carrosseria, una proporció considerablement més alta que a la mitjana dels models sedan d’Honda, on aquesta xifra arriba al 29%. Així doncs, el conjunt bastidor-carrosseria pesa sobre un 15% menys que el d’un vehicle de gasolina similar. Aquest fet contribueix notablement a la seva major eficiència respecte als seus competidors.
El concepte d’Honda d’un «entorn modern avançat» per l’habitacle es reflecteix en l’harmonia entre les seves tecnologies avançades i un nivell superior de confort.
El nou Honda Clarity Fuel Cell és el vehicle de pila de combustible més avançat del món i ofereix la major autonomia de tots els vehicles sense emissions: aproximadament 650 km amb les condicions del NEDC (de l’anglès New European Driving Cycle, Nou Cicle de Conducció Europeu ), segons proves internes d’Honda.
La seva pila de combustible d’avantguarda és més petita que la del seu predecessor (el FCX Clarity), però genera una potència superior (103 kW el nou Clarity Fuel Cell en comparació amb els 100 kW de l’FCX). Gràcies a l’innovador grandària compacta de les cel·les de la pila, ha estat possible allotjar tota la unitat sobre del conjunt del motor, la caixa de canvis i la unitat de control d’alimentació.
El nou Clarity Fuel és el primer cotxe de producció equipat amb el compressor d’aire turboalimentat elèctric de sobrealimentació de dues etapes d’Honda. El compressor contribueix també a reduir la mida del conjunt motriu, ja que permet una pila de combustible més petita, en incrementar la pressió de subministrament d’admissió. Una nova unitat de control de tensió de la pila de combustible subministra 500V al motor de transmissió, el que li permet generar una potència al motor un 30% més elevada que la del seu predecessor.
L’arribada del nou Clarity Fuel Cell a Europa és clau en la «visió elèctrica» de la mobilitat d’Honda, anunciada el Saló de l’Automòbil de Ginebra de 2017 i l’objectiu és, per a 2025, que dos terços dels automòbils venuts a Europa incorporin transmissions elèctriques. El Clarity Fuel Cell confirma l’esforç continuat d’Honda per introduir, promoure i afavorir l’ús de vehicles de pila de combustible, així com impulsar la creació d’una xarxa d’infraestructures viable per al proveïment d’hidrogen a tot el continent. Honda destinarà, a Europa, una flota específica de vehicles Clarity Fuel Cell per a demostracions d’aquesta tecnologia fins 2022, la qual cosa permetrà mostrar el seu lideratge en vehicles de pila de combustible avançats i l’extraordinari rendiment d’aquests vehicles en el món real.