la INDÚSTRIA DE L’AUTOMOCIÓ BUSCA REDUIR ELS TEMPS DE RECÀRREGA DEL VEHICLE ELÈCTRIC

Els fabricants de cotxes elèctrics treballen en desenvolupar cotxes més eficients i de més ràpida recàrrega.

Una de les principals desavantatges dels cotxes elèctrics enfront dels cotxes de combustió era el temps de recàrrega i la seva reduïda autonomia que ho feien poc viable per al mercat de masses. No obstant això, els fabricants de cotxes elèctrics han fet grans inversions per acabar amb aquest problema i desenvolupar models més eficients.

El temps de recàrrega s’aproximarà cada vegada més a l’ompliment de l’tanc de combustible
No obstant això, tot i que el temps de recàrrega és cada vegada menor i les autonomies grans, les estacions de recàrrega no solen oferir potències suficients com per carregar el cotxe en pocs minuts.

Xarxes com els Supercargadores de Tesla o Ionity a l’marge, molts punts de recàrrega a penes ofereixen 50kW de potència màxima. Altres tan sols ofereixen càrrega lenta en corrent altern. També hi ha zones massificades en les quals no hi ha prou carregadors, de manera que el temps d’espera augmenta encara més. A més, com més potència té el carregador més cara és la seva instal·lació.

Això és un problema que preocupa els fabricants de vehicles elèctrics que temen per les vendes dels seus cotxes. Per això, ja estan treballant en oferir temps de recàrrega que s’aproximin a l’ompliment de l’tanc de combustible.

Al mercat ja hi ha alguns models com el Tesla Model 3, Hyundai IONIQ 5, Audi i-Tron GT, Mercedes EQS o Porsche Taycan, que són capaços de carregar a un ritme vertiginós de 10 minuts, amb potències de més de 200kW. El que porta a la indústria dels cotxes elèctrics a batre rècord en temps de recàrrega.