LA CRISI DELS SEMICONDUCTORS dispararà la IMPORTACIÓ DE VEHICLES USATS UN 12% EN 2021

LA CRISI DELS SEMICONDUCTORS dispararà la IMPORTACIÓ DE VEHICLES USATS UN 12% EN 2021

Segons dades de Sumauto, el mercat de vehicles d’ocasió ha aprimat el seu estoc un 2,5% en dos mesos a causa de l’escassetat de microxips.

La crisi dels microxips ha derivat en aturades puntuals en les cadenes de producció d’automòbils. Les marques operen a mig gas i una de les conseqüències serà que les matriculacions tàctiques tot just creixin un 1% aquest any, segons dades de MSI per Sumauto. Un altre dels efectes és la importació de vehicles usats, un mercat que també s’està veient afectat.

El consumidor ha posat el seu punt de mira en el mercat d’ocasió com a alternativa més econòmica enfront de l’increment dels preus dels models nous, d’entre un 3% i un 6%; i l’augment en els terminis de lliurament, que ja superen els tres mesos (109 dies).

Al mes d’agost es va aguditzar aquesta tendència ja que les vendes de VO gairebé triplicar a les de nous. Per aquesta raó, per respondre a la creixent demanda, les marques estan recorrent a les importacions, el que explica que aquestes augmentin previsiblement un 12% i assoleixin els 79.000 el 2021.

Així, la “paràlisi” al mercat de vehicles nous provocarà que les vendes de cotxes de segona mà es recuperin i s’assoleixin els dos milions aquest any. La xifra suposa un increment de l’10% respecte al 2020 i es queda sol a un 4% de batre les de 2019.

Falta d’estoc també en VO
La manca d’estoc en el mercat de nous també s’està deixant notar en el d’ocasió que no és aliè a la crisi dels microxips. I és que a la frenada de les automatrícules cal sumar-li tres motius que fan que comencin a escassejar els vehicles joves en exposició:

Les vendes de cotxes nous no travessen el seu millor moment
Els rent a car ‘aporten menys cotxes usats per l’aturada de l’turisme
Els particulars triguen mesos a desfer del seu cotxe usat pels retards en els lliuraments.
Aquesta “tempesta perfecta” ha provocat que el nombre de vehicles usats en venda hagi caigut prop d’un 2,5% en els últims dos mesos, dels 416.017 als 405.858.

Segons el director general de Sumauto, Nicolás Cantaert, “s’ha produït una ciclogènesi explosiva. Les principals ‘fàbriques de VO jove’ com són les automatrícules i els ‘rent a car’ han tancat l’aixeta i amb prou feines han aportat vehicles, mentre que els particulars han demorat la devolució del seu usat “.