LA NORMATIVA EUROPEA D’EMISSIONS AUGMENTARÀ LES MATRICULACIONS DE VEHICLES ELÈCTRICS UN 14% EN 2020

Els concessionaris d’incrementar un 72% les seves matriculacions tàctiques d’elèctrics.

4159/5000La nova normativa d’emissions fixades per la Unió Europea (UE), que entraran en vigor l’1 de gener de 2020, provocarà un increment en les matriculacions de vehicles elèctrics de l’14,2% en el proper any, segons dades de MSI per Sumauto , especialista en portals verticals d’automoció que integra Autocasión i AutoScout24, entre d’altres.

La normativa comunitària estableix que la mitjana d’emissions que venguin les marques el 2020 no haurà de superar els 95 g / km de CO2. Per sobre d’aquesta dada, els fabricants hauran de pagar 95 euros per cada gram d’excés i cotxe, el que podria donar lloc a multes milionàries. És per això que impulsaran la comercialització de models elèctrics, ja que els venuts en 2020 amb emissions inferiors als 50 g / km de CO2 equivaldran a dues vendes, una mesura que els permetrà adaptar-se a aquesta normativa.

Això explica que siguin les empreses les que previsiblement acaparin un major volum de vehicles elèctrics matriculats el 2020, fins a arribar a les 6.878 unitats, cosa que significaria un increment de l’16,4% en taxa interanual. Aquesta xifra es veurà impulsada principalment per les automatrícules que hauran de realitzar els concessionaris per contemporitzar amb les marques i que augmentaran un 72,3%, fins a les 2.748 unitats, segons dades de MSI. A això cal sumar les cada vegada més estrictes polítiques de responsabilitat social corporativa de les companyies, que també estaran darrere d’aquest creixement.

En aquest context, no seria d’estranyar que a partir del segon semestre del 2020 es produeixi una forta concentració de models elèctrics automatriculats, el que provocaria en els concessionaris un augment de l’estoc de quilòmetre zero i, en paral·lel, un descens dels seus preus, situant-se així com una alternativa de compra més assequible per als particulars.

Sumauto -que aglutina més de 4 milions d’usuaris únics mensuals i prop de 400.000 anuncis- recorda que, si bé el cost mitjà d’un vehicle elèctric està al voltant dels 40.000 euros, és a dir, l’equivalent a un vehicle premium, els primers elèctrics que estan arribant a el mercat d’ocasió es comercialitzen a la meitat de preu, que ronda els 22.600 euros, amb una antiguitat mitjana que no arriba als quatre anys en el 72% dels casos.

Preus d’elèctrics a la baixa

Aquest descens previst dels preus de l’VO elèctric contribuirà a situar-los com una alternativa de compra més atractiva per als particulars, sabent que els vehicles elèctrics generen més interès en els portals de recerca que els de combustió, amb una mitjana de 78 visites a l’ mes els elèctrics enfront de les 38 dels dièsel i gasolina, segons dades de Sumauto.

Així, en un context de major oferta de vehicles elèctrics i una demanda latent, la posada en marxa d’un nou pla d’incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Pla MOVES) -a pocs dies que l’actual conclogui amb encara bona part de seva dotació sense gastar- estimularia les compres, més quan les previsions apunten que les vendes d’elèctrics al canal particular cauran un 3% el 2020, fins a les 3.237 unitats, segons MSI.

Finalment, en aquesta anàlisi per canals, el rent a car serà el que protagonitzi el major creixement percentual de matriculació de vehicles elèctrics, amb un 34%, a causa de la pressió que algunes normatives locals estan exercint sobre les llogateres per incloure en la seva flota uns percentatges obligatoris d’aquestes motoritzacions. En total, aquest canal podria registrar més de 1.100 unitats en el pròxim any.

Segons el director general de Sumauto, Nicolás Cantaert, “2020 serà un bon any per a aquells interessats a adquirir un vehicle elèctric, sobretot d’ocasió. Si bé seguiran les ofertes de vehicles dièsel i gasolina, sí que hi haurà una alta concentració d’ofertes de quilòmetre zero, sobretot, en la segona meitat de l’any, quan s’acosti el final de l’exercici i les marques automobilístiques vulguin evitar de totes totes les multes de la Unió Europea. A això s’unirà l’aposta anunciada pels concessionaris d’ampliar la seva infraestructura de recàrrega de 2.500 a 12.500 punts el 2020 “.