
LA MARCA RENAULT SEGUEIX CREIXENT EN ELS SEGMENTS CREADORS DE VALOR I ASSUMEIX EL REPTE DE L’ELECTRIFICACIÓ
Renault continua el seu creixement al mercat elèctric i reforça la seva posició a Europa.
La gamma E-TECH (vehicles elèctrics i híbrids*) representa el 30% de les vendes de turismes Renault a Europa el 2021 (enfront del 17% el 2020).
A Europa, Renault és 3r en el segment de vehicles elèctrics i ZOE arriba al 2n lloc.
Les vendes de vehicles elèctrics de Renault a Europa arriben al 14%, en un mercat de vehicles elèctrics que representa el 10% a Europa.
Renault també és líder a França al mercat de models electrificats (elèctrics + híbrids)
L’èxit de la tecnologia E-TECH contribueix a la solidesa de les xifres.
Renault està aplicant una política comercial selectiva que afavoreix el creixement als segments creadors de valor:
El segon semestre del 2021, les vendes a particulars van augmentar 10 punts (enfront del primer semestre del 2021) fins a assolir el 50%.
La reconquesta del segment C ha tingut un bon començament, amb més de 60.000 comandes del Renault Arkana a Europa des del seu llançament el juny del 2021, de les quals 42.000 ja s’han lliurat. La innovadora tecnologia E-TECH, que representa el 56% del seu mix de vendes, segueix conquerint i satisfent els clients.
Renault reafirma la seva estratègia de marca global:
Els mercats fora d’Europa representen ara el 44% de les vendes (+2 punts davant del 2020) amb un enfocament més gran en els beneficis.
Renault recupera el seu lideratge al mercat europeu dels vehicles industrials lleugers (quota de mercat del 15,7% sense comptar els pick-ups), gràcies a l’èxit dels llançaments dels models Express Furgón i Kangoo Furgón.
Nou Kangoo Furgón ha estat triat com a IVOTY (International Van Of The Year) 2022.
Renault podrà aprofitar aquesta base sòlida i eficaç construïda el 2021 per accelerar-ne el creixement cap a l’electrificació i el segment C gràcies a dos grans llançaments: Megane E-TECH 100% elèctric i Austral, que arribaran el 2022.
Renault confirma la seva ràpida transició als vehicles elèctrics
Renault confirma la seva ràpida transició als vehicles elèctrics amb un impressionant creixement del volum de vehicles elèctrics i híbrids de +52% de les vendes de turismes a Europa. La gamma E-TECH representa ara el 30% de les vendes de turismes de Renault a Europa el 2021 en un mercat electrificat que representa el 26% del mercat global.
A Europa, Renault és al podi del mercat dels vehicles elèctrics a França (líder), a Itàlia (2n) ia Alemanya (3r).
Llançat el 2012, Renault ZOE manté la seva sòlida posició com a líder del mercat en el segment dels vehicles elèctrics a França i ocupa el 2n lloc a Europa.
Pel que fa al mix de vendes de turismes híbrids, Renault segueix registrant bons resultats: Clio 19%, Captur 24% i Arkana 56%.
Optimització del Mix
Davant les conseqüències persistents de la pandèmia COVID-19 i de la penúria de components, Renault ha aplicat una política de vendes selectiva. Les vendes mundials han assolit 1.751.089 unitats (-6,7% enfront del 2020) i una quota de mercat del 4,7% (-0,6% enfront del 2020, excloent la Xina i Amèrica del Nord). A Europa, Renault ha aconseguit una quota de mercat del 7,1% (-0,7%) amb 984.784 unitats.
El 2021, Renault ha engegat una estratègia per optimitzar la seva combinació de canals i els seus preus. El mix de vendes a particulars ha augmentat 10 punts entre el primer semestre (40%) i el segon (50%), amb més ingressos nets per vehicle.
Renault s’ha concentrat en la progressió del mix de canals, basada en una estratègia de «valor davant de volum». Aquest desenvolupament, que va començar abans de les ruptures d’estoc provocades per la pandèmia, permet progressar a nivell preu/mix. Els ingressos nets per vehicle, que augmenten, es beneficien de dos dels punts forts de la marca: les vendes del mix de tecnologia E-TECH i les comandes de nivells d’acabat alt, ja que Arkana R.S. Line representa el 49% de les comandes a Europa i les vendes dels acabats Zen i R.S. Line combinats suposen el 86%.
