IVECO DAILY CAMPER: EL MILLOR LLOC PER A LES VACANCES

La cinquena entrega de l’podcast ‘Històries a la carretera by IVECO’ se centra en un vehicle que convida a somiar i a descobrir món: la Daily Camper. Per conèixer-la a fons, comptem amb la visió experta de Filippo D’Amico, director de la Business Line de Lleugers d’IVECO. Al seu costat descobrim tots els detalls d’aquesta àgil, espaiosa i segura casa sobre rodes.

El podcast “Històries en Carretera” ens convida a somiar desperts en el seu cinquè capítol. I és que la IVECO Daily Camper és sinònim de llibertat, vida a l’aire lliure i viatges en què es descobreixen i gaudeixen els racons més inexplorats. El concepte camper està en plena expansió, “en els últims anys ha registrat un impressionant creixement de gairebé el 300%. El mercat de les camper ha estat l’únic que ha registrat creixement també en temps de pandèmia. Espanya està descobrint ara una manera de viure el temps lliure i les vacances que ja en altres països d’Europa es viu de manera molt intensa “, assegura Filippo D’Amico, director de la Business Line de Lleugers d’IVECO Espanya. “Amb la millor base, la Daily; i treballant al costat de EuroGaza, hem desenvolupat una camper de prestacions i acabats de primer nivell. I la tenim disponible a la nostra xarxa de concessionaris amb lliurament immediat, l’assessorament dels nostres experts i una extensa xarxa d’assistència “.

Però, què és realment una camper? “És una furgoneta reacondicionada en el seu interior i convertida en autocaravana. L’espai interior que normalment estaria dedicat a la càrrega de la mercaderia s’aprofita per a la col·locació de mobiliari com cuina, bany dutxa, prestatgeries i llits per a poder viure, dormir còmodament i sentir-te com a casa … amb el gran avantatge de poder gaudir de qualsevol destí directament immers en el seu entorn “, explica D’Amico. “És un vehicle que et permet viatjar sense fronteres, sense límit d’horaris, en total llibertat i, moltes vegades pot associar passions esportives com el surf, la bici o el senderisme”.

La conquesta de l’espai

La nova Daily Camper “és com una casa. Ja quan entres t’adones del que espaiosa que és. En primer lloc es nota immediatament que el sòl, a l’contrari que la resta de productes en el mercat, és totalment pla: no té cap graó i conseqüentment és més segur, més còmode i més més espaiós. Un cop a bord pots triar seure entre els seients al voltant d’una taula extensible o preparar a la cuina integrada amb pica d’alumini disposant de tot el necessari en els diferents calaixos i mobles al teu voltant, perfectament integrats. El bany i la dutxa estan aïllats amb una porta hermètica “comenta D’Amico.

“La zona nit, a la part posterior de l’habitacle, és molt polivalent. Es pot triar entre una o dos llits dobles, per a dues o quatre ocupants o l’opció d’una altra taula-saló, per a més espai apartant temporalment els llits “. També ofereix molta lluminositat, “amb tres claraboies de grans dimensions sumades a les quatre finestres en els laterals amb cortines integrals. És un sistema molt útil, sobretot durant la nit quan es vol descansar més “.

Un altre punt que destaca Filippo D’Amico són molts detalls de qualitat d’aquest model que els usuaris aprecien amb l’ús i el pas de el temps. “Per exemple, el material de revestiment amb poder antibacterià i fungicida; o el sistema aïllant kaiflex, que protegeix de manera excepcional tant de l’fred com de la calor. També disposa de calefactor autònom que no només proporcionar aire calent a l’habitacle, sinó també aigua calenta amb un dipòsit de 90 litres sense talls. I hi ha un convertidor de corrent a 220 V per tenir corrent encara que no estigui endollada a una presa “.

prestacions sostenibles

Quines diferències hi ha entre la Daily Camper i una autocaravana convencional? “La primera gran diferència és l’estabilitat i la maniobrabilitat: el comportament en carretera és de primer nivell. La Daily compte, per exemple, amb el millor radi de gir de l’mercat. I compta amb dispositius de seguretat com el ESP9 o l’assistent de vent lateral “. Filippo D’Amico també destaca les prestacions i eficiència d’aquest model. “El motor de 156 CV ofereix un immillorable equilibri entre prestacions, consum i confort de la conducció. El canvi automàtic de vuit marxes dota el vehicle d’una conducció relaxada, senzilla, amb gran seguretat “.

El món camper valora molt la sostenibilitat i l’estalvi en el consum de combustible. “La Daily Camper el major rendiment possible amb el menor consum de combustible gràcies a la introducció de el nou turbo de geometria variable, la Manera Ecoswitch, la funcionalitat Start & Stop, l’alternador intel·ligent, la direcció elèctrica i el control de la pressió dels pneumàtics, que a més tenen un baix coeficient de fregament. A més la instal·lació elèctrica es basa en tecnologia L

ED, que garanteix el menor consum de mercat; i proporciona la màxima durada gràcies a un sistema mixt anomenat ‘NoLimits’ conformat per la bateria base de el vehicle i una bateria auxiliar connectada a plaques solars. I no cal oblidar que també som sostenibles durant el seu procés de fabricació “.

‘Històries a la carretera’, el podcast d’IVECO

‘Històries a la carretera’ és un programa en format podcast on es parla de la marca i de l’transport, d’una manera propera i distesa. Aquest podcast mensual, de vint minuts de durada, es distribuirà en les plataformes d’àudio sota demanda més conegudes (YouTube, Spotify, Ivoox, Google Podcast o Apple) i també a Amazon Music.

A ‘Històries a la carretera’ vam conversar amb personatges destacats d’IVECO sobre molts aspectes de la marca i de l’transport per carretera, des de com es dissenya i fabrica un vehicle industrial pesat a la fàbrica de Madrid, a el futur de l’transport per carretera.

‘Històries a la carretera’ està presentat per Rafael Guitart, prestigiós periodista amb més de 30 anys d’experiència en informació de l’motor i que és jurat de l’Cotxe de l’Any a Europa. “En aquest podcast volem explicar la història i labor dels que dissenyen, desenvolupen i porten a la carretera els vehicles IVECO que condueixen milers i milers de transportistes en diferents parts de món”, assegura. “És un programa distès i amb converses properes, que els usuaris poden descarregar en qualsevol moment per gaudir-ne siguin on siguin, ja sigui en el saló de casa oa la cabina del seu camió”