LA INTENCIÓ DE COMPRA DE COTXES HÍBRIDS I ELÈCTRICS SUPERA A la del DIÈSEL I GAIREBÉ IGUALA LA BENZINA

LA INTENCIÓ DE COMPRA DE COTXES HÍBRIDS I ELÈCTRICS SUPERA A la del DIÈSEL I GAIREBÉ IGUALA LA BENZINA

Preu, durada, funcionalitat i la pròpia marca, criteris més valorats a l’hora de comprar un automòbil. Els consumidors que més s’han gastat en les seves compres de moto són els que han adquirit les de carretera, amb una mitjana de 7.242 €.

Els cotxes híbrids i elèctrics guanyen adeptes entre els consumidors. La intenció de compra d’aquests vehicles (36% en total) supera els dièsel (26%) i gairebé iguala els de gasolina (37%). Aquesta és una de les conclusions més significatives de l’Observatori Cetelem del Motor 2018, donat avui a conèixer, que a diferència dels estudis realitzats en anys precedents se centra en el mercat espanyol. L’estudi presenta un renovat anàlisi del comportament del consumidor en relació a l’automòbil i, com a novetat, també pel que fa a la moto i el caravàning.
Entre aquells que diuen tenir intenció de comprar automòbils 100% elèctrics, el 49% estaria disposat a fer-ho amb cotxes amb autonomies a partir de 101 km. Per segments d’edat, els més joves són els que mostren un major interès per aquests vehicles.

 

Entre els aspectes pels quals els espanyols no estarien disposats a comprar un vehicle elèctric estan: el fet que l’autonomia no és suficient (57%), que el cotxe és massa car (54%) i la impossibilitat recarregar la bateria (40 %).

Segons l’estudi, el dièsel comença a perdre importància en la ment del consumidor espanyol. Preguntats pel seu pròxim cotxe, només el 26% dels enquestats creu que serà dièsel, davant el 61% que ho deia en aquesta mateixa enquesta fa onze anys (2007).

Pel que fa a la gasolina, el 37% dels enquestats té clara que aquesta és la seva opció, tot i que hi ha diferències entre els consumidors més joves (entre 18 i 24 anys) i els més sèniors (més de 45). Entre els primers, el 73,1% diu que el seu pròxim cotxe serà gasolina; dels sèniors només el 29,5% es decanta per aquesta opció.

Pel que fa al canal de compra, el concessionari monomarca és l’establiment preferit dels espanyols. Fins al 44% dels enquestats diu que va acudir a aquests comerços en la seva última compra d’automòbil, sent els més grans de 45 anys els que destaquen per sobre de la mitjana amb un 58% de mencions.

preu

Segons l’Observatori Cetelem, la despesa mitjana realitzada pels espanyols que han comprat un automòbil en els últims 12 mesos ascendeix a 17.155 €. Si es segmenta per edat, són aquells entre els 35 i els 44 anys els que destaquen per sobre de la mitjana, amb una despesa de 20.652 €.

Pel que fa a l’enquesta que l’Observatori Cetelem va realitzar el 2007, una de les diferències notables és l’ús d’Internet com a eina de consulta en el procés de decisió de compra dels consumidors. Si el 2007 el 36% dels consumidors va dir haver utilitzat Internet per informar-se, el 2018 la dada ascendeix al 86%; sent els més joves (entre 18 i 24 anys) els que destaquen per sobre de la mitjana (97%).

En un altre ordre, el preu, la durada, la funcionalitat i la pròpia marca són els aspectes més valorats pels espanyols a l’hora de comprar un automòbil. El disseny, que va ser molt important fa 20 anys, passa a un segon pla segons les respostes dels consumidors.

De cara al futur, el 51% dels enquestats té intenció d’adquirir un automòbil en els propers 12 mesos, fet que suposa un increment de 38 punts percentuals respecte a les dades obtingudes en l’enquesta realitzada el 2007. Si es segmenta per edat són aquells entre els 25 i els 34 anys els que destaquen per sobre de la mitjana, amb un 54% de mencions.

moto

Segons l’estudi de Cetelem, el 29% dels enquestats que tenen moto va comprar el seu vehicle actual fa entre 1 i 3 anys. Aquells entre 18 i 24 anys estan per sobre de la mitjana amb el 53% de mencions en aquest aspecte.

D’altra banda, el 22% afirma haver comprat fa entre 3 i 5 anys; i un altre 22% diu tenir la seva moto des de fa entre 5 i 10 anys. Els consumidors entre 45 i 75 anys es troben per sobre de la mitjana amb el 30% de mencions en l’últim supòsit. Finalment, els que tenen la seva moto des de fa 1 any o menys són el 19% del total.

Els consumidors que més s’han gastat en les seves compres de moto són els que han adquirit les de carretera, amb una mitjana de 7.242 €. Destaquen els enquestats entre 45 i 75 anys en aquest cas, amb una despesa mitjana de 9.312 €.

Els compradors de scooter van gastar 3.517 € de mitjana, destacant els més joves amb una despesa de 4.723 €. Finalment trobem els compradors de motos de camp, amb una mitjana de 3.384 €.

 

El 52% dels consumidors que tenen moto, o que pretenen comprar un en els propers 2 anys, diu haver comprat accessoris en els últims 12 mesos. Entre els compradors són els usuaris entre 25 i 34 anys els que trobem en major proporció.