ISIDRE ESTEVE I LA SEVA TOYOTA HILUX T1+ ENLLAIXEN CAP AL DAKAR 2023

ISIDRE ESTEVE I LA SEVA TOYOTA HILUX T1+ ENLLAIXEN CAP AL DAKAR 2023

El pilot lleidatà vola cap a Yanbu, l’Aràbia Saudita, acompanyat pel copilot, Txema Villalobos, i la resta dels components de l’equip. Isidre complirà la seva majoria d’edat a la competició als comandaments d’un Toyota Hilux T1+, el cotxe més competitiu que hagi portat mai tant ell com qualsevol altre pilot amb una paraplegia. “Sempre es diu “el d’aquest any serà el Dakar més difícil”, però aquesta vegada crec que serà molt més complex que el d’altres que hem viscut”, va afirmar Isidre Esteve.

Isidre Esteve, el seu copilot, Txema Villalobos, i la resta dels integrants del Repsol Toyota Rally Team volen aquesta mateixa nit des de l’aeroport de Barcelona amb destinació a Yanbu, Aràbia Saudita, país que acull la 45a edició del Ral·li Dakar. L’expedició abandona Espanya carregada d’il·lusió de cara a l’exigent marató que els espera a la cursa més dura del món, que arrencarà aquest mateix dissabte 31 de desembre, amb un recorregut de 4.706 quilòmetres cronometrats sobre un total de 8.549 repartits en 15 jornades.

El treball per al Repsol Toyota Rally Team començarà aquest dimecres, quan el personal de l’equip hagi de recollir el Toyota Hilux T1+ i els vehicles d’assistència al port de Yanbu, a la vora del Mar Roig. Mentrestant, la resta del grup es dirigirà cap al Sea Camp, el bivac que centralitzarà els dies previs a l’inici de la cursa, la pròleg, la primera etapa i la sortida de la segona.

Aquest dimecres i dijous, Isidre Esteve i Txema Villalobos provaran el cotxe durant dues jornades de shakedown per deixar-lo llest abans del tradicional pas pel podi de sortida. El dissabte 31 arribarà l’hora de la veritat en forma de pròleg breu d’11 quilòmetres per establir l’ordre en què els participants començaran la primera de les 14 etapes.

El d’Oliana (Lleida) no amaga el seu entusiasme i expectatives davant el gran salt qualitatiu que ha experimentat el seu projecte, en què el Toyota Hilux T1+ impulsat pel nou biocombustible avançat de Repsol hi té molt a dir: “Aquesta edició és especial per a nosaltres perquè a principis d’any treballem moltíssim per disposar d’una unitat del Toyota Hilux T1+, i ho aconseguim. Amb ell vam fer el Ral·li del Marroc i l’Andalusia Ral·li i vam tenir unes sensacions increïbles. Ara veurem què som capaços de fer en un Dakar tan complex com el del 2023”.

“Sabem que hi ha un grup de 12-13 pilots que en condicions normals són més ràpids que nosaltres, i després n’hi ha d’altres que serà amb els que estarem lluitant. Un dia podem fer el 15 i un altre, el 29. Però quan hi hagi una etapa complicada, si nosaltres estem encertats i altres, per contra, no tant, podem estar de cop amb Al-Attiyah, Al-Rajhi, Sainz, com vam veure al Marroc. Això és una cosa que no podíem experimentar fins ara”, comenta.

Isidre Esteve, que compta en aquesta aventura amb el suport de Repsol, MGS Seguros, KH-7 i Toyota España, parla de la duresa i dificultat que espera trobar en aquesta edició: “Sempre es diu ‘el d’aquest any serà el Dakar més difícil’, però aquesta vegada crec que estem parlant d’un plantejament de carrera molt més complex que el dels altres que hem viscut a l’Aràbia Saudita. La prova durarà dos dies més i tindrà més quilòmetres. La primera part seran vuit dies seguits amb moltíssima navegació, on cobrarà importància el copilot. A la segona part, els quilometratges seran més curts, però les mitjanes de velocitat previstes seran al voltant de 50 km/h, cosa que significa dificultat màxima a les dunes i màxima pressió per al pilot. Aquest plantejament ens agrada”.

“Un altre canvi és que, aquest any, els cotxes T1 no pararem a meitat especial i no tindrem aquest petit descans de 15 minuts que teníem aquests últims anys, sinó que farem l’etapa de l’estrebada. Això vol dir que serà important tenir un bon ritme i no despistar-se. Tot això fa que aquest Dakar sigui molt imprevisible”, apunta.

El Ral·li Dakar 2023 començarà al Sea Camp el dissabte 31 de desembre amb una breu pròleg d’11 km. L’endemà començarà des d’aquest mateix emplaçament la primera de les 14 etapes de la prova, de 367 km contra el crono. El seu recorregut enviarà als pilots rumb aquest –primer– i sud-est –després– la primera setmana, que tancarà la preceptiva jornada de descans a Riad el dilluns 9 de gener. Tot seguit, sis etapes més que conduiran a l’esperat podi final, previst el diumenge 15 a Dammam, a la vora del Golf Pèrsic, després de més de 8.500 km, més de la meitat dels quals contra el cronòmetre