HONDA INICIA LA COMERCIALITZACIÓ DEL NSX GT3 PER A COMPETICIÓ

El NSX GT3 de competició, disponible per a clients a partir de 2018. Carrosseria i motor es fabricaran al costat del NSX de carrer a Ohio, EUA. JAS Motorsport s’encarregarà de l’assemblatge i recolzarà els programes de carreres a Europa, Àsia i Sud-amèrica.

Honda, en col·laboració amb JAS Motorsport, Profunda Performance Development (HPD) i Mugen comercialitzaran el NSX GT3 de manera global de cara a la temporada 2018.
Després de múltiples victòries en la temporada inaugural del Campionat IMSA WeatherTech SportsCar a Amèrica del Nord, el Honda NSX GT3 reuneix les condicions per competir en més de dues dotzenes de proves FIA de tot el món, entre les quals s’inclouen:
 Blancpain GT Sèries, Nurburgring (carrera de 24 hores a Europa);
 Pirelli World Challenge i IMSA SportsCar sèries a Amèrica del Nord;
 Blancpain GT Àsia Seriïs i Campionat GT Àsia;
 Super GT (categoria GT300) a Japó;
 Campionat australià de GT;
 Intercontinental GT Challenge.
Les comandes del NSX GT3 ja es poden realitzar a JAS Motorsport, responsable de vendes i atenció al client a Europa, Àsia (inclosa Xina) i Sud-amèrica; a HPD a Amèrica del Nord i a Mugen a Japó.
El NSX GT3 ha estat dissenyat per Profunda R&D a Japó, en col·laboració amb JAS Motorsport a Milà, Itàlia. El desenvolupament del vehicle s’ha dut a terme com un projecte col·laboratiu durant els últims tres anys que també ha comptat amb el suport de HPD des de finals de 2015, amb més de 85.000 km de test completats. Una primera sèrie de 12 unitats es produirà per estar llista a l’inici de la temporada de competició de 2018.
La versió racing del motor V6 de 3,5 litres amb dos turbocompressors es fabrica al costat de la resta de components del vehicle en la planta d’Anna a Ohio, EUA Aquest motor utilitza les mateixes especificacions de disseny que el NSX de producció en sèrie (incloent bloc, tren de vàlvules, cigonyal, pistons i sistema de lubricació de cárter sec). La caixa del canvi seqüencial de sis velocitats subministra potència a les rodes posteriors del NSX GT3, mentre que el xassís i l’aerodinàmica d’última generació rematen les impressionants credencials de rendiment d’aquest esportiu.
El NSX GT3 a través de JAS Motorsport està disponible per un preu de venda inicial de 465.000 €, import que inclou la carrosseria de fibra de carboni. Com a complement, els futurs clients tindran també a la seva disposició un ampli paquet d’opcions de suport que inclouen el servei de recanvis, formació i serveis d’enginyeria.
“Honda està extremadament orgullosa d’iniciar la comercialització a nivell global del NSX GT3 per a competició”, comenta Robert Watherston, Director de Motorsport de Honda Motor Europe. “Hem comprovat la qualitat del cotxe a través de les seves victòries a Estats Units i la seva capacitat per liderar les 24 hores de Daytona en el seu debut. Amb el programa de suport de Honda, JAS Motorsport, HPD i Mugen, esperem veure al NSX lluitant per la victòria en les més prestigioses proves de GT3 del món a partir de 2018.”
“El NSX GT3 ha estat creat per competir al més alt nivell”, explica Alessandro Mariani, CEO de JAS Motorsport. “Combina tecnologia GT3 de competició, d’última generació, amb un disseny atractiu i eficient i l’últim en especificacions de seguretat de la FIA. Ja hem vist guanyar al vehicle a EUA i ara estem preparats per posar-ho a la venda a tot el món perquè els pilots gaudeixin d’aquesta meravella”.
El NSX GT3 segueix el deixant de l’increïble llegat en competició de la primera generació del NSX, amb la victòria en les 24 Hores de le Mans (categoria GT2) en 1995 i les tres corones de Super GT (incloent l’antic Campionat All Japan GT) entre 2000 i 2009.