HONDA OBTÉ TRES PREMIS DE DISSENY XARXA DOT, INCLÒS EL PREMI «BEST OF THE BEST» PER A l'HONDA E

HONDA OBTÉ TRES PREMIS DE DISSENY XARXA DOT, INCLÒS EL PREMI «BEST OF THE BEST» PER A l’HONDA E

El guardó «Xarxa Dot: Best of the Best 2020», atorgat a el millor d’entre els millors del 2020, reconeix el revolucionari disseny de l’Honda i amb el màxim honor d’aquest certamen. L’Honda i rep també el guardó «Xarxa Dot 2020» en la categoria de productes intel·ligents.

L’aclamat vehicle elèctric compacte d’Honda, Honda e, ha estat guardonat amb el premi «Xarxa Dot: Best of the Best 2020», atorgat a el millor d’entre els millors de 2020 pel seu disseny revolucionari. Aquest és el màxim honor que es concedeix en aquests premis de prestigi internacional, en els quals es concedeix un guardó a el millor producte de cada categoria.

L’Honda e també ha rebut la distinció en la categoria de productes intel·ligents, juntament amb la motocicleta CBR1000RR-R Fireblade SP. Aquest guardó es concedeix als dissenys més destacats, de manera que aquest premi posa en relleu el compromís d’Honda de crear productes atractius dissenyats sense concessions.

Els premis anuals Xarxa Dot reconeixen l’excel·lència en el disseny del producte, de la marca i de la comunicació d’empreses de nivell internacional i els productes guanyadors es presenten al Museu de Disseny Xarxa Dot, que es troba a l’històric Design-Zentrum Nordrhein -Westfalen d’Essen, a Alemanya. El jurat, compost per 40 experts de tot el món que proven, avaluen i analitzen cada proposta, dirimeix quins són els productes vencedors.

Sobre el Honda e, Makoto Iwaki, Executive Creative Director d’Honda, comenta: “Aquests prestigiosos guardons posen el focus en els visionaris i d’enorme talent dissenyadors d’Honda. L’Honda i, un dels exemples més excepcionals de el disseny automobilístic contemporani dels últims anys, mereix absolutament el premi “Best of the Best” que ha rebut “.

L’Honda e és la incorporació més recent a la gamma de vehicles electrificats d’Honda i proporciona una experiència de conducció totalment elèctrica per als entorns urbans. Des del distintiu disseny de les llums LED davant i del darrere, l’elegant coberta de vidre de el port de càrrega, fins a les línies nítides i els elements integrats a la carrosseria que optimitzen l’eficiència aerodinàmica i el refinament, l’Honda e reinventa la identitat d’un automòbil Honda compacte de cara a la propera era de la mobilitat urbana. En línia amb aquesta exigent filosofia de disseny, el Sistema d’Retrovisors exteriors per Cambra reemplaça els miralls retrovisors convencionals. A més, el vehicle adquireix caràcter propi gràcies als panells negres de perfil còncau ubicats al frontal i la part posterior, entre les òptiques-, que s’han convertit en característiques de disseny únic que defineixen a l’Honda e.

L’estil modern de l’Honda e ha collit elogis internacionalment des que es va presentar per primera vegada en la forma de l’ «Urban EV» a la Sala de l’Automòbil de Frankfurt el 2017. El concept car va rebre el reconeixement com a “Millor Concept Car” en els prestigiosos premis Car Design Award. El següent prototip, el «i Prototype», després de ser presentat mundialment en el Saló de l’Automòbil de Ginebra de 2019, va ser la peça central de l’exposició «Honda experience – Casa Connessa Tortona» a la Setmana de l’Disseny de Milà de 2019. En l’exposició, on la marca va tenir per primera vegada una presència significativa en l’esdeveniment de disseny de major envergadura de l’món, es va oferir als visitants una visió única de l’concepte de el disseny de l’Honda e Prototype.

La motocicleta CBR1000RR-R Fireblade SP és l’última incorporació de la gamma Fireblade, que va començar la seva marxa en 1992. Ha marcat sempre la pauta de com integrar i gestionar una motocicleta supersport de 1000 cc a la carretera i el nou model per al 2020 -desenvolupat sota el lema «Born to Race» (nascuda per competir) -, posa el focus en el rendiment en circuit, en línia amb el seu nou radical disseny.

La zona davantera de tall minimalista, els carenats laterals d’angles agressius i els carenats inferiors més amplis, a més d’una àmplia diversitat d’obertures, ranures i formes per canalitzar l’aire, es combinen per aconseguir un coeficient de resistència aerodinàmica de 0,270, un valor líder en la seva classe. Unes aletes aerodinàmiques, com les que es fan servir a la moto de competició de MotoGP d’Honda, combinen un disseny cridaner amb una funcionalitat sense reserves, de manera que s’augmenta enormement la càrrega aerodinàmica i l’estabilitat per obtenir un control definitiu de l’motor de quatre cilindres en línia més potent que Honda ha fabricat mai.

El model Fireblade es va dissenyar amb un nou enfocament innovador, en el qual els experts en simulació digital, modelat en argila i disseny d’esbossos de l’equip de R + D d’Honda van treballar amb una comunicació constant i gairebé simultània per aconseguir els millors resultats en el temps de desenvolupament més reduït possible. A més, van aprofitar les observacions dels especialistes en aerodinàmica de l’equip d’experts en motociclisme de competició d’Honda -Honda Racing Corporation-, en el evocador esquema de colors vermell, blanc i blau s’ha pintat el model CBR1000RR-R Fireblade SP.