LA PRODUCCIÓ DE COTXES A ESPANYA CREIXERÀ UN 1% A 2019 I SUPERARÀ ELS TRES MILIONS EN 2020

LA PRODUCCIÓ DE COTXES A ESPANYA CREIXERÀ UN 1% A 2019 I SUPERARÀ ELS TRES MILIONS EN 2020

La patronal dels fabricants de vehicles Anfac preveu que 2019 finalitzi amb xifres similars a 2018, gràcies a la recuperació dels mercats europeus.

3370/5000La producció de vehicles a Espanya finalitzarà 2019 amb un creixement interanual del voltant d’un 1%, fins a les 2.891.036 unitats, segons els càlculs realitzats per La Tribuna d’Automoció a partir de dades recopilades de fonts d’sector en cadascuna de les 13 factories de muntatge. Aquest desenllaç, que suposaria frenar una tendència de dos descensos consecutius (-1,5% el 2017 i -1% el 2018), contrastaria amb les estimacions d’Anfac del mes de juliol, que, amb estadístiques tancades del primer semestre (la fabricació queia un 5,64%), apuntava que es podria registrar un descens d’entre un 5% i un 6%.

Aquest diari va informar en la seva edició en paper d’agost que el retrocés de la indústria fins al juny es tornaria en increment a final d’any, concretament d’entre un 1,4% i un 3%. Un cop publicats els volums de les plantes a mes de novembre, que es van situar en les 2.644.933 unitats (-1,1%), l’associació de fabricants ha declarat que el present exercici acabarà amb «una xifra similar a el tancament de 2018 »(2.819.565), gràcies a« la progressiva recuperació dels mercats europeus ».

El lleuger augment que s’experimentarà en 2019 serà possible malgrat l’impacte que va patir la factoria de Seat Martorell a causa d’l’incendi de Faurecia Abrera, el proveïdor de taulers de control, que li va restar del seu programa anual uns 7.400 cotxes -es van recuperar 6.700 turismes fixant com laborals els 18, 19 i 20 de desembre). No obstant això, el centre de la marca espanyola podria aconseguir superar la barrera de les 500.000 unitats, el millor dades des de l’any 2000, quan es van acoblar 516.146.

L’auge de la fabricació serà possible per la millora dels resultats respecte a 2018 de PSA Figueruelas, VW Navarra, Renault Palència, Seat Martorell, que van neutralitzar els descensos de PSA Madrid, Nissan Barcelona i Àvila -va deixar de muntar camions el 8 d’agost – i Ford Almussafes. Mentre que Iveco Madrid i Valladolid, Mercedes Vitòria, PSA Vigo i Renault Valladolid finalitzaran amb guarismes molt similars als de el curs passat, amb minses alces o retrocessos segons cada cas.

Més de 3 milions el 2020

Tot i la inestabilitat i la incertesa dels mercats internacionals, les fàbriques espanyoles viuran un bon any el 2020, quan es podria superar la barrera màgica dels tres milions de cotxes acoblats, una fita històrica que va ser perseguit per Anfac en el seu últim pla estratègic denominat 3 milions, presentat al novembre de 2012. en aquest document es va fixar com a objectiu per 2017 arribar a aquest volum. Una vegada que a la fi de es exercici va quedar palesa la impossibilitat de fer-ho realitat, la patronal, per boca del seu vicepresident executiu, Mario Armero, el va ajornar a 2018, exercici en el qual tampoc es va complir.

D’acord amb les estimacions recollides per La Tribuna d’Automoció a partir de fonts sectorials, es podrien comptabilitzar prop de 3.042.683 vehicles -amb una planta menys, la de Nissan Àvila, encara que la seva contribució era limitada a unitats-, el que representaria un creixement superior a el 5%. Darrere d’aquest saldo, estaria la millora de PSA Figueruelas, Vigo i Madrid, Mercedes Vitòria, Seat Martorell i Renault Valladolid. De la banda de les caigudes estarien VW Navarra, Renault Palència, Nissan Barcelona; mentre que acabarien en xifres similars Ford Almussafes i Iveco Madrid i Valladolid.