HONDA DESVELA LA TECNOLOGIA QUE INCORPORA EL CR-V MÉS ROBUST, SEGUR I DINÀMIC FINS A la DATA

HONDA DESVELA LA TECNOLOGIA QUE INCORPORA EL CR-V MÉS ROBUST, SEGUR I DINÀMIC FINS A la DATA

Gràcies a l’acer d’ultra-alta resistència d’última generació, el nou CR-V incorpora el xassís més lleuger i rígid fins a la data, millorant així la resistència a l’impacte. La suspensió, completament nova, ofereix un major confort i una dinàmica centrada en el conductor.

Gràcies al seu programa integral d’enginyeria i disseny, el nou Honda CR-V compta amb el xassís més robust i sofisticat del model fins a la data. La plataforma de baixa inèrcia i gran rigidesa s’ha aconseguit a través d’una nova construcció de la carrosseria que empra materials avançats lleugers i de gran resistència.
El CR-V ha estat específicament configurat per complir amb les normatives europees, però a més per satisfer els conductors per la seva increïble rendiment, oferint una seguretat i confort que se senten, fins i tot, en conduir a altes velocitats.

El sistema Real Time AWD ofereix un rendiment més dinàmic en els viratges i resulta de gran ajuda en els pendents ascendents, mentre que els nous sistemes de la suspensió i la direcció ofereixen una excel·lent dinàmica de conducció, assistida pels avançats sistemes de seguretat activa i passiva d’Honda, els millors de la seva classe.

Metal·lúrgia i processos de fabricació avançats

En el nou CR-V s’ha emprat per primera vegada acer estampat en calent d’ultra-alta resistència d’última generació en fins al 9% de la carrosseria, que reforça les zones que es podrien veure més afectades per les col·lisions, alhora que redueix el pes total del xassís.

L’ús combinat d’acer d’alta resistència de 780 MPa, 980 MPa i 1500 MPa en el CR-V és del 36%, enfront del 10% en el model anterior. Aquesta combinació de materials de qualitat extraordinària amb els processos d’enginyeria més sofisticats ha aconseguit a més un augment de la rigidesa a la flexió del 35% i un increment del 25% en la rigidesa torsional.

Els processos de muntatge de la carrosseria inclouen una innovadora tècnica d’unió d’alta eficiència, en la que primer es munta el bastidor interior complet i després l’exterior, seguit de les unions. Això suposa un desafiament al mètode convencional del muntatge, i millora significativament la rigidesa general de la carrosseria.

Dinàmica gratificant i confort exemplar

La suspensió totalment nova complementa la major rigidesa de la carrosseria, contribuint així a una dinàmica centrada en el conductor, la millor del CR-V fins a la data. La comoditat en la conducció és més gran que la dels models anteriors, amb una nova configuració mecànica dissenyada per a ser compatible amb totes les condicions del ferm de la carretera.

A la part davantera, la suspensió MacPherson de braç inferior proporciona una elevada rigidesa lateral per a una maniobrabilitat lineal, així com una rigidesa longitudinal baixa per a un millor rendiment en la conducció, mentre que a la part del darrere, una nova configuració de la suspensió multibrazo proporciona una major estabilitat geomètrica per a una conducció a altes velocitats més previsible, una comoditat de conducció superior i una maniobrabilitat més lineal, juntament amb el sistema de direcció assistida elèctrica.

El sistema de direcció és de desmultiplicació variable de doble pinyó, i en el CR-V amb especificacions per al mercat europeu ha estat especialment afinat per oferir una resposta excepcional, una millor linealitat, suavitat i precisió.

La sòlida barra estabilitzadora posterior accentua els girs i redueix el balanceig en la carrosseria, mentre que el bastidor auxiliar flotant muntat en cautxú millora l’aïllament del soroll en comparació amb el CR-V anterior. A la part davantera i posterior s’han instal·lat silent blocks hidràulics, normalment reservats per als cotxes de gamma alta, que augmenten l’aïllament en la conducció i milloren el control de la vibració en el xassís.

Agile Handling Assist (AHA) i sistema Real Time AWD

Per primera vegada s’ha incorporat al CR-V el sistema de maniobrabilitat Agile Handling Assist (AHA). El sistema electrònic d’estabilitat s’ha adaptat específicament a Europa per reflectir els estils de conducció i les condicions de la carretera habituals. Respon a les indicacions de la direcció amb una assistència subtil i discreta per a una major seguretat, i un comportament del vehicle més predictible, incloent estabilitat en les corbes i els canvis de carril en les rotondes, tant a alta com a baixa velocitat.

L’última tecnologia de tracció integral d’Honda, el sistema Real Time AWD with Intelligent Control System ™, està disponible com a opció de fàbrica en el nou CR-V. Les actualitzacions del programari del sistema AWD permeten distribuir fins a un 60% de bat a les rodes del darrere quan cal, sobretot circulant costa amunt. El conductor pot controlar la distribució del parell a través d’un indicador en el panell d’instruments. Les millores en el calibratge del sistema permeten un rendiment en els viratges més dinàmic a través de la informació proporcionada pels sensors de direcció i guinyada (yaw rate).