
HYUNDAI REP EL PREMI A LA MILLOR ESTRATÈGIA EN EXPERIÈNCIA DE CLIENT
Hyundai ha rebut el prestigiós reconeixement de l’Associació per al Desenvolupament de l’Experiència Client (DEC). Premi que valora el disseny i execució de projectes globals i transversals on es percebi l’experiència client com el motor de l’negoci i una avantatge competitiu. Aquesta edició a més ha premiat el talent de les companyies a l’hora de el desplegament i desenvolupament de les seves estratègies d’experiència client en un any especialment complicat. Hyundai és la primera empresa d’automoció amb una Direcció d’experiència client i aspira a liderar el rànquing global de Marques.
La VIII edició dels Premis de l’Associació per al Desenvolupament de l’Experiència de Client (DEC), ha atorgat a Hyundai el guardó a la Millor Estratègia en Experiència de Client, reconeixent el seu caràcter pioner havent estat el primer fabricant d’automoció a impulsar una direcció d’experiència client, fita que li ha permès utilitzar l’escolta contínua dels usuaris com a brúixola per articular amb eficàcia l’estratègia global de la Companyia. A més, l’aposta per una mobilitat sostenible gràcies a un projecte de constant innovació, i un reeixit i nou posicionament de marca, ha permès a Hyundai augmentar notablement la seva NPS i triplicar la seva quota de mercat i reduir la rotació en 2,5 vegades de la força de vendes. “En Hyundai només volem clients satisfets, és el nostre objectiu i és per i per al que treballem. Per a nosaltres aquest premi és molt important, ja que ve a reconèixer no una pràctica concreta o puntual, sinó que posa en valor l’esforç i la importància d’una estratègia global la fi última és millorar la vida de les persones a través d’una mobilitat adaptada a cadascun dels nostres clients “, assenyala Daniel Solera, director de Qualitat i Desenvolupament de Xarxa en Hyundai.
Jorge Martínez-Arroyo, president de DEC, va ser l’encarregat d’obrir l’esdeveniment i va recordar que “aquesta pandèmia ens ha portat a tots a desenvolupar major sensibilitat cap als altres i a nosaltres mateixos a el sentir-nos més vulnerables. Ens hem tornat menys materialistes i tractem de trobar major sentit a la vida “. I va afegir que “els professionals de l’experiència treballem per fer més fàcil la vida dels altres, des de clients, empleats, accionistes …, ja que comptem el coneixement i actitud per saber escoltar, entendre, servir i fins enamorar a tots ells. Per això, què millor forma de vida i raó que homenatjar amb aquests Premis als que ens fan la vida més fàcil i fer-ho avui amb aquells que ens inspiren “.
El jurat d’aquest any ha estat presidit per Ana Bujaldón, presidenta de FEDEPE (Federació Espanyola de Dones Directives, Executives, Professionals i Empresàries), que, juntament amb altres 10 membres experts en Experiència de Client, van valorar i van analitzar les candidatures presentades.
La vuitena edició que s’ha celebrat sota el nom de DEC Talent també ha tingut en compte el talent de les empreses en aquests temps tan complicats que estem vivint pel que fa a el disseny i desplegament de mesures que segueixen apostant per la satisfacció dels clients. Ara és quan la societat demana una major implicació a l’hora de posar en marxa iniciatives que aportin una major seguretat i confiança, i només aquelles empreses amb una sòlida orientació a l’consumidor són capaços d’articular una resposta afí a l’expectatives i necessitats dels usuaris .
Progress for Humanity és el missatge que dirigeix tota l’estratègia de Hyundai com Companyia, i és precisament, el que motiva la cura de el client i la seva hegemonia davant de qualsevol altre aspecte en totes les iniciatives o projectes que es posin en marxa. L’àmplia gamma de productes i serveis que actualment té Hyundai al mercat, el converteixen en el proveïdor de mobilitat de referència, on a més destaca la seva implicació mediambiental amb una completa ofensiva electrificada, sent l’única Marca amb les cinc tecnologies electrificades disponibles (48V, híbrida, híbrida endollable, 100% elèctrica i de pila d’hidrogen). “Per Hyundai el client està al centre de la nostra estratègia i els nostres productes i serveis estan dirigits a millorar la vida de les persones amb una oferta adaptada a les necessitats concretes de cada usuari. Tota la companyia treballa amb aquest objectiu a l’horitzó, el que possibilita la capilarització de l’missatge i filosofia d’experiència client en tots els que formem la “família Hyundai”, afirma Daniel Solera, director de Qualitat i Desenvolupament de Xarxa en Hyundai.
Compromís Hyundai: el client nostre principal actiu
El desenvolupament de l’experiència de client és una àrea fonamental per Hyundai on ja treballa des de fa temps amb el desenvolupament de mesures i programes específics. El client és l’element més valuós de Hyundai, i l’empresa té molt
clar que tots els serveis i productes de la companyia han d’anar dirigits a millorar la vida de les persones.
Un clar exemple és el Compromís Hyundai, una sèrie d’iniciatives amb l’objectiu de donar a el client tranquil·litat, seguretat i confiança en el moment de la compra del seu vehicle. Algunes d’aquestes ajudes són, per exemple, el compromís de devolució, a través del qual si el client no està satisfet ens pot tornar el cotxe sense problema dins dels primers 30 dies, o l’assegurança gratuït de desocupació, que cobreix el pagament de els 12 primers mesos, entre d’altres.
Sobre l’Associació per al Desenvolupament de l’Experiència de Client (DEC)
L’Associació per al Desenvolupament de l’Experiència de Client (DEC), neix el 2014 impulsada per 29 grans empreses fundadores, i actualment compta amb 150 socis corporatius de les principals marques. Es tracta de la primera associació espanyola que promou el desenvolupament de l’Experiència de Client com a element diferencial de l’estratègia empresarial, identificant les millors pràctiques, divulgant i fomentant noves metodologies i reconeixent a professionals i empreses en la matèria. Treballen per ser la referència de grans empreses, professionals i experts a Espanya i Llatinoamèrica. Es proposa estimular organitzacions i professionals a compartir coneixements i unir-se al seu desenvolupament i formació al voltant d’aquesta nova disciplina perquè un dia tots els seus socis siguin reconeguts per lliurar una experiència única, diferencial i rendible que en garanteixi la sostenibilitat i el seu creixement a llarg termini.
La resta de premiats en la VIII edició dels Premis DEC han estat:
Millor Marca a CX va recaure en Estrella de Galícia
Millor Customer Journey va reconèixer el talent d’Alsa
Millor Iniciativa d’Empleats, on el jurat va considerar que el guardó havia de ser per KIA.
Millor Projecte d’Innovació va ser per al presentat per Grup Unísono
Millor Tasca Periodística sobre CX va recaure en Elena Frare, directora de Ràdio Intereconomía
Directiu de l’Any en Experiència de Client, guardó que va correspondre a Juan Abarca, president d’Hospitals HM.