Kia e.Niro  tot un crossover i elèctric

Kia e.Niro tot un crossover i elèctric

La bateria de polímer de ions liti d’alta capacitat de 64 kWh, de l’e.Niro, proporciona una autonomia de fins a 455 km amb una sola càrrega.

 

El nou Kia e-Niro és el primer crossover completament elèctric produït per Kia. Amb una autonomia de 455 km en el cicle combinat WLTP, l’e-Niro elèctric uneix una apassionant conducció, un disseny atractiu i la funcionalitat d’un crossover amb un sistema de propulsió zero emissions, per crear un dels models elèctrics més complets de tots estan a la venda a tot el món.

A Europa l’e-Niro estarà equipat amb una bateria de polímer de ions de liti d’alta capacitat, amb 64 ​​kWh. En el cicle combinat WLTP, proporciona una autonomia de fins a 455 km amb una sola càrrega, amb emissions zero de CO2. En el cicle urbà WLTP, l’e-Niro és capaç de recórrer fins 615 km. Els clients també podran optar en el seu e-Niro per una bateria de polímer de ions de liti amb 39,2 kWh, per a una autonomia de 289 km amb una sola càrrega (cicle combinat WLTP). Endollat ​​a un carregador ràpid de 100 kW, només requereix 42 minuts perquè la bateria de l’e-Niro passi del 20% al 80% de càrrega.

Les versions equipades amb la bateria de llarga distància, de 64 kWh, tindran un motor de 150 kW (204 CV) de potència i 395 Nm de parell, amb el qual l’e-Niro podrà accelerar de 0 a 100 km / ha només 7,8 s.

La bateria estàndard de 39,2 kWh està combinada amb un motor de 100 kW (136 CV), que també genera 395 Nm de parell, i podrà accelerar fins a 100 km / h. des d’aturat en 9,8 s. Com les versions híbrides i híbrides endollables, l’e-Niro té tracció davantera.

La tecnologia de frenada regenerativa fa possible que el Niro recuperi energia cinètica i recarregueu amb ella la bateria quan avança per inèrcia o frena. Les tecnologies d’assistència predictiva a la conducció utilitzen la informació del navegador per adequar el nivell de recuperació d’energia a les condicions de circulació pròximes.

Tot i que el motor elèctric no requereix una caixa de canvis, el cotxe té un parell de lleves després del volant. Aquestes lleves permeten que el conductor triï entre diferents nivells de recuperació d’energia: Nivell 1, Nivell 2, Nivell 3 i “One Pedal”. Com més gran sigui el nivell de recuperació seleccionat, més energia captarà el sistema de frenada regenerativa, el Nivell 1 és el menor i el Nivell 3 el major grau recuperació d’energia. La manera “One Pedal” activa el grau màxim de recuperació d’energia en frenada i, en condicions normals de circulació, fa possible que el conductor controli la velocitat de l’e-Niro simplement modulant l’accelerador. Quan el conductor treu el peu del pedal de l’accelerador, en lloc d’avanç per inèrcia hi ha un efecte de retenció moderat per recuperar energia cinètica, encara que segueix sent necessari trepitjar el fre per a una desacceleració més fort.

També està disponible una manera automàtica de regeneració, amb el qual el vehicle pot ajustar el nivell d’energia cinètica recuperada per si mateix, en funció de les condicions de circulació i mitjançant les càmeres del sistema Smart Cruise Control (control de creuer adaptatiu).

L’e-Niro també està equipat amb el sistema Drive Mode Select, amb el qual el conductor pot ajustar al seu gust l’experiència de conducció. En canviar entre els modes Normal, Sport, Eco i Eco +, el Drive Mode Select varia el nivell d’esforç que requereix el volant i modifica lleugerament el caràcter del sistema de propulsió. Totes aquestes maneres estan associats a un nivell de regeneració.