IVECO S-WAY: "QUEDEN DÈCADES PERQUÈ existeixin CAMIONS ROBOTS", Gerrit MARX

IVECO S-WAY: “QUEDEN DÈCADES PERQUÈ existeixin CAMIONS ROBOTS”, Gerrit MARX

El Grup CNH Industrial va triar la capital d’Espanya per al llançament del nou IVECO S-WAY, que es fabricarà a la planta que IVECO té a Madrid, una factoria moltes vegades premiada per la seva eficàcia i dinamisme que, amb el segell “Made in Spain “, exportarà la nova gamma pesada d’IVECO a la resta del món.

Per a la potent fàbrica d’IVECO situada als afores de Madrid, a l’històric recinte de Pegàs, l’adjudicació de la producció de la nova gamma pesada IVECO S-WAY és un poderós revulsiu que aporta tranquil·litat i futur per la confiança dipositada en els seus operaris . Va ser el mateix Hubertus Mühlhäuser, CEO de CNH Industrial que va revelar els plans estratègics de CNH pel que fa a IVECO al Món ia Espanya, corroborat per Gerrit Marx, President Comercial i de Vehicles Especials d’IVECO.

El IVECO S-WAY presenta una atractiva cabina completament nova i orientada al conductor, que uneix tota la tecnologia i confort que requereix un camió desenvolupat per cobrir llargues distàncies. L’S-WAY ha estat dissenyat amb l’objectiu de complir els requisits exposats pels operadors logístics, que necessiten un temps d’activitat, eficiència i productivitat màxims en les seves flotes, però també ha estat dissenyat per a aconseguir la màxima qualitat de vida a bord per el conductor, que desenvolupa un treball crucial per a la societat actual: “Queden dècades perquè hi hagi els camions robots”, va comentar en to jocós Gerrit Marx davant molts clients i camioners, que lògicament van aplaudir les seves paraules. D’una banda s’argumenta la necessitat de l’optimització de costos, i per l’altre es mima al qual ha de passar moltes hores al seu interior. Aquest és l’equilibri.

La qualitat de vida en el seu interior ha estat un dels treballs prioritaris en la concepció d’aquest nou camió, que excedeix molt de l’aplicació de cuir en els revestiments o la qualitat d’acabats per centrar-se en una ergonomia de referència amb l’objectiu de proporcionar una conducció excepcional amb un òptim nivell de confort. En l’habitacle la sensació d’espai i amplitud és molt destacable gràcies a l’enginyeria aplicada al disseny del sostre i la ubicació i practicitat dels espais d’emmagatzematge a la part superior de la cabina. Aquestes solucions, al costat de la reducció de l’altura del túnel del motor, han permès aconseguir una alçada interior de 2,15 metres. Hi ha molts arguments nous i de pes que diferencien aquesta cabina de la competència i la situen com una referència mundial.

L’S-WAY rep tota la tecnologia necessària per a ser una referència mundial, i no ens referim només a les mecàniques, parlem de la Connectivity Box desenvolupada per Microsoft per al fabricant. Aquesta central electrònica de gran capacitat és un poderós sistema de connectivitat que trenca amb el passat en aquesta matèria. Recull, processa i intercanvia dades en temps real entre el vehicle i la plataforma de serveis creada en col·laboració amb Microsoft. A través d’aquest sistema l’S-WAY està permanentment comunicat amb els propietaris, conductors i responsables logístics simplement des d’un dispositiu mòbil o un PC, sempre per mitjà de l’aplicació MyIVECO. Gràcies a aquesta connectivitat al IVECO S-WAY ajuda als operadors logístics a aconseguir els seus objectius de rendibilitat maximitzant el temps d’activitat del vehicle i oferint un baix cost d’explotació (TCO), sense oblidar que la mateixa aplicació s’encarrega de suggerir serveis personalitzats com la millor oferta de combustible, gestió del viatge, recorregut, ús del motor i recursos mecànics, programació de manteniment, etc. És l’eina el futur, que ja és present en IVECO, capaç com ho és la telemetria aplicada a la Fórmula 1 d’indicar el conductor a quin règim ha d’afrontar una llarga pujada en funció de la càrrega arrossegada en cada moment, de l’orografia del terreny, del clima i fins i tot del trànsit. I no, no és una pel·lícula de ciència ficció.

La gamma mecànica és una evolució de la que oferia el Stralis al qual reemplaça, amb motors Dièsel de 9.0, 11.0 i 13.0 litres i potència de fins a 570 CV bé assistides en matèria mediambiental pel eficient catalitzador HI-SCR. Però aquí es fa més gran la decidida aposta per al present i el futur del transport de llarga distància d’IVECO que és el gas natural liquat (GNL), tecnologia en la qual IVECO és líder mundial. D’aquesta forma el IVECO S-Way impulsat per GNL, amb motors de 9 o 13 litres amb 270 o 460 CV respectivament arriba a una autonomia de res menys que 1.600 quilòmetres. El nou i revolucionari S-WAY ja es fabrica a la planta de Madrid i els primers lliuraments arribaran al seu destí a l’octubre. A més la gamma creixerà amb cabines de diferents alçades i versions especials.

Hubertus Mühlhäuser: “IVECO és part d’alguna cosa més gran i utilitza les sinergies del Grup. Aquest nou vaixell insígnia és una fita per CNH Industrial “.

Gerrit Marx: “Amb Iveco és més fàcil treballar i innovar. Adaptem els nostres vehicles a la vida del conductor que fa un treball crucial per a la nostra societat i ho fem més atractiu i agradable “