La nova Classe S de Mercedes-Benz. El referent quant a eficiència i confort
La nova Classe S celebra la seva estrena mundial al Saló de l’Automòbil de Xangai amb importants novetats. Entre els aspectes més destacats s’explica una gamma totalment nova de motors d’alta eficiència dotats d’una sèrie de tecnologies innovadores per a l’electrificació de la cadena cinemàtica.
Intelligent Drive fa un pas més cap a la conducció autònoma. Pel que fa a l’habitacle, el líder indiscutit del segment superior torna a establir nous referents quant a confort i benestar. El llançament al mercat de la nova Classe S donarà començament al juliol en els mercats europeus.
Per a la nova Classe S s’han previst diversos motors nous, tant de sis cilindres en línia (dièsel i de gasolina) com un nou V8 biturbo de gasolina. D’altra banda, Mercedes-Benz té en projecte un model híbrid endollable amb una autonomia en manera elèctrica que ronda els 50 quilòmetres. Alhora celebren la seva estrena mundial tecnologies avançades com l’alternador d’arrencada integrat sobre una base de 48 volts i el compressor addicional elèctric.
La sèrie més puntera de Mercedes-Benz torna a donar un important pas cap a la conducció autònoma i eleva el concepte Intelligent Drive a un nivell superior. L’assistent actiu de distància Distronic i l’assistent actiu de direcció ajuden al conductor de forma encara més confortable a mantenir la distància de seguretat i en la tasca de guiatge; la velocitat s’adapta ara automàticament en corbes o creus.
Els fars Multibeam LED i els llums de carretera ULTRA RANGE converteixen la nit en dia. ROAD SURFACE SCAN -la detecció anticipativa d’irregularitats en la calçada- i la funció d’inclinació en corbes CURVE són altres de les característiques exclusives de la Classe S en el segment de les berlines de luxe.
Una altra primícia mundial és el control de confort ENERGIZING: aquest equip opcional connecta entre si diferents sistemes de confort del vehicle, com climatització, llum d’ambient, funcions de massatge o ambientació, entre d’altres, permetent un ajustament específic «wellness» en funció de l’estat d’ànim o de les preferències momentànies del client. D’aquesta manera millora el benestar i la concentració durant el viatge.
«El desenvolupament de la nova Classe S ha estat extremadament exhaustiu. Amb un ampli elenc de funcions noves, la Classe S reafirma el seu lideratge tecnològic », afirma Ona Källenius, membre de la Junta Directiva de Daimler AG responsable d’Investigació del Grup i Desenvolupament de Mercedes-Benz Cars.
El vaixell insígnia de Mercedes-Benz va ser el 2016 la berlina de luxe més venuda del món. Des de 2013 s’han venut més de 300.000 berlines d’aquesta sèrie. Actualment s’ofereixen sis variants de carrosseria per a la Classe S.
Tres «torxes lluminoses» com a exclusiu tret de disseny a l’exterior
El luxe modern es manifesta en la nova Classe S amb materials de màxima qualitat i un acabat impecable. S’hi fan encara més patents l’estatus i la competència tecnològica de la marca. Tots els models incorporen una nova calandra del radiador: les versions amb motor de sis i vuit cilindres es distingeixen per les tres lames dobles i els perfils verticals de color negre d’alt brillantor a la graella; per la seva banda, la berlina de batalla llarga i motor V12 ostenta a més perfils verticals cromats.
El frontal revaloritzat amb gran profusió d’elements d’adorn cromats denota el caràcter excepcional del Mercedes-Maybach. Una altra novetat és el distintiu Maybach entre les lames de la graella del radiador al costat del conductor.
En combinació amb els nous fars Multibeam LED (equip de sèrie per al mercat espanyol), la Classe S compta amb tres cridaneres torxes lluminoses que constitueixen un element estilístic exclusiu. Nou també és el para-xocs davanter d’estil esportiu amb entrades d’aire molt marcades.
En la saga destaquen els nous fars LED amb llum de posició posterior d’efecte vidre. Com si d’esplèndides joies es tractés, confereixen al vehicle una imatge característica tant de dia com de nit. Altres elements innovadors són l’original joc de llums dels pilots del darrere en bloquejar i desbloquejar el vehicle i els tres parells de conductors de fibra òptica horitzontals.
La part inferior del para-xocs posterior s’ha modificat en tots els models i compta ara amb embellidors de la sortida d’escapament integrats i visibles. Estan emmarcats per una motllura cromada que s’estén a tot l’ample del vehicle. L’equip de sèrie per al mercat espanyol inclou llandes de 19 polzades, estant disponibles opcionalment en 20 polzades.