
HYUNDAI MOTOR PRESENTA EL SEU VISIÓ DE LA MOBILITAT PER A CAMIONS AL SALÓ DE VEHICLES COMERCIALS D’AMÈRICA DEL NORD
Hyundai comença a explorar oportunitats en el mercat nord-americà de vehicles comercials. Hyundai Translead dóna a conèixer un remolc refrigerat ecològic, el HT Nitro ThermoTech Concept. Hyundai presenta el prototip HDC-6 NEPTUNE, un camió de servei pesat Classe 8 propulsat per hidrogen. El Saló de Vehicles Comercials d’Amèrica del Nord reforça el pla FCEV Vision 2030 de Hyundai, l’objectiu és expandir i accelerar el desplegament de la tecnologia de pila de combustible.
Hyundai Motor Company (HMC) ha revelat dos nous prototips al Saló de Vehicles Comercials d’Amèrica del Nord (NACV). Tots dos conceptes afegeixen més detalls de producte al seu pla FCEV Vision 2030 per al desplegament generalitzat de la tecnologia de pila de combustible d’hidrogen. HMC ha presentat el HDC-6 NEPTUNE Concept, un camió pesat de Classe 8, mentre que Hyundai Translead (HT), fabricant líder de remolcs, ha anunciat el llançament del seu nou prototip de remolc ecològic refrigerat, el HT Nitro ThermoTech®. La combinació del cap tractor i el remolc obre una finestra al futur del transport en els Estats Units ia tot el món.
Hyundai és un dels líders mundials en la tecnologia de pila de combustible. El 2013, la marca va llançar el primer vehicle elèctric de pila de combustible produït en sèrie i disponible al mercat. En 2018, Hyundai va llançar l’exclusiu NEXE. A més, al desembre de 2018, la companyia va invertir 6.400 milions de dòlars (5.779.000 d’euros) per accelerar el desenvolupament d’una societat de l’hidrogen, mirant més enllà dels vehicles de passatgers.
“Avui, en aquest certamen, mostrant el HDC-6 Neptune, el primer prototip d’hidrogen dins de la línia de vehicles comercials de Hyundai Motor Company, vam començar a explorar noves oportunitats en el mercat nord-americà de vehicles comercials”, ha comentat Edward Lee, director de la Divisió de Vehicles Comercials de Hyundai. “A més, estem disposats a treballar amb altres socis per aplanar el camí per establir un ecosistema al voltant del hidrogen per a aquest tipus de vehicles”.
Hyundai té els processos i l’experiència necessaris per desenvolupar vehicles de qualitat que donin suport la seva visió FCEV 2030 per crear un ecosistema de l’hidrogen. La pila de combustible és la tecnologia perfecta per a camions pesats i per a serveis de llarga distància a causa de la seva àmplia autonomia, la seva major càrrega útil, el seu menor temps de proveïment i, en última instància, els seus menors costos operatius.
El HDC-6 NEPTUNE evoluciona el concepte de camió de Classe 8, mirant cap al futur en disseny, en tecnologia de cabina i en sistema de propulsió. El prototip dóna continuïtat al lideratge de Hyundai per assolir una societat descarbonitzada i en la promoció de vehicles de zero emissions. El futur camió se sumarà a l’èxit de la companyia en el mercat de vehicles comercials, amb productes que actualment es venen a 130 països de tot el món.
A més de presentar el HDC-6 NEPTUNE Concept, Hyundai també ha triat el Saló de Vehicles Comercials d’Amèrica del Nord 2019 per donar a conèixer els seus vehicles comercials al mercat nord-americà. Encara que l’oferta de Hyundai és ben coneguda arreu del món, aquesta és la primera vegada que es mostra en els EUA En el futur, Hyundai començarà a explorar oportunitats en el mercat nord-americà de vehicles comercials, i estarà obert a treballar amb altres socis per aplanar el camí a l’establiment d’un ecosistema de l’hidrogen per a aquest segment.
Unit a la visió de mobilitat sostenible de Hyundai, Hyundai Translead s’ha convertit, gràcies al HT NITRO ThermoTech, en un dels primers fabricants d’Amèrica del Nord en introduir un remolc refrigerat que utilitza un sistema de refrigeració mitjançant nitrogen criogènic. Aquest prototip de remolc, desenvolupat en col·laboració amb Air Liquide, està canviant la forma en què Hyundai Translead proporciona transport refrigerat. La petjada de carboni del remolc conceptual HT NITRO ThermoTech és fins a un 90% menor en comparació amb una unitat tradicional.
L’estand de Hyundai Motor Company al NACV, de més de 1.100 metres quadrats, presenta nombroses mostres que representen el pla FCEV Vision 2030 de Hyundai. A més del HDC-6 NEPTUNE Concept i del remolc Nitro ThermoTech, que tenen àrees d’exhibició exclusives, els visitants poden participar en una experiència de realitat virtual per veure l’interior de l’HDC-6 i una maqueta d’una pila de combustible.