La recuperació del segment C també és prometedora gràcies al nou Renault Arkana. Des del seu llançament europeu al juny, les comandes han aconseguit més de 60.000 unitats a Europa, de les quals el 56% són versions E-TECH. Les vendes de turismes del segment C han augmentat del 22% al 25%.
Renault: marca global
Els mercats fora d’Europa representen ara el 44% de les vendes del fabricant d’automòbils (+2 punts davant del 2020) amb un enfocament més gran en els beneficis. El llançament de Nuevo Renault Duster està contribuint a l’èxit de la nostra estratègia, amb un alt nivell de vendes: 41.000 unitats a Rússia (+31% respecte 2020), 22.000 unitats al Brasil (+15% respecte 2020), 6.200 vendes a Mèxic ( +55% respecte 2020) i 9.100 vendes a Colòmbia (+34% respecte 2020). A l’Índia, el nou Renault Kiger és un èxit amb 29.000 unitats venudes. Ja representa el 30% de les vendes de Renault i confirma l?estratègia de Renault de pujar de categoria en aquest mercat. Renault també és líder europeu en vehicles comercials, amb diversos llançaments amb èxit.
Una nova gamma de vehicles comercials està ara a la disposició dels nostres clients: Express Furgón, Kangoo Furgón i Trafic. L’organització International Van Of The Year ha atorgat al nou Kangoo Furgón el prestigiós títol de “International Van of The Year 2022”. Aquest reconeixement confirma la força de la divisió de vehicles industrials Renault. A Europa, la quota de mercat dels vehicles comercials lleugers ha augmentat fins al 15,7% (+1 punt davant del 2020, excloent-ne les pick-ups).
Renault ocupa el 1r al segment de les furgonetes petites i el 2n al de les mitjanes/grans. Renault segueix sent el líder indiscutible dels vehicles comercials lleugers a França, amb 124.700 vendes i una quota de mercat del 28,8%, gràcies als seus tres vehicles més venuts: Renault Master, Renault Trafic i Renault Kangoo Furgón. Fabrice Cambolive, Director de Vendes i Operacions de la marca Renault, afirma: «Vull agrair als nostres socis comercials i als nostres equips de vendes aquests resultats impressionants, obtinguts malgrat un context difícil. Renault ha aconseguit 1 vendes sobre 3 a E-TECH i 1 vendes sobre 2 a clients particulars.
Renault aprofita aquests bons resultats el 2021 per consolidar la seva trajectòria positiva i posicionar-se de nou al segment C el 2022, recolzant-se en els llançaments del nou Megane E-TECH 100% elèctric i del nou Austral. Mirem cap al 2022 amb l’ambició d’avançar gràcies a la solidesa de la nostra cartera de productes i el nostre enfocament comercial. *
S’inclouen vehicles híbrids (HEV) i híbrids endollables (PHEV), quedant exclosos els microhíbrids (MHEV). CLASSIFICACIÓ DELS 15 MERCATS PRINCIPALS – ACUMULAT A FINAL DESEMBRE 2021**
Classificació Mercats Volums Penetració (en unitats) VP+VU (en %) 1 França 393.688 18,8 2 Alemanya 134.029 4,6 3 Rússia 131.550 7,9 4 Brasil 127.159 6,5 5 Índia 95.878 2,7 6 Itàlia 89.240 5,4 7 Turquia 81.280 11,0 8 Espanya 72.708 7,2 9 Corea del Sud 61.096 3,6 10 Regne Unit 50.554 2,5 11 Colòmbia 47.606 20,7 12 Argentina 35.374 9,9 13 Bèlgica + Luxemburg 35.011 6,8 14 Polònia 30.739 5,9 15 Mèxic 28.218 2,8 ** Perímetre = Renault + RSM i VP+VU VENDES TOTALS VP+VU Acumulat a finals de desembre*** 2021 2020 % variació RENAULT VP 1.318.785 1.471.276 -10,4 VU 374.824 314.945 19,0 VP + VU 1.693.609 1.786.221 -5,2 RENAULT SAMSUNG MOTORS VP 57.480 90.300 -36,3 TOTAL VP 1.376.265 1.561.576 -11,9 VU 374.824 314.945 19,0 VP + VU 1.751.089 1.876.521 -6,7 *** Perímetre = excloent la Xina