LA PRODUCCIÓ MUNDIAL DE AUTOMÒBILS PODRIA REDUIR-EN APROXIMADAMENT UN 9% A 2022

LA PRODUCCIÓ MUNDIAL DE AUTOMÒBILS PODRIA REDUIR-EN APROXIMADAMENT UN 9% A 2022

La signatura d’investigació internacional espera, a més, un tancament de 2021 amb 5 milions de pèrdues en producció i prop d’un 1% de caiguda en 2023.

IHS Markit, la signatura d’investigació internacional, ha pronosticat que la producció mundial d’automòbils podria reduir en un 9,3% el 2022, la qual cosa suposaria una caiguda de 8,4 milions de vendes a nivell mundial.

Les crisis econòmiques, la pandèmia de la Covid-19 i la disminució de la producció de microxips suposaran un dur cop per a la indústria automotriu. De fet, segons IHS, les empreses de l’automoció podrien tancar el 2021 amb una caiguda de el 6% de la producció, que es traduiria en la pèrdua de 5 milions de vehicles.

Aquests resultats s’han conegut després que diversos fabricants anunciessin la retallada de la producció per al que queda d’any. I és que, tot i que la indústria s’estava recuperant lentament, l’augment dels casos de Covid-19 a Malàisia ha tornat a afectar la fabricació de semiconductors.

És per això que el pronòstic per a l’any que es planteja com el major ajust individual en els últims nou mesos. Tot i que les perspectives no es limiten a 2021 i 2022. La firma ha anunciat que en 2023 la indústria automotriu mundial patirà una reducció de l’1,1%, poc més d’un milió de vehicles menys.

Cop a la indústria automotriu
Malàisia resulta un dels punts calents d’empaquetat i proves de xips, de manera que el tancament de mercat i el bloqueig de les exportacions ha suposat un nou cop a la indústria automobilística.

No obstant això, cal recordar els bons resultats que estan recollint tot i la disminució de vendes. I és que, segons l’últim informe realitzat per EI, les 16 principals companyies haurien registrat un benefici de 71.560 milions d’euros tot i la caiguda de les vendes. Unes dades que volen donar esperances als fabricants davant el nou obstacle a què s’enfronten.