HYUNDAI MOTOR ELEVA les prestacions DELS UTILITARIS ESPORTIUS A L’N ª POTÈNCIA AMB EL NOU KONA N, UN VERITABLE ‘HOT SUV’

El Nou KONA N és l’última incorporació a la línia N d’alt rendiment i el seu primer SUV esportiu. Posseeix capacitats per circuit i la versatilitat d’un vehicle utilitari. Hyundai Motor ampliarà les gammes N i N Line a 18 models fins 2022. Hyundai Motor aprofitarà el seu èxit amb la marca N per créixer en el camp de l’esportivitat elèctrica basada en mecàniques elèctriques de bateries i de piles de combustible d’hidrogen. Hyundai N també ha anunciat el seu nou lema de marca “Never just drive” ( “No et limitis a desplaçar-“).

El KONA N no només és l’última incorporació a la creixent gamma N d’altes prestacions de Hyundai, sinó que també és el primer model N amb carrosseria SUV. Ofereix una combinació guanyadora de versatilitat, acceleració, agilitat i aptitud per a circuit.

A través d’aquest aparador, la companyia també ha compartit la filosofia d’alt rendiment de la marca N i ha presentat un nou lema de marca, a el mateix temps que ha donat algunes pistes sobre els futurs models N que estan en desenvolupament. Hyundai també ha destacat el seu compromís amb el rendiment elèctric sostenible, deixant entreveure la futura direcció de les seves iniciatives per a la competició i com aquestes serviran de base per als propers models N.

“Estem encantats de compartir la mentalitat, l’esperit i la visió de la marca N per ser un dels líders en la categoria d’altes prestacions, tant en l’apartat de motors de combustió interna tradicionals com amb les nostres demostrades tecnologies elèctriques de bateries i de pila de combustible, líders en la indústria “, ha comentat Thomas Schemera, vicepresident executiu i cap de la Divisió d’Experiència de Client de Hyundai Motor Company. “La nostra equilibrada cartera N, en continu creixement, obrirà noves opcions d’alt rendiment, oferint el ‘factor exfoliant,’ sense importar la tecnologia de propulsió o el tipus de carrosseria.”

Rendiment potent i àgil

Amb tecnologies inspirades en la competició, la marca N destaca per la seva capacitat per generar la màxima emoció a l’volant, ja que ofereix capacitats per circuit i una conducció divertida en els trams oberts de carreteres revirats com a bon cotxe prestacional-esportiu per al dia a dia .

“El KONA N és un veritable SUV-GTI amb el nivell de prestacions d’un super-GTI”. Trenca la regla que els SUV són menys divertits de conduir. Com a model N, supera els límits d’un SUV convencional “, ha afegit Albert Biermann, president i cap de la Divisió de R + D de Hyundai Motor Group. “El KONA N pot devorar corbes en el circuit i trams oberts aportant emoció a la conducció diària.”

El KONA N està propulsat per un motor GDI turboalimentat de dos litres amb una transmissió de doble embragatge humit de 8 velocitats (N DCT). La N DCT és la versió millorada de la 8DCT desenvolupada per Hyundai. Per adaptar-la als models N, la 8DCT ha rebut millores en la seva durabilitat, el que la permet fer front a les exigències dels vehicles d’alt rendiment. Amb el motor 2.0 T-GDI, ofereix les millors prestacions mitjançant l’aplicació de relacions de canvi específiques. La unitat de control de la transmissió està calibrada per a les variants N, el que dóna com a resultat un canvi més ràpid i permet una sèrie de funcions exclusives de conducció -com N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) i N Track Sense Shift (NTS) – que maximitzen l’emoció a l’volant.

El motor lliura una potència màxima de 280 CV i 392 Nm de parell motor. Amb el sistema N Grin Shift, la potència augmenta a 290 CV [1], maximitzant la diversió a l’volant. Aquesta mecànica ofereix un lliurament de potència plana que garanteix una gran capacitat de resposta i una millor acceleració per gaudir encara més a la carretera i al circuit, aprofitant a l’màxim el potencial de l’motor. El KONA N ofereix una velocitat màxima de 240 km / h i pot accelerar de 0 a 100 km / h en 5,5 segons amb el Launch Control activat.

Hyundai Motor ha implementat en el KONA N el diferencial N Corner Carving, un diferencial electrònic de lliscament limitat (E-LSD) encarregat de gestionar la distribució de el parell a les rodes motrius i potenciar la diversió en els revolts. El KONA N també està equipat amb llantes forjades lleugeres de 19 polzades i amb frens i pneumàtics d’alt rendiment.

