
JESÚS PRESA: “RENAULT E-TECH, LA SOLUCIÓ HÍBRIDA PRESA DE LA FÓRMULA 1. AQUESTS SÓN ELS PRIMERS RENAULT HÍBRIDS, HI HAURÀ molt més”
Suavitat de marxa, eficiència en els consums i per sobre de tot, solucions tecnològiques que diferencien aquesta nova gamma híbrida i híbrida endollable de Renault, amb arguments específics presos en molts casos de la Fórmula 1.
Resulta molt atractiva la idea que la Fórmula 1 no sigui només un espectacle. No sempre és fàcil demostrar que la categoria reina de l’automobilisme és també un laboratori tecnològic, com ho són totes les categories rellevants de el món de la competència i que per això les marques que competeixen tenen un ben guanyat més prestigi. La gamma E-TECH Híbrida i Hibrida Endollable sorprèn per molts motius, però no sorprèn que sigui Renault la qual ara arriba amb una tecnologia aclaparadora, simplement per la seva experiència en vehicles elèctrics i més encara per aquesta i esmentada tecnologia derivada de la Fórmula 1. els nous e-Tech inclouen en els seus grups motopropulsors més de 150 patents i situen als híbrids de Renault en una posició envejable dins d’un mercat, assotat pel Covid i la crisi, que al mes de juny ja representa un 16% de l’ total dels turismes comercialitzats al nostre país, el que incideix en el pas lògic a l’electrificació passa pel híbrid endollable. De moment Renault ofereix el nou CLIO Híbrid de 140 CV, el SUV compacte Renault CAPTUR Híbrid Endollable amb 160 CV i el MÉGANE Sport Tourer Híbrid Endollable amb la mateixa potència. Les tres opcions actuen com a punta de llança d’aquesta nova tecnologia que es caracteritza per oferir una altíssima eficiència energètica, similar a la d’un vehicle elèctric, mode d’ús que poden fer servir fins a un 80% de l’recorregut en funció de la manera d’ús per aconseguir fins a un 40% d’estalvi de combustible. I com ens van dir el director de Comunicació de Renault a l’entrevista, «això és només el principi …».
“Avui presentem la nova hibridació de el Grup Renault” explica Jesús Presa, Director de Comunicació de Renault Espanya. “Aquesta consisteix en tres vehicles, un d’ells híbrid i dues híbrids endollables. L’híbrid és el Renault Clio, mentre que els híbrids endollables són el Renault Captur i el Renault Megane Sport Tourer. Amb aquesta nova hibridació que deriva fonamentalment de la nostra experiència en el món elèctric a través del Renault ZOE i tot el que hem aconseguit fer amb els vehicles elèctrics … i en la Fórmula 1, de manera que estem a el millor nivell. Això vol dir que a Renault nostres tècnics parteixen d’un elèctric per fer un híbrid i no d’un híbrid per fer un futur elèctric, amb la qual cosa hem millorat tots els conceptes d’hibridació que un client més li interessen “.
La Fórmula 1 és el laboratori mundial de les motoritzacions híbrides i allà neix l’E-TECH de Renault, presa dels monoplaces de Renault perquè adopta el sistema de recuperació d’energia i la innovadora caixa de velocitats automàtica multimode de «crabots». La col·laboració entre l’equip de F1 i l’enginyeria de Renault a la gestió d’energia és una realitat des de 2013. Alguns dels enginyers responsables dels nous E-TECH van treballar en el desenvolupament de l’motor híbrid de Fórmula 1. La mecànica E-TECH recorre a un motor tèrmic de quatre cilindres en línia, molt eficient, de 1,6 litres, al costat de dos motors elèctrics i una caixa de canvis automàtics i intel·ligents de fins a quinze maneres. Hi ha un motor elèctric principal, l’e-motor, i un motor d’arrencada d’alta tensió juntament amb la interessant caixa de velocitats multimode sense embragatge. Tot això és fruit de l’experiència de l’escuderia Renault DP World F1 Team. El Clio E-TECH Híbrid compta amb una petita bateria de 1,2 kWh mentre que el Captur E-TECH Híbrid Endollable i el Mégane I-TECH Híbrid Endollable munten bateries de 9,8 kWh que els concedeix una bateria completament en mode elèctric de fins a 65 km.
“El mateix passa amb l’híbrid endollable, i és que hem obtingut tenir un vehicle amb una autonomia supèrbia: 65 quilòmetres en trajecte urbà. Amb aquesta xifra, qualsevol usuari que vulgui moure en ciutat i voltants pot fer-ho en mode 100% elèctric. A més, hi ha dos avantatges importants en la gamma híbrida que m’agradaria destacar: D’una banda, el Renault Clio híbrid incorpora l’etiqueta ECO, mentre que la gamma híbrida endollable pel Renault Captur i el Renault Megane Sport Tourer disposa de l’etiqueta 0 Aquesta etiqueta 0, per a un ciutadà que visqui a Madrid, li permet tenir l’avantatge de poder utilitzar el BUS-VAO fins i tot viatjant sol, aparcar gratis a la Zona SER i els avantatges importants en els impostos de circulació. Més enllà de tot això,
Fet a Espanya
Tecnologia híbrida i Fórmula 1 es donen la mà en una gamma que també porta el segell «Fet a Espanya», perquè la gamma híbrida endollable de Renault es fabrica a Espanya. El CAPTUR Híbrid Endollable es fabrica a Valladolid, factoria de la qual, des de 1953, han sortit 10 milions de vehicles Renault i d’ells 1.600.000 CAPTUR, que exporta més de l’90% de la seva producció a més de 70 països diferents en els cinc continents El MÉGANE Sport Tourer es fabrica a Palència, on ja té gairebé 5.000.000 de MÉGANE des de la primera generació …