LA PLANTA Mirafiori D'FCA COMPLEIX 80 ANYS. COMENCEN ELS TREBALLS A LA NOVA LÍNIA DE MUNTATGE DE L'FIAT 500 ELECTRIC

LA PLANTA Mirafiori D’FCA COMPLEIX 80 ANYS. COMENCEN ELS TREBALLS A LA NOVA LÍNIA DE MUNTATGE DE L’FIAT 500 ELECTRIC

S’han produït més de 35 models innovadors i 28.700.000 unitats a la planta Mirafiori de Torí des que es va inaugurar fa 80 anys. Cal destacar el primer Fiat 500 que va començar la seva producció en 1957.

La instal·lació d’un robot Comau amb tecnologia punta en una de les plantes d’automòbils més grans i històriques del món ha representat el vincle entre el passat i el futur, amb un esdeveniment que ha celebrat el 80 aniversari de la planta Mirafiori i l’inici de la construcció de la línia de muntatge del nou Fiat 500 totalment elèctric. Aquesta nova generació de vehicles continua la llarga tradició de models innovadors (més de 35 en total) que han sortit de les línies de muntatge de Mirafiori. Entre ells es troba el primer Fiat 500 que va començar la seva producció en 1957.Ante la presència de les autoritats i institucions locals i regionals, entre les quals cal destacar l’alcaldessa de Torí, Chiara Appendino, el president de la regió de Piemont, Alberto Ciri , i el prefecte de Torí, Claudio Palomba, el director d’operacions de FCA per a la regió EMEA, Pietro Gorlier, ha esmentat: “Mirafiori s’ha transformat al mateix ritme que la ciutat de Torí. Ha compartit èxits i moments difícils, però sempre ha trobat una manera de ressorgir i segueix sent una de les fàbriques d’automòbils europees més antigues. “Des de la seva inauguració fa 80 anys, Mirafiori ha produït més de 28.700.000 vehicles.
En l’actualitat, al voltant de 20.000 persones treballen al complex de producció de Torí (Mirafiori i Grugliasco), inclòs el personal directament implicat en la fabricació, així com en les activitats vinculades d’enginyeria, disseny, vendes, serveis financers, recanvis i accessoris . Mirafiori és el centre de producció de FCA més gran del món. Les activitats de FCA a la regió de Piemont també inclouen 4000 llocs de treball addicionals i unes 40.000 persones que treballen per als proveïdors.

Les celebracions d’avui han escrit un nou capítol per Mirafiori. La plataforma que s’està instal·lant a la planta és específica per a automòbils elèctrics i la seva primera aplicació serà el Fiat 500 elèctric de bateria. Avui, s’ha instal·lat el primer robot i la resta de la planta es remodelarà en els propers mesos. Només en el departament de carrosseria, hi haurà un total de 200 robots que permetran un procés de soldadura totalment automatitzat. La producció dels primers models pre-sèrie està prevista per a finals d’any. Al voltant de 1200 persones es dedicaran a la producció del Fiat 500 elèctric de bateria i la nova línia de muntatge tindrà una capacitat anual de 80.000 unitats, amb potencial d’ampliació.

La inversió total del projecte, inclòs disseny, desenvolupament, enginyeria i construcció de la línia de muntatge, és d’uns 700 milions d’euros. L’inici de la producció està programat per al segon trimestre del 2020.

“Aquest cotxe ha estat concebut, dissenyat i creat enterament aquí. És un autèntic producte de l’enginy ‘Made in Fiat’ i ‘Made in Turin’. És un altre bon exemple de la capacitat de crear i innovar que abunda a la nostra empresa i en aquesta ciutat. A Torí, estem desenvolupant un nou centre d’excel·lència en mobilitat elèctrica que actualment dóna feina a 260 persones. El nou Fiat 500 elèctric representa només la primera fase del nostre pla d’inversió per Mirafiori “, ha comentat Gorlier. “A aquest projecte li seguirà la renovació de la gamma Maserati, començant amb el Llevant, i la introducció d’altres models segons el que preveu el nostre pla industrial”.

En les últimes setmanes, FCA ha creat una unitat d ‘ “e-Mobility” per a la regió EMEA que serà responsable de coordinar totes les activitats relacionades amb l’electrificació. FCA també ha signat recentment acords amb Enel X i Engie que li permetran oferir solucions per simplificar la vida dels clients que comprin i usin un vehicle electrificat de qualsevol de les marques del Grup.

A Itàlia, el Grup planeja instal·lar més de 900 estacions de càrrega en les plantes de producció i àrees d’estacionament per a empleats, al voltant de 1200 a les Leasys Mobility Stores i més de 1100 en els concessionaris. La inversió total per aquest projecte ronda els 33 milions d’euros. A més, FCA està avaluant projectes basats en la innovadora tecnologia “Vehicle-to-Grid”, que permet als vehicles tornar l’electricitat a la xarxa si és necessari durant els pics de demanda i tornar a carregar quan la demanda torna a la normalitat. Això beneficiaria als clients i al mateix temps reduiria la producció d’energia.