INSOMNI, SUOR FRED, COR ACCELERAT …. I TOT AIXÒ ABANS DEL COMENÇAMENT DEL PARTIT

Nissan i els científics de la Universitat de Loughborough demostren que els moments previs al partit són més emocionants que el propi partit. L’experiment, que forma part de l’Índex de Emoció Nissan, ha demostrat que els nervis previs al partit augmenten més el ritme cardíac que l’inici del propi partit o fins i tot que els gols.

S’acosta el punt àlgid de la UEFA Champions League aquest cap de setmana i els aficionats al futbol de tot el món començaran a patir d’insomni, suor freda i cor accelerat …. I tot això abans del començament del partit. Una nova investigació presentada avui per Nissan -el patrocinador automobilístic global de la UEFA Champions League- demostra que els moments previs al gran partit són físicament més emocionants que l’inici del partit o que els propis gols.

Durant un experiment realitzat en col·laboració amb els experts en ciències de l’esport de la Universitat de Loughborough en el marc de l’Índex de Emoció Nissan, la marca va enviar al fanàtic de l’Atlètic de Madrid Robbie Dunne al partit de tornada de la semifinal contra el Reial Madrid CF i va monitoritzar la seva emoció durant els moments previs al partit.

Robbie portava tecnologia portàtil per controlar i recollir un índex combinat de dades. Aquestes dades incloïen el seu ritme cardíac, la freqüència respiratòria i la seva activitat electrodèrmica, amb l’objectiu d’estudiar l’efecte fisiològic dels moments emocionants que va experimentar durant els moments previs al partit del 10 de maig de 2017.

 

Robbie ha comentat la seva experiència: «Els meus expectatives de cara al partit no eren molt elevades, ja que perdíem 3 a 0 en el resultat global, però hi va haver un moment abans del partit al que vaig veure un vídeo que va publicar Antoine Griezmann a Twitter sobre les millors remuntades de la història. Em vaig emocionar i només volia que comencés el partit … No podia esperar. »

El Dr. Dóna-li Esliger de la Universitat de Loughborough ha comentat: «Encara que podríem haver realitzat hipòtesis sobre l’observació dels senyals físiques de l’emoció -com l’augment de la freqüència respiratòria i del ritme cardíac- durant els moments clau de la semifinal, el més interessant va ser observar com van contribuir els moments previs al partit a aquestes reaccions. En un parell de moments concrets, aquestes reaccions fins i tot van superar l’emoció que Robbie va sentir durant els mateixos gols. »

«El rampell d’emoció més sorprenent es va produir quan estava consultant la informació prèvia al partit i els comentaris a les xarxes socials. Tal com indica, la fe i l’esperança que el seu equip pogués aconseguir una remuntada històrica i arribar a la final de la Lliga de Campions podria ser un element clau d’aquesta emoció. A vegades el futbol pot ser un joc emocionant i impredictible, per la qual cosa no resulta difícil entendre per què aquesta esperança va fer augmentar el ritme cardíac i la freqüència respiratòria de Robbie. »

Jean-Pierre Diernaz, vicepresident de Màrqueting de Nissan Europa, ha declarat: «A Nissan parlem molt de la noció d’emoció, i intentem aportar tanta emoció com sigui possible a través de la nostra associació amb la UEFA Champions League. Des de la temporada 2015/16 de la Lliga de Campions hem estat col·laborant amb la Universitat de Loughborough per comprendre l’emoció i el seu efecte físic. Nissan sap que el dia del partit és el més emocionant en la vida d’un aficionat al futbol i, en el Camí a Cardiff, volíem formar part del viatge de tots els aficionats, fins i tot si, com és el cas de Robbie, no van arribar a la final. Com aficionats al futbol, ​​ara mateix i experiències són el que roman en la nostra memòria, de manera que seguirem generant emoció durant moltes més temporades per als aficionats al futbol. »

Fins que arribi el partit més emocionant de l’any, la final de la Lliga de Campions, Nissan estarà en el centre de l’acció. A més de treballar amb el seu ambaixador global i finalista de la Lliga de Campions, Gareth Bale, Nissan també portarà l’emblemàtic trofeu de la Lliga de Campions fins al Principality Stadium. Pots seguir tota l’acció de la nova pàgina de Facebook Nissan Excitement FC i compartir la teva pròpia experiència emocionant abans de la final a través del hashtag #TooExcitedTo.