
LA LLEI DE MOBILITAT SOSTENIBLE, UNA OPORTUNITAT PERQUÈ EL GOVERN TREBALLI AMB EL SECTOR
La vicepresidenta executiva de Faconauto, Marta Blázquez, ha parlat a Portal Movilidad España, sobre l’actualitat de l’automoció.
La Llei de Mobilitat Sostenible pot suposar una bona oportunitat perquè el Govern recuperi la iniciativa i treballi amb el sector per posar en marxa les polítiques públiques que evitin l’estancament actual de l’electrificació de la mobilitat. Així ho sosté la vicepresidenta executiva de Faconauto, Marta Blázquez.
D’aquesta manera, la vicepresidenta creu urgent que comencin a produir canvis en aquesta matèria perquè es generi l’impuls necessari que necessita la mobilitat elèctrica. “És el moment d’activar les palanques per salvar l’enorme carència en infraestructura de recàrrega elèctrica d’accés públic que hi ha al país avui”, ha assenyalat Marta Blázquez a Portal Movilidad España.
Actualment, Espanya compta amb uns 15.772 punts d’accés públic comptabilitzats fins al mes de juny, per la qual cosa l’objectiu dels 100.000 queda lluny. Tot i això, l’IDAE ha revelat que compta amb 42.000 sol·licituds per instal·lar aquests llocs de recàrrega, que si se’n sortís triplicarien la xifra actual, però els tràmits burocràtics alenteixen aquestes operacions.
UNA TRANSICIÓ QUE TINGUI EN COMPTE LA REALITAT DE LA SOCIETAT
En línia amb aquestes dades, Marta Blázquez defensa que la transició no es pot fer a l’esquena de la societat i ha de tenir en compte que un gran percentatge de famílies no es poden permetre un vehicle elèctric. D’aquesta manera, veure urgent que es comencin a fer passos amb “accions immediates i de pes”, i la Mesa de l’Automoció és l’escenari perfecte.
En aquest sentit, assenyala que el 2022 ha estat “d’alguna manera, un any perdut”. Les mesures que s’estan prenent des de l’Administracions públiques en relació amb la mobilitat elèctrica no s’estan traslladant al mercat real i no podem permetre que el 2023 torni a passar el mateix.