Fins i tot en l’acabat d’accés [2] d’250cv, el KONA N equipa el Launch Control, el sistema d’escapament variable i el sistema N Grin Control, que garanteix la màxima diversió a l’volant. El sistema N Grin Control ofereix als clients un alt nivell de personalització, amb cinc maneres de conducció diferents: Eco, Normal, Sport, N i Custom. Aquestes maneres de conducció canvien el caràcter de el Nou KONA N ajustant els paràmetres de funcionament de l’motor, el control electròniques

també ha revelat en el Hyundai N Day el nou lema de la marca N, “Never just drive” ( “No et limitis a desplaçar-“). Aquest lema capta a la perfecció la mentalitat i l’esperit de la línia N: “Fes alguna cosa més que conduir. Gaudeix de cada segon “.

Des del seu debut el 2013, la marca N ha conquistat a un gran nombre de seguidors gràcies a la combinació d’una gamma de cotxes esportius per a ús diari i al seu ràpid ascens en el món dels ral·lis i de les carreres-client. Juntament amb la seva divisió Motorsport, la marca N ha aconseguit victòries en diferents competicions, com el Campionat d’el Món de Ral·lis de la FIA, les TCR International Series, el Pirelli World Challenge i la cursa de resistència de les 24 Hores de Nürburgring.

Tots els models N d’alt rendiment -inclosos l’i30 N, l’i30 Fastback N, el Veloster N, el i20 N i el KONA N- estan dissenyats per experts apassionats al món de la competició i desenvolupats al Centre de R + D de Hyundai Motor Namyang (Corea del Sud). Durant el procés de desenvolupament, els experts de la marca es traslladen a Nürburgring, a Alemanya, un dels circuits més exigents de l’món, per sotmetre’ls a rigoroses proves i validacions. La tecnologia N ha nascut i s’ha perfeccionat a través d’aquest minuciós procés. La marca N pren el seu nom de Namyang i Nürburgring.

“Com a participant d’èxit en la categoria d’alt rendiment des de fa gairebé quatre anys i actor proactiu de la marca Hyundai, la línia N aborda i s’adapta als canvis que s’acosten en la categoria d’altes prestacions”, ha indicat Till Wartenberg, vicepresident de la subdivisió de Gestió de la marca N i Motorsport de Hyundai Motor Company. “La conducció mai ha estat concebuda com una cosa avorrida i amb N mai ho serà. Això es reflecteix en el nou eslògan de la marca N: ‘No et limitis a desplaçar’. I també serà el principi rector de la futura estratègia d’electrificació de Hyundai N. “

Hyundai Motor ampliarà les gammes N i N Line a 18 models fins 2022. El flux de nous models N i N Line inclourà variants en cada un dels principals segments de mercat, satisfent les necessitats dels aficionats de tot tipus de vehicles. [4 ]

La marca N preveu una “diversió a l’volant sostenible”

Hyundai Motor aprofitarà el seu èxit amb la marca N per créixer en l’àmbit de l’esportivitat elèctrica basada en mecàniques elèctriques de bateries i de piles de combustible d’hidrogen.

La companyia ja ha demostrat el seu nivell de preparació en el camp de les altes prestacions elèctriques amb el Veloster N ETCR, en el Campionat de Turismes Elèctrics de 2019, i amb el RM20e, presentat al Saló de l’Automòbil de Pequín de 2020. La plataforma RM seguirà actuant de “laboratori rodant” per provar diferents sistemes de propulsió electrificats, possiblement fins i tot piles de combustible d’hidrogen. De fet, el 2015, Hyundai va imaginar com un vehicle d’alt rendiment pot ser al seu torn ecològic amb el prototip de pila de combustible N 2025 Vision Gran Turisme impulsat per hidrogen.

I el que és més important, les tecnologies necessàries per a una “diversió a l’volant” més sostenible ja estan disponibles. La plataforma per a vehicles elèctrics de bateries de Hyundai Motor, l’E-GMP, presentada recentment en el Nou IONIQ 5, ofereix una gran flexibilitat i una infinitat de possibilitats. A més, el sistema de propulsió d’hidrogen patentat per Hyundai Motor és el nucli de la seva nova marca de sistemes de pila de combustible HTWO.

especificacions tècniques

Dimensions (mm) Longitud total 4.215
Amplada total 1.800
Altura total (barres de sostre) 1.565 (1.565)
Distància entre eixos 2.600
Motor 2.0 T-GDI amb lliurament plana de potència
Transmissió DCT de tipus humit i 8 velocitats (N DCT)
Pes en buit (kg) 1.510
Potència (CV) / Parell (Nm) 280/392
Velocitat màxima (km / h) 240
[1] No homologat a Europa.

[2] El nombre d’acabats podria variar segons mercat.

[3] Les llandes de 19 polzades són de sèrie a Europa.

[4] L’disponibilitat de models pot variar segons el mercat.