LA CAMBRA DE COMERÇ D'ESPANYA DÓNA SUPORT AL PLA D'IMPULS A L'AUTOMÒBIL DEL GOVERN PERÒ DEMANA MAJORS REBAIXES FISCALS

LA CAMBRA DE COMERÇ D’ESPANYA DÓNA SUPORT AL PLA D’IMPULS A L’AUTOMÒBIL DEL GOVERN PERÒ DEMANA MAJORS REBAIXES FISCALS

L’entitat ha presentat un document amb diferents propostes. Entre elles es troben la flexibilització dels ERTEs i el suport a pimes i autònoms.

En línies generals, el Pla d’Impuls a el sector de l’automòbil presentat pel Govern ha estat ben acollit per la Indústria i altres entitats empresarials. És el cas de la Cambra de Comerç d’Espanya qui dóna suport a les mesures però proposa millores encaminades a contemplar majors rebaixes fiscals.

En concret, assenyalen que el Govern d’afegir la “eliminació de l’impost de matriculació” i apostar per la “creació d’un nou impost mediambiental”. Aquest gravaria en funció de les emissions CO2 i altres contaminants nocius per a la qualitat de l’aire. Pel que fa a l’impost de circulació, assenyalen que, al seu parer, s’ha de mantenir encara que incorporant bonificacions als vehicles elèctrics, híbrids, propulsats per gas …

D’altra banda, i independentment a les mesures fiscals, l’organisme sol·licita que es doni suport a les pimes i autònoms que componen el sector de l’automòbil. Reclamen mesures financeres a totes les empreses de el sector i que no es tingui en compte el volum de l’negoci per aconseguir la seva viabilitat.

El document contempla, a més, altres propostes de tipus transversal. Com, per exemple, aprofundir en l’ajornament d’impostos, la prolongació i flexibilització dels ERTO o la moratòria i ajornament de les cotitzacions a la Seguretat Social. Entre altres mesures per al sector destaca l’aposta per la innovació. També la realització d’inversions per reduir la dependència de la Indústria a nivell internacional.

Les mesures fiscals que es demanen des del sector
Faconauto, juntament amb la resta d’associacions sectorials i alineat amb aquesta proposta de la Cambra de Comerç, va demanar a Govern en el Pla presentat per les patronals l’eliminació de l’impost de matriculació. Es reclamava un altre tipus d’impost que gravés sobre la “quota anual d’emissions de C02 de el parc”. A més, es va advocar per la reforma de l’impost de circulació per afavorir la renovació de parc.

Segons ha apuntat el director de comunicació de Faconauto, Raúl Morales, en una entrevista a esRadio: “Caldrà veure en profunditat en què es tradueixen aquestes mesures al voltant de el canvi de fiscalitat a l’automòbil”.