INICI DE COMANDES DE L'MERCEDES-BENZ E 300 DE

INICI DE COMANDES DE L’MERCEDES-BENZ E 300 DE

Mercedes-Benz llança el seu nou híbrid endollable dièsel.

Ja es poden fer comandes del nou híbrid endollable dièsel de Mercedes, l’E 300 de disponible com berlina i Estate (consum de combustible en el cicle mixt: 1,7 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt: 44-41 g / km, consum elèctric en el cicle mixt: 19,7-18,7 kWh / 100 km) febrer. La producció comença al desembre i s’espera que les primeres unitats arribin a Espanya al gener de 2019. Els nous I 300 de berlina i Estate poden recórrer 54 km i 52 km respectivament en manera elèctrica (segons el cicle NEDC 2.0), el que els atorga el distintiu ambiental de la DGT “ZERO EMISSIONS”.
Després del recent llançament del Classe S 560 i, el nou E 300 de és el segon híbrid endollable de tercera generació de Mercedes-Benz. Aquest model combina el motor dièsel de quatre cilindres d’última generació OM 654 de 143 kW (194 CV) i un parell motor de 400 Nm, amb un motor elèctric de 90 kW (122 CV) i un parell de 440 Nm. El grup de propulsió híbrid es combina amb el canvi de 9 marxes 9G-TRONIC. Si uneixen les seves forces el motor de quatre cilindres i el motor elèctric transmeten a l’eix posterior un parell motor màxim de 700 Nm.

S’ha modificat la composició química de les cel·les de la bateria d’alt voltatge de la Classe I. D’aquesta manera, sense variació de l’espai necessari per al muntatge, ofereix ara un contingut energètic molt més gran: 13,5 kWh enfront dels 6, 4 kWh de la generació anterior. Gràcies al carregador de bord amb una potència de 7,4 kW, la bateria pot carregar-se de 10 a 100% SoC (estat de càrrega) en només 1,5 hores per connexió a una Wallbox si s’aprofita la potència màxima (Mercedes Benz ofereix així mateix una nova generació d’aquest equip). Si s’utilitza una presa de corrent domèstica convencional és suficient amb un període de càrrega d’unes cinc hores.

El conductor pot triar entre cinc programes de conducció i quatre maneres de servei i adaptant així l’estratègia de la gestió de la propulsió a les seves preferències i a les reserves energètiques a bord. Aquest sistema aconsegueix la seva màxima eficiència en la manera Economy i en la manera Comfort. Per a això avalua dades de tots els sistemes d’assistència a la conducció, com sensors de radar, càmera i sistema de navegació i és capaç d’assumir un estil de conducció anticipatiu. També es tenen en compte la topografia de la ruta i el trànsit per calcular el moment en què el conductor hauria d’aixecar el peu de l’accelerador (per tal d’aprofitar la inèrcia per carregar la bateria), quan i amb quina freqüència ha de canviar-se de relació per estalviar combustible i augmentar l’autonomia de la propulsió elèctrica.

L’assistent ECO informa al conductor mitjançant indicacions en el visualitzador i senyals hápticas a l’accelerador. La variació del punt de resistència al pedal accelerador li permet apreciar de manera intuïtiva fins a quin punt ha de trepitjar l’accelerador perquè el motor de combustió interna estigui en marxa durant el menor temps possible. Si se segueixen aquestes recomanacions i s’activen amb freqüència les funcions de planatge, recuperació i conducció en règim elèctric, es rep al final del desplaçament una confirmació amb el número de quilòmetres que ha recorregut sense consum de combustible i sense emetre gasos d’escapament.

Resum de dades tècniques i preus:

I 300 de2
Nombre de cilindres / disposició / tipus 4 / L / dièsel
Cilindrada (cm3) 1.950
Potència nominal del motor de combustió (kW / CV a rpm) 143/194 a 3.800
Parell nominal del motor de combustió (Nm a rpm) 400 a 1600-2800
Potència nominal del motor elèctric (kW) 90
Potència conjunta (kW / CV) 225/306
Parell motor conjunt (Nm) 700
Acceleració 0-100 km / h (s) 5,9
Velocitat màxima (km / h) 250
Velocitat màxima amb motor elèctric (km / h) més de 130
Consum mixt (l / 100 km) 1,6
Emissions de CO2 en el cicle mixt (g / km) 44-41
Autonomia en règim elèctric (km) fins a 54 (52)
Contingut energètic de la bateria (kWh) 13,5
Consum elèctric en el cicle mixt (kWh / 100 km) 19,7 (Estate)
18,7 (berlina)
PVP * (€) 66.400 (berlina)
69.050 (Estate)

* PVP recomanat a la Península i Balears, transport i impostos inclosos