JAGUAR HA ANUNCIAT UNA IMPORTANT SÈRIE DE MILLORES EN LA SEVA BERLINA ESPORTIVA DE LUXE XJ

Un nuevo buque insignia de altas prestaciones de la familia XJ, el XJR575, se une a la gama con una subida de potencia que va de 550 a 575 CV, lo que le brinda una aceleración de 0-100 km/h en tan solo 4,4 segundos.

La posada al dia que presenta el model en la seva versió 18MY inclou la introducció d’una nova versió del vaixell almirall d’altes prestacions, denominat ara XJR575, així com una infinitat d’actualitzacions de tecnologia i incorporació dels últims sistemes quan de seguretat intel·ligent.
El nou XJR575 és la versió més dinàmica i esportiva de la gamma i ofereix 575 CV de potència i 700 Nm de parell el que li proporciona una acceleració ràpida sense esforç sense menyscapte algun del seu proverbial refinament. El motor V8 sobrealimentado de 5,0 litres de Jaguar Land Rover incorpora un augment de 25 CV en la potència, alguna cosa que permet que aquesta berlina esportiva de luxe acceleri de 0 a 100km/h en tan sol 4,4 segons aconseguit una velocitat màxima de 300 km/h.

El XJR575, disponible tant en carrosseria estàndard com en batalla llarga (distància entre eixos ampliada)*, reforça la posició de XJR com la berlina de producció de Jaguar més ràpida de la història de la marca. Els clients a més podran triar entre dos nous colors exteriors personalitzats, creats al modern centre SVO (Special Vehicle Operations) d’Oxford Road: Velocity Blue i Satin Corris Grey.

Els detalls exteriors que personalitzen aquesta nova versió del XJ inclouen un alerón posterior, estreps laterals, parachoques davanter i preses d’aire inferiors amb contorns en Gloss Black. A això se sumen els logos exteriors XJR575 actualitzats i les brànquies del capó dobles que distingeixen a aquest vehicle de la resta de la gamma. Les rodes de 20 polzades en to Gloss Black Farallon amb pinces de fre en vermell constitueixen la dinàmica floritura final.

L’interior del XJR575 inclou panells personalitzats, el logo “575” i seients amb repunts en forma de diamant en els coloreixis Jet/Jet i Ivory/Jet i acabat amb la marca 575 addicional.

Per al nou model de 2018 (2018MY), el XJ incorpora un conjunt d’actualitzacions de tecnologia que, entre altres coses, milloren la connectivitat amb capacitat WiFi 4G perquè els ocupants puguin connectar fins a vuit dispositius mentre viatgen.

Així mateix, la consola central incorpora una pantalla tàctil de major grandària, que passa a ser ara de 10 polzades. A més d’oferir major nitidesa, les funcions d’una pantalla més gran permeten que els ocupants utilitzin els mateixos gestos que en un Smartphone, en utilitzar la navegació per satèl·lit i crear accessos directes a pàgines d’inici personalitzades o marcades com a favorites.

La gamma 18MY de Jaguar promet sòlides credencials de seguretat, per exemple el XJ incorpora les últimes tecnologies en matèria de seguretat intel·ligent i ajudes a la conducció. El sistema Forward Traffic Detection s’ha dissenyat per ajudar als conductors quan la visibilitat frontal és restringida, per exemple, en sortir de creus amb poca visibilitat. L’Assistent de Canvi Involuntari de Carril se suma també a les millores i determina la posició del vehicle en el carril, supervisant les accions en el volant. Si el vehicle surt del seu carril sense indicació, el sistema mou suau i subtilment l’adreça per corregir el moviment i evitar el canvi de carril involuntari. A més, el nou Monitor de l’Estat del Conductor identifica els períodes d’activitat d’adreça escassa o nul·la, seguits de maniobres sobtades o excessives, una clara indicació de fatiga, i mostra una alerta visual seqüencial per indicar al conductor que ha de prendre’s un descans.

La seguretat per als vianants és també ara major gràcies a l’avançat Autonomous Emergency Braking (AEB) de Jaguar, que proporciona una funcionalitat superior amb la introducció de la detecció de vianants. El sistema funciona en velocitats de 5 a 60 km/h i utilitza una avançada càmera estereoscópica d’orientació frontal per detectar perills, frenant automàticament quan detecta risc de col·lisió.

En funció del mercat