La gamma Outlander compleix 15 anys d'èxits en Mitsubishi

La gamma Outlander compleix 15 anys d’èxits en Mitsubishi

El Mitsubishi Outlander està de celebració: acaba de fer 15 anys i ho fa fent caure barreres gràcies a una llarga i creativa història que es va iniciar al juny de 2001, amb més de 1.500.000 unitats venudes a tot el món, acumulades en els seus tres generacions , present en la major part dels mercats globals i ara, fins i tot, en expansió a la Xina.

La gamma Outlander, de plena actualitat avui en dia gràcies a l’èxit de vendes del PHEV, que és l’híbrid endollable més venut al món, sempre ha estat un model important per Mitsubishi Motors Corporation (MMC) no només des del punt de vista de l’ volum de vendes sinó també pel seu significat conceptual, ja que cadascuna de les tres generacions han suposat l’obertura de noves portes per a la marca i la indústria:

Primera generació: encunya el terme crossover amb el llançament del concept Airtrek, presentat al Saló de Detroit el 2001.

Segona generació: Projecte global de plataformes flexibles per a vehicles del segment C / D en 2005.

Tercera generació: vehicle híbrid endollable PHEV, el 2012 i en la seva variant MY16 va introduir una nova identitat visual amb el disseny de frontal denominat Dynamic Shield en 2015.

Present i futur de Mitsubishi

Amb el llançament del Mitsubishi Outlander MY16 fa un any, MMC va iniciar una nova ofensiva de producte que desplegarà en els propers anys, on els SUV (petits i grans) constituiran el centre del mercat, tal com demostren les vendes avui en dia, i on els híbrids endollables i elèctrics purs comptaran amb un important protagonisme gràcies a un fort i expressiu llenguatge de disseny.

A Espanya, la importància que ha tingut la gamma Outlander ha estat clau per l’espectacular creixement viscut a Mitsubishi durant els últims anys. Des del seu llançament al nostre país, ja s’han matriculat més de 15.000 unitats de Outlander i la seva progressió en els últims tres cursos ha estat meteòrica: el 2014 va créixer el 20%; el 2015 el 65% i el 2016 serà del 125%. En aquest ascens ha estat clau el Mitsubishi Outlander PHEV, un vehicle que des del seu llançament a Espanya s’ha constituït com el líder absolut en el segment dels elèctrics i híbrids endollables.
Publicitat

Fites importants de la gamma Outlander

• 300.000 unitats produïdes de la 1a generació (primavera del 2003 s’introdueix a Europa i 45.000 unitats venudes a la regió).

• Més de 600.000 unitats produïdes de segona generació (principis de 2007 a Europa amb al voltant de 145.000 unitats venudes a la regió).

• 598.125 unitats (a finals d’agost de 2016) de 3a generació inclosa la variant PHEV (tardor de 2012 comença a vendre a Europa i el 2014 a Espanya).

• Top 3 mercats mundials de la 3a generació actual del Mitsubishi Outlander (vendes totals a agost de 2016):

– Europa (Incl. RU / UA): 260.000 unitats

– Amèrica del Nord: 82.000 unitats

– Nord d’Àsia *: 65.000 unitats

* Xina, Taiwan i Hong Kong

• Top3 mercat a Europa (MME34, és a dir, excl. RU / UA) de la 3a generació Outlander (vendes totals a setembre de 2016):

– Regne Unit: 34.227unidades

– Països Baixos 26.607unidades

– Israel: 21.602 unitats