LA QUALITAT, EN L'ADN DE TOYOTA DES DEL SEU ORIGEN

LA QUALITAT, EN L’ADN DE TOYOTA DES DEL SEU ORIGEN

Aquest atribut és al centre de totes les operacions de Toyota, amb l’objectiu d’oferir productes i serveis sempre millors als clients. Principis com ‘El client és el primer’, ‘La qualitat és el primer’ i ‘Genchi Genbutsu’ -anar a la font, a veure sobre el terreny, a l’origen- es van establir ja des de la fundació de Toyota a 1937.

La qualitat com a concepte positiu, que descriu com de bo és un producte o servei, forma part de l’ADN de Toyota. I és així des del seu origen, quan fa més de 80 anys, allà per agost de 1937, Kiichiro Toyoda fundés Toyota Motor Company, germen de Toyota Motor Corporation (TMC).
Toyota situa la qualitat en el centre de totes les seves operacions, amb el principi de Kaizen -terme japonès que significa millora contínuament sempre com a guia d’actuació de tots i cadascun dels seus empleats. Introduir contínuament millores per poder oferir sempre els millors productes i serveis als clients és part del dia a dia de tots els treballadors de Toyota.

Així, cada un dels membres de la família Toyota és conscient de la importància d’anar al següent pas del procés sempre amb el màxim nivell de qualitat, detectant qualsevol mínima irregularitat, de manera que és possible afrontar qualsevol incidència, en cas que es produeixi, just en el moment en què succeeix i evitar que arribi a convertir-se en alguna cosa més greu. Aquest enfocament s’aplica en recerca i desenvolupament (R + D), producció, vendes, postvenda … en totes les activitats de Toyota.

Responsables de qualitat en cada regió on opera Toyota supervisen constantment els resultats al voltant d’aquest valor, el que permet aprendre, obtenir valuoses lliçons i introduir millores, en un procés de millora contínua per aconseguir un dels grans objectius de la companyia: fabricar sempre millors cotxes -Always Better Cars-.

Toyota aplica quatre processos relacionats amb la qualitat:

Prevenció avançada per evitar que es produeixi qualsevol incidència
Prevenció a temps per tallar qualsevol irregularitat abans que arribi al client
Detecció i resolució primerenques per resoldre la incidència ràpidament
Prevenció de concurrències perquè no es repeteixi la irregularitat o incidència
Així, aquests quatre processos han permès que Toyota sigui avui dia referència en el sector de l’automoció en el que a qualitat es refereix, una reputació a nivell mundial que es complementa amb el reconeixement per part dels seus clients.

La visió de la qualitat de Toyota es basa en la filosofia Jikotei Kanketsu o el assegurar que no es produeixen defectes que es puguin transmetre al següent procés. L’objectiu és aconseguir ‘zero defectes’ en tots els processos productius, un concepte clarament visible en el Sistema de Producció Toyota -Toyota Production System (TPS) – en què tots els treballadors es responsabilitzen de la qualitat del seu treball.

D’aquesta manera, qualsevol empleat que detecti una irregularitat en un component o procés pot llançar un avís, arribant fins i tot a aturar una línia de producció per poder trobar-la i aplicar ràpidament una solució. El resultat: un nivell de qualitat constant en totes les fases de cada procés.

A més, i com a part de la filosofia ‘El client és el primer “, en l’ADN de Toyota des de la seva fundació, qualsevol incidència que pugui tenir o detectar un client de Toyota és prioritari per a la companyia, que a través de diferents procediments escolta el que els seus clients han de dir, aprofitant les seves opinions i experiències per introduir millores.

tradició

Gran part dels processos i activitats que es duen a terme en totes les plantes de producció i oficines de Toyota al voltant del món per garantir el màxim nivell de qualitat en totes les operacions, serveis i productes són part de l’ADN de la companyia, formen part del mètode de treball des del seu origen, abans fins i tot que Toyota fabriqués automòbils. Toyota s’enorgulleix d’aquestes tradicions i seguirà desenvolupant-les i millorant-les per adaptar-se així als nous desafiaments que es plantegen.

Els principis que guien el sistema de control de qualitat de Toyota, com ‘El client és el primer’, ‘La qualitat és el primer’ i ‘Genchi Genbutsu’ -anar a la font, a veure sobre el terreny, a l’origen-, van ser establerts des de la fundació de la companyia. Aquests principis s’han anat transmetent, aplicant-se en tots i cadascun dels nivells organitzatius de l’estructura de Toyota, des de les fàbriques a la Direcció Executiva.

Disseny i producció

Integrar la màxima qualitat en tots els models de Toyota és una cosa que arrenca a la primera fase de desenvolupament de tots ells, el disseny inicial. Cada nou model se sotmet a proves molt estrictes, amb models informàtics, test en laboratori i milers de quilòmetres de conducció en condicions reals i en les condicions més extremes, amb més de 100 º C de diferència en les proves en els territoris més freds i més calorosos . En els últims cinc anys, les proves als nous models de Toyota han cobert la distància equivalent a 40 voltes al món.