
LA CRISI DELS MICROCHIPS LLASTARÀ EL MERCAT D’OCASIÓ EL 2022, FINS ALS 1,95 MILIONS D’UNITATS, UN 2% MENYS
Les matriculacions, per part seva, encadenaran tres anys per sota de les 900.000 unitats, amb una xifra propera a les 887.000 unitats a tancament d’any.
La crisi dels microxips llastrarà el mercat de vehicles d’ocasió, que cauran un 2,1% el 2022, fins a situar-se a l’entorn de 1,95 milions d’unitats venudes, segons previsions de MSI per a l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles ( GANVAM), donades a conèixer en el marc de la trobada eXpo Ganvam, celebrada avui a IFEMA.
D’aquesta manera, les vendes de vehicles d’ocasió continuaran arrossegant les conseqüències de la falta d’estoc de models de fins a cinc anys, que cauran al voltant d’un 8,6% com a resultat que empreses i llogadores no estan “fabricant” aquests models no poder renovar les flotes.
En aquest context, més del 60% de les operacions tindrà com a protagonistes vehicles de més de deu anys, fet que suposa un fre a la renovació del parc ia la consecució dels objectius de descarbonització.
Les matriculacions encadenaran tres anys per sota de les 900.000 unitats
Segons les dades de MSI per a la patronal de la distribució oficial i independent, les matriculacions de turismes, per la seva banda, tancaran 2022 amb un volum proper a les 887.000 unitats (+3,2%), fet que suposa encadenar tres anys per sota de les 900.000 unitats i allunyar-se del 29,5% de les xifres prepandèmia.
Segons el president de Ganvam, Raúl Palacios, “les xifres ens fan preguntar-nos si de la mateixa manera que no s’han recuperat els volums anteriors a la crisi econòmica del 2008, serà possible recuperar els nivells prepandèmia. Tendències com la mobilitat per subscripció -que el 2030 concentrarà gairebé 7 de cada deu matriculacions- ens fan pensar que assistirem a una reducció del volum del parc a favor d’una taxa d’utilització més gran dels vehicles”.
Els elèctrics, en positiu
Les previsions de MSI per a Ganvam posen la nota positiva als vehicles de propulsions alternatives, que seguiran a l’alça. I és que, mentre els models dièsel cauran un 8,7% al tancament d’any, els elèctrics purs augmentaran les matriculacions més del 50%, fins a les 36.000 unitats, davant l’any passat, fet que suposarà multiplicar per 3,5 les xifres de 2019, darrera referència prepandèmia.
De la mateixa manera, les matriculacions de vehicles híbrids (tant endollables com no endollables) creixeran un 14% el 2022, fins a superar les 150.000 unitats; mentre que els vehicles de GLP augmentaran un 19% respecte del passat, amb unes 17.000 unitats.
Com a conseqüència, al tancament de lexercici gairebé una de cada quatre matriculacions correspondrà a vehicles de propulsions alternatives.