Ja es poden realitzar comandes del nou Ford Focus Elèctric de 5 portes

El nou Ford Focus Elèctric pot recarregar de zero a vuitanta per cent en només 30 minuts.

Els usuaris de tot Europa ja poden realitzar comandes d’aquest cinc portes i zero emissions que pot recórrer fins a 225 quilòmetres amb una mateixa càrrega de bateria, fent que sigui encara més pràctic **.

“Els conductors poden recarregar el nostre nou Ford Focus Elèctric en el que es triga a prendre un cafè i uns xurros”, assegura Joe Bakaj, vicepresident de Desenvolupament de Producte de Ford Europa. “El nou Focus elèctric, amb la seva capacitat de càrrega ràpida i bateria millorada, és un vehicle familiar zero emissions amb una autonomia i usabilitat molt útils per al món real”.

El nou Focus Elèctric és un dels tretze models globals electrificats que Ford va llançar durant els propers cinc anys, inclosos:

El nou SUV elèctric amb una autonomia prevista d’almenys 480 km, que arribarà d’aquí al 2020

Una nova Transit Custom híbrida endollable que està previst que es comercialitzi el 2019, i actualment s’està posant a prova en un projecte multimilionari dissenyat per ajudar a millorar la qualitat de l’aire a Londres

Una versió híbrida del icònic Ford Mustang

Juntament amb el nou Focus elèctric, Ford també posa a disposició dels seus clients europeus el Mondeo Híbrid. Ford està centrant el seu pla en matèria de vehicles electrificats, electrificant els seus vehicles comercials, d’alt volum, camions, SUVs i vehicles d’altes prestacions per a fer-los encara més capaços, productius i divertits de conduir, a més de més eficients.

Més autonomia, càrrega més ràpida El nou Ford Focus Elèctric de cinc portes compta amb un motor elèctric de 145 CV i una bateria de 33.5 quilowatts-hora, gairebé un 50 per cent més de capacitat d’energia que el model anterior. Tant la bateria com el motor compten amb refrigeració i calefacció líquides, ajudant a que el nou Ford Focus Elèctric sigui més eficient i estenent la vida útil de la bateria.

Un nou connector de càrrega ràpida utilitza el Sistema de Càrrega Combinada (CCS) que és estàndard de la indústria per permetre als conductors endollar seu Focus Elèctric en punts DC de càrrega ràpida a la carretera, estacions de servei i àrees de descans a tot Europa, permetent carregar fins al 80 per cent de la bateria en només 30 minuts.

Usant el mateix connector de càrrega en un punt de càrrega domèstic de 32 ampers AC, els usuaris poden carregar el seu Focus Elèctric per obtenir una autonomia de prop de 225 km en 5 hores, i prop de 150 km a 3-4 hores. Les investigacions suggereixen que el 90 per cent dels conductors recorren menys de 100 quilòmetres al dia, i la distància mitjana recorreguda diàriament en cotxe és de 46 quilòmetres ***.

Ford també compta amb una declaració d’intencions amb altres fabricants d’automòbils amb l’objectiu de crear l’estació de càrrega més potent d’Europa, amb un objectiu inicial de 400 punts de càrrega ultraràpids en tota la regió.

A més d’una autonomia de conducció major i una càrrega més ràpida, el nou Focus Elèctric està equipat amb el sistema de connectivitat SYNC 3, que permet als conductors controlar àudio, navegació i smartphones connectats utilitzant ordres de veu conversacionals i senzills i és compatible amb Apple Carplay i Android Acte.

Els conductors de Focus Elèctric amb smartwatches poden comprovar l’estatus de la bateria del seu cotxe amb només mirar al seu canell gràcies a l’aplicació de SmartWatch MyFord Mobile. L’aplicació també permet als usuaris saber on han aparcat el seu cotxe, obrir i tancar l’assegurança de les portes de manera remota, comprovar l’autonomia de conducció i obtenir informació clau sobre el seu recorregut més recent.

Ja es poden realitzar comandes del Ford Focus Elèctric a Alemanya, Bèlgica, Finlàndia, Hongria, Noruega, Regne Unit i Suïssa.

# # #

* Els temps de càrrega varien segons l’ús del vehicle i les condicions ambientals. Els temps de càrrega aproximats estan basats en factors externs com l’estil de conducció, la càrrega accesorial l’estat de càrrega de la bateria i la temperatura.

** Les xifres de consums i emissions de CO2 declarats són mesurats segons els requeriments tècnics i especificacions de la Regulació Europea (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 segons la seva última esmena. Els consums i emissions de CO2 s’especifiquen per a una variant de vehicle i no per a un cotxe únic. El procediment de tests estàndard aplicat permet la comparació entre diferents tipus de vehicle i diferents fabricants. A més dels consums d’un cotxe, el comportament al volant juntament amb altres factors no tècnics juguen un paper per determinar els consums de combustible i emissions de CO2 d’un cotxe. El CO2 és el principal gas d’efecte hivernacle responsable de l’escalfament global. Els resultats en mpg també corresponen a aquest cicle de conducció europeu i es detallen en galons imperials. Els resultats poden diferir de les xifres de consums en altres regions del món