
INFORMACIÓ FINANCERA DEL GRUP MICHELIN A 30 DE JUNY DE 2022
A la primera meitat del 2022, les vendes del Grup van augmentar un 18,7 % i el resultat operacional dels sectors va augmentar un 7,7 % fins als 1.500 milions d’euros. Michelin està desplegant la seva estratègia en un entorn turbulent i manté la tendència anual.
En un entorn de mercat pertorbat pels impactes sistèmics del conflicte a Ucraïna i la crisi sanitària, les vendes van augmentar un 18,7% fins a 13.289 milions d’euros:
Les interrupcions de la cadena de subministrament i la inflació es van intensificar, arrossegant els mercats de pneumàtics per sota de les expectatives.
Els volums de vendes de pneumàtics van baixar el 2.2%; excloent-ne les vendes a Europa de l’Est i la Xina, on s’han mantingut estables.
Les vendes de No Pneumàtics van enfortir el seu impuls i van créixer un 18% a tipus de canvi constants.
L’efecte mix-preu de pneumàtics va ser del 13,9% i va reflectir la determinació del Grup de compensar la inflació de costos.
L’efecte de tipus de canvi del 5,2% està lligat principalment al dòlar dels Estats Units.
El resultat operacional dels sectors va pujar a 1.530 milions d’euros, o l’11,5% de les vendes:
La gestió dels preus de venda va assegurar la cobertura de tots els factors d?inflació i el manteniment dels marges unitaris.
El resultat operacional progressa a cadascun dels segments de reporti. Amb un 11,5% de les vendes, el marge operatiu va patir una disminució de 1,2 punts vinculada a augments de preus per compensar la inflació.
El resultat net consolidat de 843 milions dʻeuros inclou una pèrdua de 202 milions dʻeuros relacionada amb la suspensió de les nostres activitats a Rússia.
El flux de caixa lliure abans d’adquisicions va ser de -1.014 milions d’euros: es va veure recolzat per un EBITDA en alça de 2.439 milions d’euros i penalitzat per l’impacte de la inflació en les necessitats de capital circulant. Tornant a l’estacionalitat habitual, el Grup generarà el seu superàvit de caixa anual al segon semestre.
“Els nostres resultats són bons en un entorn molt caòtic, gràcies al compromís notable de tots els empleats del Grup. Les incerteses del món actual dificulten la formulació de perspectives a mitjà termini. Un cop dit això, podem comptar amb la nostra estratègia: clara i creadora de valor, amb el nostre model de negoci resilient i amb l’agilitat dels nostres equips per gestionar les nostres operacions en condicions molt exigents.” va dir Florent Menegaux, president.