LA QUARTA GENERACIÓ DE LA ICONA ÉS: EL NOU AUDI RS 6 AVANT

LA QUARTA GENERACIÓ DE LA ICONA ÉS: EL NOU AUDI RS 6 AVANT

Model Avant d’altes prestacions per a tot ús: esportiu i funcional. Alta potència i eficiència gràcies al 4.0 TFSI V8 biturbo amb tecnologia Mild Hybrid. Prestacions de nivell: 441 kW (600 CV), 800 Nm, 0-100 km / h en tan sols 3,6 s.

25 anys de RS, 25 anys de vehicles Audi familiars d’altes prestacions. Amb el nou Audi RS 6, Audi Sport obre un nou capítol en la història dels Avant d’alt rendiment. Potència combinada amb una elevada eficiència gràcies a la tecnologia Mild Hybrid, converteixen el RS 6 Avant en el company perfecte per a qualsevol activitat. El nou Audi RS 6 Avant estarà als concessionaris a finals de 2019.

“Al llarg dels nostres 25 anys d’història, l’Audi RS 6 Avant s’ha convertit en un dels nostres icones absoluts, amb una gran base de seguidors a nivell mundial”, declara Oliver Hoffmann, Director d’Audi Sport GmbH. “També oferirem el RS 6 Avant per primera vegada a Amèrica del Nord, entrant així en un nou mercat amb un enorme potencial i generant un major creixement”.

Ample i poderós: el disseny exterior

L’estil de la carrosseria del nou Audi RS 6 Avant, únic en el seu segment, sedueix a primera vista fins i tot quan el vehicle està aturat. La versió RS presenta un disseny molt diferenciat de l’A6 Avant. Amb excepció de les portes davanteres, el sostre i la porta del darrere, l’exterior es compon exclusivament d’elements específics RS. La carrosseria, que s’ha eixamplat uns 40 mm a l’altura dels seus amplis passos de roda, subratlla el caràcter esportiu i distintiu de l’Avant d’altes prestacions. Les llandes de 22 polzades accentuen les seves cridaneres proporcions.

El nou RS 6 Avant és un dels primers models d’Audi Sport que incorpora el renovat llenguatge de disseny RS. Tot el seu frontal és completament diferent, amb un caràcter propi dins de la gamma A6. A més del nou capó amb PowerDome, el RS 6 Avant també adopta els fars davanters del A7. No només tenen un disseny més pla i esportiu, sinó que també ofereixen l’opció de fars RS Matrix LED amb llum làser, que compten amb embellidors foscos com a tret diferencial de l’RS 6 Avant dins de la família A6. Igual que les llums del darrere LED, tenen intermitents dinàmics i una animació específica quan el vehicle es bloqueja o desbloqueja.

L’estructura tridimensional de bresca en la graella Singleframe està acabada en negre brillant. Al costat de la seva geometria, molt més ampla i plana, reforça l’aspecte atlètic del RS 6 Avant. S’han eliminat tant el marc Singleframe, com el logotip quattro a la part inferior del para-xocs. Per sota dels fars LED, que formen part de l’equipament de sèrie, s’obren unes entrades d’aire laterals en el nou para-xocs RS que s’estenen gairebé fins a la vora inferior dels fars. Els dissenyadors han seguit l’exemple de la part davantera del superesportiu Audi R8.

La característica silueta Avant domina a la vista lateral: una secció frontal allargada, un sostre llarg i recte, així com uns pilars D plànols que enllacen amb les característiques aletes eixamplades quattro. Els faldons laterals específics RS amb insercions en alumini de sèrie ressalten visualment la sensació de moviment. La saga és molt dinàmica, composta per un aleró de sostre i un para-xocs específic RS, amb difusor del darrere i elements de disseny en color negre brillant. En tots dos costats hi ha sortides d’escapament RS ovalades amb acabat cromat. Com a opció s’ofereix un sistema d’escapament esportiu RS amb sortides acabades en color negre.

Una força excepcional: el motor

El 4.0 TFSI del nou Audi RS 6 Avant proporciona 441 kW (600 CV) de potència i un parell màxim de 800 Nm, que es manté entre 2.050 i 4.500 rpm. El familiar d’altes prestacions accelera de 0 a 100 km / h en només 3,6 segons; i en tan sols 12 s és capaç d’aconseguir els 200 km / h. La velocitat màxima està limitada electrònicament a 250 km / h. Amb el paquet opcional dynamic, pot arribar fins a 280 km / h, o fins i tot fins a 305 km / h si s’equipa el paquet dynamic més.

Gràcies al sistema elèctric principal de 48 volts, el V8 biturbo combina el màxim rendiment amb una alta eficiència. El component principal del sistema Mild Hybrid (MHEV) és un alternador / motor d’arrencada (BAS) mogut per corretja. Pot recuperar fins a 12 kW de potència en una desacceleració suau i emmagatzemar-los en una bateria de ions de liti específica. Si el conductor retira el peu de l’accelerador a una velocitat d’entre 55 i 160 km / h, el sistema de control de marxa selecciona entre dues opcions, depenent de la situació i de l’ajust en l’Audi drive select: bé recupera energia, bé avança en mode de marxa per inèrcia amb el motor apagat, durant un període màxim de 40 s. En trepitjar de nou l’accelerador, el BAS torna a posar en marxa el propulsor. La tecnologia MHEV permet el funcionament del sistema d’arrencada i parada automàtics (start / stop) ja des d’una velocitat de 22 km / h. D’aquesta manera, és possible una reducció del consum de combustible de fins a 0,8 l / 100 km en conducció normal.